تلفن : 73612-021

ساخت استخر فایبرگلاس در بابل

یکی از شهرهای زیبای استان مازندران، شهر بابل است که در دامنه‌‌ی کوه‌های البرز قرار دارد. شهر بابل به دلیل نزدیکی به جنگل و کوهستان و داشتن طبیعت و مناظر خیره کننده مقصد بسیاری از گردشگران و علاقه مندان به طبیعت است. آب و هوای نیمه مدیترانه‌ای بابل سبب شده تا در تمام فصول پذیرای مسافران و توریست ها باشد.

ساخت استخر فایبرگلاس در بابل
ساخت استخر فایبرگلاس در بابل

همین امر باعث افزایش ساخت و ساز ویلا در این شهر و رشد فرصت های سرمایه گذاری شده است. یکی از مزایای رقابتی که باعث افزایش سرمایه شما می‌شود داشتن استخر در هتل، ویلا و خانه شما است. از آنجایی که ساخت استخر بتنی علاوه بر صرف زمان زیاد هزینه‌ی بالایی نیز دارند، یکی از گزینه‌‌های پیش روی سازندگان استخر، ساخت استخر فایبرگلاس است.

پیشنهاد می‌شود برای کسب اطلاعات دقیق تر در خصوص مزایا و معایب استخر بتنی مقاله “استخر بتنی در مقابل استخر فایبرگلاس” را مطالعه نمایید. اما در خصوص ساخت استخر فایبرگلاس بابل لازم است پیش از بررسی مراحل ساخت استخر فایبرگلاس، مزایای استخر فایبرگلاس را مرور کنیم:

قیمت ساخت و اجرای استخر فایبرگلاس در بابل
قیمت ساخت و اجرای استخر فایبرگلاس در بابل

مزایای استخرفایبرگلاس بابل

  1. نصب سریع: استخرهای فایبرگلاس از پیش ساخته شده و آماده نصب به شما تحویل داده می‌شوند. این به طور قابل توجهی زمان نصب را در مقایسه با استخرهای بتنی یا وینیلی کاهش می‌دهد. استخر فایبرگلاس بابل بین 3 تا 5 روز قابل نصب است.
  2. هزینه نگهداری کم: سطح صاف استخر فایبرگلاس باعث می‎شود تا از رشد جلبک ها جلوگیری شود، در نتیجه هزینه لوازم جانبی چون مواد شیمیایی و مواد نگه دارنده و … مورد نیاز شما تا حد زیادی کاهش می یابد
  3. دوام: فایبرگلاس ماده ای محکم و انعطاف پذیر است که می تواند در برابر نوسانات شرایط آب و هوایی و خاک مقاومت کند. در مقایسه با استخرهای بتنی احتمال ترک خوردن یا نشت آن بسیار کمتر است.
  4. امنیت: سطح صاف استخرهای فایبرگلاس زیر پا راحت تر و برای شناگران ایمن تر است و خطر خراش و جراحت را کاهش می دهد.
  5. بهره وری انرژی: استخرهای فایبرگلاس نسبت به انواع دیگر خواص عایق بهتری دارند که می‌تواند به گرم نگه داشتن آب و کاهش هزینه های گرمایش کمک کند.
  6. زیبایی: استخرهای فایبر گلاس در اشکال، اندازه ها و رنگ های بسیار متنوعی تولید می شوند و روکش صاف و صاف آنها می تواند از نظر بصری بیشتر از انواع دیگر استخرها جذاب باشد.
  7. طول عمر طولانی: با مراقبت و نگهداری مناسب، استخرهای فایبر گلاس می توانند سال ها دوام بیاورند و به سرمایه گذاری بلندمدت خوبی تبدیل شوند.
  8. سازگار با محیط زیست: استخرهای فایبرگلاس به دلیل نیاز به نگهداری کمتر و طول عمر بیشتر، می توانند در مقایسه با انواع دیگر استخرها، انتخابی سازگار با محیط زیست تلقی شوند.

مزایای ساخت استخر فایبرگلاس در بابل

شهر بابل به دلیل موقعیت جغرافیایی عالی و برخورداری از مناظر طبیعی چشم نواز شرایط عالی برای ساخت ویلای استخردار دارد.

مزیت ویژه دیگر این شهر برای سرمایه گذاری و ساخت ویلا یا استخرفایبرگلاس آب و هوای این شهر است که امکان ساخت استخر را در تمامی فصول به شما می‌دهد. این مزیت همچنین سبب می‌شود تا در تمامی ماه های سال مسافران برای گردش به شهر بابل بابل آمده و فرصت رشد سرمایه مهیا شود. با وجود نزدیکی این شهر به دریا اما خانواده‌ها و مسافران بسیاری علاقه مند به شنا در محیطی امن، بهداشتی و خصوصی هستند و داشتن استخر در ویلا یا خانه و هتل‌ها آنها را به گزینه‌های اول انتخاب متقاضیان تبدیل می‌کند.

استخر بتنی یا استخر فایبرگلاس کدام مناسب تر هستند ؟
استخر بتنی یا استخر فایبرگلاس کدام مناسب تر هستند ؟

مراحل ساخت استخر فایبرگلاس بابل

در ابتدا لازم است که محل مورد نظر خود را انتخاب نمایید. در مرحله انتخاب محل باید به نکاتی مانند محل قرارگیری لوله های فاضلاب، شبکه برقی و … را در نظر بگیرید. پس از آن لازم است تا ابعاد محل خود را به طور دقیق اندازه گیری نمایید. به طور کلی پیشنهاد می‌شود از یک گروه مهندسی برای اندازه گیری دقیق محل مورد نظر خود مشورت بگیرید.

استخرهای فایبرگلاس را می توان به 4 شیوه‌ی زیر نصب کرد:

  • استخر فایبرگلاس توکار
  • استخر فایبرگلاس روکار
  • استخر فایبرگلاس سرپوشیده
  • استخر فایبرگلاس روباز

استخرهای فایبرگلاس معمولا در ابعاد و عمق مشخص و طرح های پر طرفدار ساخته می شوند. بنابراین در مرحله بعد که تهیه استخر فایبرگلاس است باید ابعاد دقیق محل مورد نظر خود را به کارشناس مربوط اطلاع دهید تا بهترین پیشنهاد را متناسب با ابعاد خود دریافت نمایید.

در این مرحله می‌توانید رنگ استخر فایبرگلاس بابل خود را نیز انتخاب نمایید. پس از انتخاب مدل و رنگ استخر فایبرگلاس لازم است در خصوص شیوه نصب آن تصمیم بگیرید. اگر می‌خواهید استخر فایبرگلاس خود را درون زمین قرار دهید( استخر فایبرگلاس توکار) نیاز به گودبرداری دارید. در این مرحله معمولا چند سانتی متر بیشتر از عمق استخر حفر می‌شود.

ترازبندی استخر و تنظیم سطح زیر استخر در این شیوه نصب استخر فایبرگلاس بابل از اهمیت بالایی برخوردار است. از همین رو بهره گیری از نیروی‌متخصص بسیار مهم می‌باشد.  اما در صورتی که می‌خواهید استخر خود را بر روی پشت بام نصب کنید و یا تمایلی به گود برداری ندارید می توانید استخر فایبرگلاس را به شیوه روکار نصب کنید. در این شیوه به تکنیکی به نام شاسی کاری استخر بر روی زمین محکم می‌شود.

بعد از آنکه استخر فایبرگلاس جایگذاری شد باید لوله و اتصالات آن نصب شده و تجهیزات لازم برای فیلتراسیون آب استخر، سیستم گرمایشی و سرمایشی، لوازم جانبی استخر و … تهیه شود. در خصوص تجهیزات سیستم فیلتراسیون شما هم می‌توانید تجهیزاتی چون: فیلترشنی، کلرزن و … را به صورت مجزا تهیه نمایید و هم می‌توانید پکیج‌های تصفیه را به صورت یکجا تهیه نمایید.

پکیج‌های تصفیه هم به صورت روکار و هم توکار قابل نصب هستند و علاوه بر صرفه جویی که در زمان شما می‌شود، هزینه آنها بسیار کمتر از تهیه تجهیزات به صورت مجزا است. برای تهیه کلرزن نیز می‌تواند هم کلرزن خطی تهیه و آن را بعد از سیستم فیلتر خود نصب کنید و هم می‌توانید از تکنولوژی جدید کلرزن نمکی استفاده کنید. شیوه کار کلرزن نمکی به این شکل است که نمک موجود در آب را به کلر تبدیل کرده و نیاز شما را به خرید مداوم کلر از بین برده و عوارض کلر چون: حساسیت های پوستی، مشکلات تنفسی و … را ندارد.

برای مبحث گرمایش استخر فایبرگلاس بابل هم شما می‌توانید اقدام به تهیه دیگ و مشعل نموده و یا از مبدل های برقی، پکیج و … استفاده نمایید. پس از آنکه استخر فایبرگلاس به طور کامل راه اندازی شد، مهم است جهت اطمینان از کیفیت و عملکرد بهینه آن را یبار تست کنید. در این مرحله استخر را به طور کامل پر کنید و تجهیزات را روشن نمایید تا از نصب صحیح آن مطمئن شوید. با وجود آنکه استخرهای فایبرگلاس بسیار مقاوم هستند اما برای افزایش طول عمر استخر فایبرگلاس و تجهیزات خود لازم است نکاتی را رعایت نمایید.

نکات نگهداری استخر فایبرگلاس بابل

  1. تمیز کردن منظم: اگر استخر شما روباز است لازم است هر روز و اگر سرپوشیده است باید هر هفته زباله های درون آن را تمیز نمایید. برای تمیز کردن استخر فایبرگلاس می‌توانید هم از جاروهای دستی و هم از جاروهای رباتیک استفاده کنید.

درست است که استخرفایبرگلاس در برابر رشد جلبک مقاوم است اما جارو کشیدن دوره‌ای استخر و تمیز نگه داشتن آن از رشد احتمالی آنها جلوگیری می‌کند.

  1. بررسی سطوح شیمیایی: به طور مرتب تعادل شیمیایی استخر خود را بررسی و حفظ کنید. این شامل pH، قلیائیت، کلر و سطوح سختی کلسیم است. عدم تعادل می تواند منجر به مشکلاتی مانند رشد جلبک یا آسیب به سطح استخر فایبرگلاس شما شود.
  2. از مواد شیمیایی بی کیفیت استفاده نکنید: استخرهای فایبرگلاس می توانند به مواد شیمیایی خاصی حساس باشند لذا از استفاده از محصولات پاک کننده ای که به طور خاص برای استفاده در استخرهای فایبرگلاس طراحی نشده اند خودداری کنید.
  3. نظارت بر سطح آب: مراقب سطح آب در استخر خود باشید. اگر خیلی کم شود، می تواند به پوسته استخر فشار وارد کرده و یا ناشی از صدمات احتمالی به لوله و اتصالات باشد.
  4. بررسی دوره‌ای استخر: به طور مرتب استخر خود را برای هر گونه علائم آسیب، مانند ترک یا زدگی و… بررسی کنید. اگر متوجه چیزی شدید، در اسرع وقت با یک متخصص تماس بگیرید تا از آسیب بیشتر جلوگیری کنید.
  5. نگهداری در فصول سرد: با سرد شدن هوا بهتر است از یک روکش استخر برای جلوگیری از آلوده شدن استخر، حفظ دمای آب و … به خصوص برای استخر روباز استفاده کنید. همچنین تجهیزات سیستم گرمایشی خود را نیز پیش از استفاده از استخر بررسی نمایید.
  1. بازرسی سالانه: لازم است تجهیزات موتورخانه و استخر خود را سالانه بررسی نمایید. بهتر است برای بررسی از یک متخصص کمک بگیرید.

قیمت استخر فایبرگلاس بابل

قیمت استخر فایبرگلاس تابع عوامل بسیاری چون: ابعاد و شیوه نصب استخر ، تجهیزات لازم برای استخر و … است. برای استعلام دقیق قیمت ها می‌توانید با شرکت‌های ساخت استخر و فروش تجهیزات تماس گرفته و با اطلاع از ابعاد استخر و تجهیزات مورد نیاز خود  قیمت نهایی را دریافت نمایید.

در صورتی که تمایل به ساخت استخر فایبرگلاس در بابل دارید؛ توصیه می‌شود استخر خود را از عرضه کنندگان معتبر خریداری کرده و از یک شرکت متخصص برای نصب آن، خدمات دریافت کنید. در خصوص نگهداری استخر فایبرگلاس خود نیز، علاوه بر رعایت نکاتی که در خصوص نگهداری استخر فایبرگلاس بابل گفته شد پیشنهاد می‌شود تجهیزات استخر با کیفیت و از برندهای معتبر خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مقاله