تلفن : 73612-021

بررسی جارو استخری زودیاک RA6900iq

جاروهای رباتیک استخر دستگاه‌های تخصصی حاصل از پیشرفت تکنولوژی هستند که برای تمیز کردن درست و اصولی تمامی استخرها ساخته شده‌اند. در واقع جارو رباتیک با هدف صرفه جویی در زمان، انرژی، آب و … ساخته شد تا با خودکار کردن روند تمیز کردن استخر تغییر اساسی در صنعت تجهیزات استخر ایجاد کند. جارو استخری زودیاک RA6900iq یک جاروی رباتیک که قابلیت کنترل از طریق موبایل و پنل را به صورت هم زمان دارد.

جارو استخری زودیاک RA6900iq به صورت اتوماتیک کف، دیواره و خط آب استخر را تمیز می کند.
جارو استخری زودیاک RA6900iq به صورت اتوماتیک کف، دیواره و خط آب استخر را تمیز می کند.

ویژگی جاروهای رباتیک استخری

1-سیستم تمیز کردن خودکار: جارو رباتیک های ساخته شده دستگاه‌هایی هستند که به صورت کاملا خودکار با اتصال به برق کار می‌کنند. جارو رباتیک های تولید شده معمولا یا به وسیله کنترل پنل و یا از طریق تلفن همراه قابل کنترل هستند و نیاز به تمیز کردن دستی استخر و یا تخلیه آب آن را تا حد زیادی کاهش می‌دهند.

2-تنوع تولیدات: جارو رباتیک ها بر اساس انواع استخرها و متناسب با ابعاد آنها با قدرت موتور متفاوت در ابعاد مختلفی ساخته می‌شوند. با پیشرفت تکنولوژی روز به روز بر امکانات این جارو رباتیک ها نیز افزوده می‌شود به عنوان مثال مدل های قدیمیتر جارو رباتیک قادر به اتصال به گوشی همراه نبودند در حالی که مدل‌های جدیدتر به نصب اپلیکیشن مخصوص به آسانی به گوشی متصل می‌شوند. علاوه بر این مدل‌های جدیدتر دارای ظرفیت فیلتر بیشتری نیز هستند.

3-مکانیزم جارو رباتیک: جارو رباتیک استخر دارای مکش پرقدرت برای حذف تمامی زباله ها چه ذرات کوچک و چه آشغال های بزرگ هستند. علاوه بر این نصب برس های خاص در جلوی جارو رباتیک باعث کنده شدن جلبک ها نیز می‌شود.

4- سیستم فیلتراسیون: جارو رباتیک های تولیدی دارای نوع خاصی از فیلتر هستند تا ذرات ریز هم نتوانند از آن عبور کنند. برخی از مدل های جدیدتر جارو رباتیک دارای چندین لایه هستند تا علاوه بر نگه داشتن زباله های بزرگ مانند برگ ها و … ذرات ریز گرد و غبار را هم جذب کرده و کارایی جارو رباتیک به جهت تمیز و شفاف کرده آب استخر افزایش پیدا کند.

5-حسگرهای هوشمند: اکثر جارو رباتیک های استخر مجهز به سیستم حسگرهای هوشمندی است که بر اساس الگوریتم های خاصی که بر روی آنها تعریف شده هنگام قرارگیری در آب ابعاد و محیط استخر را شناسایی کند. بر اساس این شناسایی جارو رباتیک بهترین و بهینه ترین مسیر را برای تمیز کردن استخر انتخاب کرده تا تمامی نقاط استخر ( حتی کناره‌ها و خط آب) به طور دقیق پاک شوند.

6-تطبیق پذیری: جارو رباتیک های استخر به گونه‌ای ساخته می‌شوند که قابلیت تمیز کردن انواع اشکال و اندازه های استخر را داشته باشند. همچنین جارو رباتیک ها را می‌توان برای انواع مدل استخر اعم از استخر بتنی، وینیل، فیبرگلاس و … نیز استفاده کرد.

7-کاربری آسان: استفاده از جارو رباتیک برای تمامی کاربران ازین جهت جذاب است که به راحتی قابل استفاده هستند. دارندگان جارو رباتیک صرفا با وصل کردن آب به برق و قرار دادن جارو درون استخر و روشن کردن آن می توانند یک استخر تمیز تحویل بگیرند؛ حتی در نمونه های جدیدتر نیز می‌توانند از طریق گوشی همراه خود جارو رباتیک را روشن و بر روند کار آن نظارت کنند.

8-بهره وری انرژی: جاروهای رباتیک همگی به گونه ‌ای ساخته شده اند که در مصرف انرژی صرفه جویی شده و فشاری به سیستم تصفیه استخر وارد نشود.

این ویژگی خاص و متمایز باعث می‌شود تا در بلند مدت بتوانید هزینه‌های خود را کاهش دهید.

9- حفظ آب: درحالی که تمیز کردن آب استخر به وسیله جاروهای دستی به طور دقیق انجام نشده و باقی مانده زباله ها باعث افزایش مصرف مواد شیمیایی ضدعفونی کننده و آسیب به استخر می‌شود؛ جارو رباتیک با تمیز کردن دقیق و اصولی استخر می‌تواند  نیاز به تعویض مکرر آب را کاهش داده و در مصرف آب صرفه جویی کند.

10- تعمیر و نگهداری: تعمیر و نگهداری منظم جارو رباتیک استخر معمولا شامل: تخلیه و تمیز کردن فیلتر، اطمینان از سالم بودن برس ها و چرخ ها و اتصال صحیخ جارو رباتیک به برق و … است.

11-قیمت: درست است که قیمت جارو رباتیک نسبت به سایر تمیز کننده های دستی استخر بیشتر است اما باعث کاهش هزینه های مواد شیمیایی آب، تعمیرات ناشی از آسیب جلبک به استخر و … می‌شود.

یکی از مدل های جارو زودیاک مدل RA6900IQ است که در این محتوا قصد دارین به توضیح و بررسی ویژگی‌های آن بپردازیم.

جارو استخری زودیاک RA6900iq علاوه بر کنترل پنلی که بر روی گاری جارو دارد، میتاند از طریق گوشی موبایل فرمان بگیرد.
جارو استخری زودیاک RA6900iq علاوه بر کنترل پنلی که بر روی گاری جارو دارد، میتاند از طریق گوشی موبایل فرمان بگیرد.

مشخصات جارو رباتیک زودیاک مدل RA6900IQ

جارو رباتیک زودیاک مدل RA6900IQ مجهز به سنسور Sensor Nav System™ است. این سنسور به جارو امکان شناسایی دقیق دستگاه ها و انتخاب بهترین مسیر برای تمیز کردن بهینه استخر را می‌دهد. این مدل جارو رباتیک همچنین امکان بالا رفتن از دیواره استخر و شست و شوی دیواره و خط آب را هم دارد.

این مدل از جارو رباتیک همانند دیگر مدل‌های جارو برند زودیاک مجهز به مکش cyclone است. این مدل از مکش مانع از جمع شدن زباله در دهانه مکش و مسدود شدن فیلتر می‌شود. همچنین به دستگاه این امکان را می‌دهد تا از تمام ظرفیت خود به طور کامل استفاده کند.

جارو رباتیک زودیاک مدل RA6900IQ  مجهز به سیستم Lift است. عملکرد این سیستم باعث می‌ شود تا هنگام اتمام کار جارو رباتیک آب جمع شده در فیلتر تخلیه شده و جارو به راحتی از استخر خارج شود. همانند دیگر مدل‌های سری IQ برند جارو رباتیک زودیاک نیز قابلیت اتصال به گوشی همراه را نیز دارد.

این مدل جارو رباتیک مجهز به 4 برنامه شست و شوی خودکار : Quick  (تمیزکاری سریع، فقط کف استخر)، Smart (شامل کف، دیواره‌ها و خط آب)، Ultra  (تمیزکاری فشرده، شامل کف، دیواره‌ها و خط آب) و Water line only( فقط خط آب) است. همچنین شما می‌توانید برنامه 7 روز تمیزکاری استخر خود را از پیش بر روی جارو رباتیک زودیاک مدل RA6900IQ   تنظیم نمایید. جارو رباتیک زودیاک مدل RA6900IQ   با نصب برنامه AquaLink بر روی دو سیستم عامل اندروید و ios قابل کنترل است.

بررسی فنی جارو رباتیک زودیاک مدل RA6900IQ

  • ولتاژ منبع تغذیه: 30 VDC
  • حداکثر توان ورودی: 150 W
  • عرض مکش: 270MM
  • حداکثر عمق: 4M
  • رتبه حفاظتی منبع تغدیه: IPX5
  • رتبه حفاظتی جارو: IPX8
  • فرکانس: 2.412GHz-2.484GHz
  • دمای آب: بین 15 الی 35 درجه سانتی گراد
  • PH آب استخر: بین‌ 6.8-7.6
  • کلر: > ٣ میلی‌ گرم در لیتر

 

مزایای جارو رباتیک زودیاک مدل RA6500IQ

  • به طور موثر زباله ها، خاک، برگ ها و جلبک ها را از کف استخر، دیوارها و خط آب پاک می کند و آب را تمیز و شفاف نگه می دارد.
  • باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.
  • به صرفه جویی در مصرف آب کمک می کند.
  • برای تمام استخر مانند بتن، وینیل و فایبرگلاس مناسب است.
  • مجهز به فیلترهای چندلایه است.
  • باعث صرفه جویی در زمانی که به نگهداری استخر اختصاص می‌دهید، می‌شود.
  • کاربری آن بسیار آسان است.
  • نیاز به مواد شیمیایی ضدعفونی استخر را کاهش می‌دهد.
  • بادوام و ماندگار است.
  • از راه دور و برنامه های تلفن هوشمند قابل کنترل است.
  • گارانتی 2 ساله از شرکت زودیاک دارد.

معایب جارو رباتیک زودیاک مدل RA6900IQ

  • قیمت آن نسبت به سایر تمیز کننده های استخر بیشتر است.
  • برای استخرهای که بزرگتر از 10×20 متر باشند مناسب نیست.
  • در صورت نگهداری نادرست و نداشتن گارانتی هزینه تعمیرات بالایی دارد.
iAquaLink نرم افزاری است که می‌توانید با  آن جاروی رباتیک را از طریق گوشی های اندرویدی و IOS کنترل نمایید.
iAquaLink نرم افزاری است که می‌توانید با آن جاروی رباتیک را از طریق گوشی های اندرویدی و IOS کنترل نمایید.

بررسی کلی جارو رباتیک‌ استخر زودیاك ZODIAC مدل  RA6900IQ

Zodiac- RA6900IQ

ساخت فرانسه
تعداد موتور 3
کابل 25 متر
ظرفیت فیلتر 5 لیتر
مناسب برای استخر 10×20 متر
وزن 10 کیلوگرم
ابعاد 27×٤8×43 سانتی‌ متر
قابلیت‌ تمیز کردن دیواره و خط‌ آب دارد
قابلیت کنترل با گوشی دارد
نوع مکش سیلکونیک
سطح فیلتر  1827 cm150 / 60 µ
4 برنامه شست و شو Quick  (تمیزکاری سریع، فقط کف استخر)

Smart  (شامل کف، دیواره‌ها و خط آب)

Ultra  (تمیزکاری فشرده، شامل کف، دیواره‌ها و خط آب)

Water line only: فقط خط آب

جاروی Re6900iq زودیاک دارای برس های پلاستیکی در جل.ی جارو است. این برس ها به کنده شدن آل.دگی ها از سطح استخر جلوگیری می کنند.
جاروی Re6900iq زودیاک دارای برس های پلاستیکی در جل.ی جارو است. این برس ها به کنده شدن آل.دگی ها از سطح استخر جلوگیری می کنند.

به طور خلاصه، جارو رباتیک های استخر یکی از تجهیزات کاربردی برای هر استخری است.جارو رباتیک نگهداری و تمیز کردن استخر را بسیار آسان کرده و باعث تمیز شدن استخر در تمام فصول سال می‌شود. از مهمترین مزایای جارو رباتیک های برند زودیاک بهره وری انرژی و صرفه جویی در مصرف آب است؛ در عین حال که هزینه شما را برای خرید مواد شمیایی ضد عفونی استخر به شدت کاهش می‌دهد. نگهداری از این جارو رباتیک نیز از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین لازم است نکات زیر را در خصوص نگهدار از جارو رباتیک بدانید:

  • برای جلوگیری از هر گونه برق گرفتگی حتما از اتصال درست دستگاه به سیستم برق و اصولی بودن سیستم برق کشی اطمینان حاصل کنید.
  • هنگامی که جارو رباتیک در استخر است از هیچ گونه ماده شیمیایی استفاده نکنید. همچنین توصیه می‌شود از شنا کردن در آب استخر هم خودداری کنید.
  • به هیچ عنوان جارو رباتیک را با سیم از آب خارج نکنید و حتما از دسته خود جارو برای این کار استفاده کنید.
  • فیلتر جارو رباتیک خود را به موقع تعویض کنید.
  • اگر آب استخر بسیار سرد یا داغ است جارو رباتیک را درون آن قرار ندهید.
  • حتما آموزش های لازم را در خصوص چگونگی استفاده از جارو رباتیک را از کارشناسان دریافت کنید.
  • توصیه می‌شود جارو رباتیک را از نمایندگی های معتبر همراه با گارانتی خریداری نمایید.
  • در صورت بروز هر گونه مشکل فنی خودتان اقدام به تعمیر دستگاه نکنید و مشکل را از طریق شرکت پیگیری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مقاله