تلفن : 73612-021

استخر فایبرگلاس توکار اصفهان

با جرات می‌توان گفت استان اصفهان با جاذبه‌های تاریخی و گردشگری منحصر به فرد و خیره کننده‌اش اولین انتخاب به قصد مسافرت و گردش به خصوص برای توریست‌ها به شمار می‌رود.

همچنین با وجود جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بی همتایی چون: مسجد شیخ لطف‌الله، میدان نقش‌جهان، کاخ چهلستون، کلیسای وانک، مسجد جامع، منارجنبان و … شهر اصفهان نیز به عنوان یکی از 5 شهر برتر گردشگری ایران در کل دنیا شناخته می‌شود. از همین رو استان اصفهان در تمام فصول سال میزبان مسافران داخلی و خارجی می‌باشد. این اتفاق باعث گردیده تا هتل‌ها، تفریحگاه‌ها، سازندگان ویلا و… برای جلب رضایت مخاطبین و مراجعه کنندگان اقدام به ساخت استخر نمایند.

علاوه بر این به دلیل دور بودن استان اصفهان از دریا به سبب رشد اقتصادی استان مسئولین اقدام به ساخت استخرهای پرورش ماهی در این استان نموده‌اند. عوامل بی شماری تصمیم به ساخت استخر تاثیر گذار هستند؛ که قصد داریم در این مقاله علاوه بر معرفی این عوامل به طور تخصصی، به معرفی استخر فایبرگلاس توکار اصفهان بپردازیم. اما پیش از آن خوب است بدانیم که ساخت استخر چه امتیازاتی برای شما به همراه دارد؟ و چرا ساخت استخر فایبرگلاس توکار متقاضیان بیشتری دارد؟

امتیازهای ساخت استخر

  • افزایش ارزش ملک:

اولین و مهمترین امتیازی که ساخت استخر دارد این است که بر ارزش ملک شما می‌افزاید.

پس چه قصد کرایه‌‌ی روزانه، ماهانه یا سالانه خانه یا ویلای خود را به مهمانان و توریست ها داشته باشید و یا بخواهید ملک خود را بفروشید اگر دارای استخر باشد ارزش و کرایه آن بیشتر خواهد شد.

  • افزایش متقاضیان:

مسافران در فصل تابستان اکثرا به دنبال محیطی راحت، با فضای خصوصی برای شنا هستند از همین رو ساخت استخر در ویلا متقاضیان ملک شما را نیز افزایش می‌دهد.

علاوه بر مسافران، ساکنین اصفهان نیز برای برگزاری مهمانی‌ها یا تفریح به خصوص آخر هفته‌ها و تعطیلات مناسبتی اقدام به کرایه ویلا در اطراف اصفهان می‌کنند. بنابراین اگر ویلای شما دارای استخر باید علاوه بر مسافران ساکنین محلی نیز به مشتریان شما اضافه خواهند شد.

  • مزیت رقابتی:

یکی از معیارهای مهم برای مسافران در مورد انتخاب هتل تعداد ستاره‌های آن است. داشتن استخر برای هتل‌ها یک مزیت رقابتی محسوب می‌شود. که با ساخت استخر یا بر پشت بام یا طبقات زیرین هتل بر تعداد ستاره‌های خود می‌افزایند.

  • خواص درمانی استخر:

امروزه آب درمانی به عنوان یکی از درمان‌های جسمی و روحی موثر و محبوب شناخته و توسط پزشکان در سراسر دنیا تجویز می‌شود.

به دلیل امکانات پزشکی بیشتر اصفهان نسبت به شهرستان‌های کوچک مسافران زیادی به قصد استفاده از این امکانات به اصفهان سفر می‌کنند.

بنابراین کلینیک‌های درمانی یا مراکز مرتبط می‌توانند با ساخت استخر آرامش خیال بیشتری را برای افرادی که به قصد درمان به آنها مراجعه می‌کنند، فراهم آورند.

  • اشتغال زایی و رشد اقتصادی:

به جهت دور بودن از دریاها و آب های آزاد، عرضه کنندگان محصولات دریایی در تامین نیاز مصرف کنندگان با مشکلاتی روبرو شدند. که ساخت استخرهای پرورش ماهی توانست تا حدودی این مشکلات را رفع نموده و سبب رشد اقتصادی استان و اشتغال زایی بومی گردد.

با وجود تمامی این مزایا به دلیل زمان بر بودن ساخت استخر و سخت بودن فرایند آن افراد از اقدام به ساخت استخر منصرف می‌شوند. پیشنهاد ما به شما استخر فایبرگلاس توکار است.

اما چرا استخر فایبرگلاس توکار؟

همانطور که از نام این استخر پیداست جنس این استخر از فایبرگلاس می‌باشد. این مدل استخر که با اسم استخر پیش ساخته نیز شناخته می‌شود، تمام دغدغه‌های متقاضیان از جمله: زمان بر بودن و سختی ساخت استخر را رفع نموده است. اما پیش از آنکه به توضیح دلایل محبوبیت استخر فایبرگلاس توکار اصفهان بپردازیم، خوب است با استخرهای فایبرگلاس به طور کلی آشنا شوید.

استخر فایبرگلاس

با پیشرفت تکنولوژی استخرهای فایبرگلاس تشکیل شده از ۱۰ لایه رزین به همراه  یک لایه ژلکوت در کارخانه‌ها تولید شدند. استخرهای فایبرگلاس در زمان اندکی توانستند جای خود را در بازار ساخت استخر محکم کرده و به عنوان جایگزین استخرهای بتنی شناخته شوند.هر چند که استخرهای بتنی همچنان متقاضیان خود را دارد. پیشنهاد می‌شود برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله‌ی استخر بتنی در مقابل استخر فایبرگلاس؛ کدام بهتر است؟ را مطالعه فرمایید. اما مزایای استخر فایبرگلاس به طور کلی به شرح زیر می‌باشد:

مزایای استخر فایبرگلاس

1-دیگر نیازی به آرماتوربندی ندارد.

2-هزینه‌ی کاشی یا سرامیک کاری کسر می‌شود.

3- مقاومت بالایی در برابر دما دارد (50- تا 50+ درجه سانتی گراد)

4- نصب آن تنها 4 تا 7 روز زمان لازم دارد.

5- به دلیل جنس آن مانع از رسوب و ایجاد جلبک در کف استخر می‌شود.

6- هزینه‌ی نگهداری و تامین آب آن پایین است.

7- قابلیت جابجایی و نصب به دو شیوه‌ ی روکار و توکار دارد.

انواع شیوه نصب استخر فایبرگلاس

همانطور که در مزایای استخر فایبر گلاس گفته شد استخرهای پیش ساخته یا استخر فایبرگلاس به دو شیوه ‌ی روکار و توکار نصب می‌شوند.

استخر فایبرگلاس روکار

معمولا برای ساخت استخر لازم است زمین به اندازه ابعاد استخر گودبرداری شود. در این شیوه‌ی ساخت استخر دیگر نیازی به گودبرداری نیست و استخر فایبرگلاس تنها به روش شاسی کشی روی زمین محکم می‌شود. این شیوه از نصب برای کسانی که می‌خواهند بر روی پشت بام یا در طبقات ملک خود استخر نصب کنند مناسب می‌باشد هر چند هزینه آن به دلیل استفاده از آهن برای محکم کردن استخر و شاسی کشی بیشتر است.

استخر فایبرگلاس توکار

شیوه‌ی دیگر نصب استخر فایبرگلاس مانند استخر بتنی نیاز به گودبرداری دارد با این تفاوت که در نصب استخر فایبرگلاس توکار دیگر نیازی به آرماتوربندی، بتن ریزی و کاشی کاری نیست. که به دلیل هزینه‌ی مناسب، نصب سریع و مزایایی که عنوان شد استخر فایبرگلاس توکار اصفهان متقاضیان بیشتری دارد. اما پیش از آنکه اقدام به تهیه و نصب استخرهای فایبرگلاس توکار نمایید لازم از نکات مهمی را بدانید که در ادامه شرح خواهیم داد.

نکات کلیدی تهیه و نصب استخر فایبرگلاس در اصفهان

اکثر باغ‌ها و ویلاهای اصفهان معمولا در اطراف شهر اصفهان در شهرهایی چون اصفهانک، باغ بهادران و … ساخته می‌شوند. علاوه بر این سالانه هتل‌ها، مراکز ورزشی، استخرها و … جدید بر اساس آخرین تکنولوژی ها نیز احداث می گردند. اگر شما به عنوان مجری طرح‌های ساختمانی یا مالک می‌خواهید اقدام به ساخت استخر فایبرگلاس نمایید موارد زیر را بررسی نمایید.

انتخاب محل استخر فایبرگلاس توکار اصفهان

اولین موردی که توجه به آن ضروری می‌باشد بررسی محل نصب استخر و ابعاد مورد نیاز برای نصب تجهیزات آن می‌باشد. برای اطمینان و استفاده بهینه از فضای در اختیار پیشنهاد می‌شود برای اینکار از یک پیمانکار مشورت گرفته یا کار ساخت استخر خود را به یک شرکت با سابقه برون سپاری نمایید.

لازم به ذکر است که شما برای ساخت استخر نیاز به مجوز شهرداری دارید بنابراین اگر از یک شرکت پیمانکاری برای ساخت استخر خود کمک می‌گیرید حتما مدارک شرکت را به طور کامل بررسی نمایید.

گود برداری جهت جایگذاری استخر فایبرگلاس توکار

برای نصب استخر فایبرگلاس توکار اصفهان نیاز  است ابتدا گود برداری انجام شود. سپس استخر فایبرگلاس توکار که خریداری کردید در محل مورد نظر قرار داده شده و محکم می‌ شود.

لوله کشی و نصب تجهیزات موتورخانه استخر فایبرگلاس توکار

این مرحله مهم ترین مرحله و حساس ترین مرحله نصب استخر می‌باشد. معمولا در استخرهای فایبرگلاس توکار محل نصب لوله‌ها مشخص شده است و شما می‌توانید پکیج شامل: پمپ، مبدل، کلرزن و فیلتر را نیز در کنار استخر خود به صورت توکار نصب کنید. برای سیستم گرمایشی استخر نیز می‌توان هم از پکیج یا دیگ و مشعل در موتورخانه استفاده کرد.

معمولا فضایی که باید به اتاق موتورخانه بر اساس ابعاد استخر و اندازه تجهیزات در نظر گرفت حدود 30 تا 80 متر مربع می‌باشد. یک موتورخانه کامل معمولا شامل: دیگ و مشعل، منبع تحت فشار، پمپ تصفیه، فیلتر شنی، پمپ آّب، سختی گیر، بویلر و تابلو برق می باشد.

زیباسازی فضای اطراف استخر و پر کردن آن

پس از آنکه استخر فایبرگلاس توکار به طور کامل نصب و راه اندازی شد می‌توانید اطراف آن را به سلیقه خودتان طراحی کنید. این زیبا سازی می‌تواند شامل نصب چراغ، نصب آب نما یا سرسره‌ های آبی و… باشد. در انتها شما می‌توانید یا با استفاده از تانک‌های آب ، چاه‌ها، آب شهر و.. استخر را پر کنید.

هوشمند سازی استخر فایبرگلاس توکار اصفهان

اتفاق هیجان انگیزی که با پیشرفت تکنولوژی در صنعت استخر روی داده هوشمند سازی سیستم استخر است. شما عزیزان با هوشمند سازی استخر خود می‌توانید به راحتی و با استفاده از گوشی همراه خود بر سیستم های پاکسازی مانند دستگاه اندازه گیری ph آب، کلر زن و فیلتراسیون نظارت داشته و از راه دور آنها را کنترل نمایید. هوشمند سازی استخر علاوه بر آنکه استخر و ملک شما را لاکچری می کند برای کسانی که می‌خواهد ملک خود را به صورت فصلی کرایه دهند مناسب می‌ باشد.

چرا که می‌توانند از پاکیزه بودن و مناسب بودن آب استخر خود به خصوص برای مسافران خارجی بدون نیاز به سر زدن به ملک، اطمینان حاصل نمایند.

خرید تجهیزات جانبی استخر فایبرگلاس توکار اصفهان

علاوه بر نصب و راه اندازی استخر شما به تجهیزاتی برای نگهداری از استخر نیاز دارید مانند: جارو برای تمیز کردن استخر، سیستم گند زدایی و … نیز نیازمندید. امروزه دیگر برای تمیز کردن کف و دیواره‌ها به جای جاروهای دستی از جاروهای رباتیک استفاده نمایید. تا تمیز کردن استخر سریعتر و با دقت بیشتر انجام شود.

هزینه راه اندازی استخرفایبرگلاس توکار اصفهان

مشخص شدن هزینه نصب و راه اندازی استخر فایبرگلاس توکار اصفهان به عوامل مختلفی وابسته می‌باشد. جنس استخر خریداری شده، ابعاد و مدل آن،هزینه حمل و پیمانکار، کیفیت لوله و اتصالات، کیفیت تجهیزات موتورخانه و تجهیزات جانبی استخر و …. همگی عواملی هستند که می‌توانند در قیمت تمام شده موثر باشند.

البته شما با تهیه استخرفایبرگلاس توکار می توانید در هزینه‌ی خود صرفه جویی کنید چرا که معمولا برخی لوازم جانبی این استخرها توسط شرکت ها به صورت پکیج ارائه می‌شود و شما دیگر نیازی به هزینه کردن مجزا برای آنها نیستید.

با توجه به تمامی مواردی که بیان شد میتوان گفت که به نصب استخر در خانه، ویلا، هتل، مراکز درمانی و … بیشتر به عنوان سرمایه گذاری برای آینده نگاه می‌شود. هرچند که نباید از لذت و خواص شنا به خصوص برای جمع های خانوادگی و دورهمی ها غافل شد. بنابراین توصیه می‌شود حتما برای خرید استخر و تجهیزات آن بهترین کیفیت را انتخاب نمایید تا هم در هزینه‌های خود صرفه جویی نمایید و هم حافظ سلامت خود و دیگران باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مقاله