تلفن : 73612-021

استخر بتنی در مقابل استخر فایبرگلاس؛ کدام بهتر است؟

یکی از دغدغه‌های رایج در بین افرادی که می‌خواهند اقدام به ساخت استخر نمایند انتخاب بین استخر بتنی و استخر فایبرگلاس است، که در این مقاله قصد داریم به مقایسه‌ی این دو نوع استخر بپردازیم.

اما پیش از آن لازم است تعریف دقیقی در مورد شیوه و مراحل ساخت استخر بتنی و فایبرگلاس داشته باشید.

استخر بتنی Concrete pool :

استخر بتنی در واقع ترکیبی از سیمان، ماسه، سنگ یا شن و آب است. که از ماده بدست از این ترکیبات برای ساختن دیواره ی استخر استفاده می‌شود.

واحد اندازه گیری مقاوت بتن psi است و یک استخر بتنی مقاوم باید بین 3500 تا 4000  psi   باشد.

به خاطر این مقاومت است که استخر بتنی با وجود هزینه‌های بیشتر، همیشه طرفدار دارد؛ اما نکته ی حائز اهمیت شیوه اجرای آن است.  شرکت صدای آب دریا با داشتن مهندسین و پیمانکاران مجرب یکی از بهترین شرکت‌های ساخت استخر بتنی در ایران به شمار می‌رود.

همچنین می توانید پیش از اقدام به ساخت از متخصصین شرکت صدای آب دریا به طور رایگان مشاوره بگیرید.

مراحل ساخت استخر بتنیConcrete pool construction steps  :

شما می‌توانید استخر بتنی را در مکان‌های مختلفی چون حیاط ویلا، داخل ساختمان و یا حتی روی سقف احداث نمایید اما به طور کلی مراحل ساخت استخر بتنی به شرح زیر می‌باشد:

مرحله اول: انتخاب محل استخر بتنی

قبل از آنکه اقدام به ساخت استخر بتنی کنید مطمئن شوید که فضای کافی برای ساخت را دارید. پیشنهاد می‌شود که با یک تکنسین مشورت نمایید.

چرا که صرفا داشتن فضا کافی نیست و باید عوامل مختلفی چون: وجود درخت، نرده، خطوط تاسیسات، بودن فضای کافی برای نصب  سیستم‌های پمپ، موانعی چون خطوط آب و برق و… که  بر هزینه و زمان ساخت استخر بتنی موثر هستند، بررسی شوند.

 مرحله دوم: طراحی استخر بتنی و انجام محاسبات

حالا بر اساس فضایی که در اختیار دارید، می‌تونید یه طرح جذاب برای استخرتون طراحی کنید. که در این مرحله یا می‌تونید از طرح‌های آماده استخر بتنی در فضای مجازی کمک بگیرید و یا با یک معمار مشورت نمایید.

مرحله سوم: بستن قرارداد پیمانکاری

پیش از آنکه وارد مرحله‌ی بعدی ساخت استخر بتنی شویم لازم است حتما با یک پیمانکار مجرب و متخصص قرارداد بسته و طرح خود را به او نشان دهید.

پیمانکار شما می‌تواند یک شخص یا یک شرکت معتبر باشد، اما فراموش نکنید حتما مجوزهای تخصصی پیمانکار خود را بررسی نمایید.

 

مرحله چهارم: اخذ مجوز ساخت استخر بتنی از شهرداری

برای دریافت مجوز ساخت استخر بتنی از شهرداری باید نقشه استخر، طرح توجیحی استخر و اطلاعات پیمانکار خود را همراه داشته باشید. هرچه طراحی شما حرفه ای تر و مطابق با استانداردهای روز دنیا باشد سریعتر تصویب و تایید خواهد شد.

بعد از گرفتن مجوز نمی‌توانید موقعیت انتخابی را تغییر دهید پس حتما در انتخاب موقعیت دقت کنید.

همچنین ممکن است بر اساس طرح انتخابیتان لازم باشد جداگانه مجوز برق نیز دریافت کنید.

بسیاری از شرکت های پیمانکاری شما را در انجام این امور راهنمایی می‌کنند و برخی از این شرکت ها به طور پیش فرض واحدی برای اخذ مجوز های مربوطه را دارند.

مرحله پنجم: گودبرداری و حفاری استخر بتنی

ابتدا با استفاده از اسپری یا گچ مارک‌دار بر اساس طرح اولیه محل احداث استخر روی زمین مشخص می‌گردد.که در این مرحله باید فضای کافی برای دیوار و کف استخر بتنی در نظر گرفت.

پس از آن عملیات حفاری( گودبرداری) آغاز شده و به وسیله ماشین آلات محل قرار گیری استخر آماده می‌شود.

که این مرحله بین ساخت استخر بتنی و استخر فایبرگلاس مشترک می‌باشد که در قسمت استخر فایبرگلاس توضیح خواهیم داد.

مرحله ششم: ترازبندی استخر بتنی

از آنجایی که سطح ناهموار به استخر آسیب می‌رساند در این مرحله باید کف استخر و دیوارها تراز شده که این کار با ابزاری به نام چنگک انجام می‌شود و اگر کف استخر شما شیب دار باشد در این مرحله اجرا و مقدار شیب آن مشخص می‌گردد.

و در انتهای مرحله ترازبندی استخر بتنی باید با نگه داشتن دستگاه بررسی تراز روی زمین از تراز بودن محل اطمینان حاصل کرد.

مرحله هفتم: آرماتوربندی استخر بتنی

بعد از تراز شدن زمین نوبت به آرموتور بندی استخر بتنی است که یکی از مراحل مهم و حساس در ساخت استخر می‌باشد.

آرماتور بندی برای ماسه استخر که این روش معمولا برای استخر های بتنی مورد استفاده قرار میگیرد.
آرماتور بندی برای ماسه استخر که این روش معمولا برای استخر های بتنی مورد استفاده قرار میگیرد.

اما آرماتوربندی دقیقا به چه معناست؟

زمانی که تغییراتی بر روی میلگرد ها انجام شود را آرماتور گویند. به طور کلی آرماتوربندی یعنی فرایند برش، خم کردن، اتصال و… آرماتورها قبل از مرحبه قالب بندی یا بتن ریزی در ساختمان.

که از آنها به منظور افزایش مقاومت و استحکام ساختمان‌ها و سازه‌های بتنی استفاده می‌ کنند.

معمولا آرماتوربندی استخر بتنی در 3 مرحله انجام می‌شود:

  • محاسبه سایز و تعداد میلگردها:

میلگردها دارای قابلیت ارتجاعی هستند از همین رو نیروی کششی بتن را جبران و موجب مقاومت اسکلت استخر می‌گردد.

به طور کلی میلگرد مورد نیاز برای ساخت استخر بتنی دارای قطرهای ۱۱.۳، ۱۶ و ۱۹.۵ میلیمتر و با طول های ۱۰، ۱۵ و ۲۰ متر می باشند و تعداد آن بستگی به اندازه استخر شما دارد.

  • آرماتور بندی کف استخر:

آرماتوربندی کف استخر در دو مرحله‌ی آرماتوربندی شبکه های لوله و  آرماتوربندی به منظور بتن ریزی اجرا می شود از همین رو در نظر گرفتن محل قرارگیری لوله ها بسیار حائز اهمیت است.

  • آرماتور بندی دیواره استخر:

این مرحله حتما باید پس از آرماتوربندی کف استخرهای بتنی انجام شود و انجام همزمان این دو مرحله کار را پیچیده و سخت می‌نماید. اکثرا برای دیواره استخر بتنی از آرماتورهای 5/1 متری استفاده می شود هرچند این اندازه بر حسب ابعاد استخر و … تغییر می‌کند.

مرحله هشتم: لوله کشی استخر بتنی

لوله ها انواع مختلفی دارند که قبل از اقدام به لوله کشی شما باید دانش لازم را به جهت تهیه بهترین جنس لوله برای ساخت استخربتنی خود را داشته باشید:

لوله یو پی وی سی (upvc) و پی وی سی(PVC): یکی از بهترین انتخاب ها برای لوله استخر لوله پلی وینیل کلراید یا به اختصار پی وی سی  و Unplasticized PolyVinyl Chloride  یا یو پی وی سی است.

که شرکت صدای آب دریا به دلیل مزایای بی شمار لوله های upvc چون: مقاومت بالا در برابر حرارت و اشعه، استحکام و انعطاف پذیری و…  برای ساخت استخرهای بتنی از این نوع لوله استفاده می‌نماید. که انتخاب سایز و مقدار آن بسته به ابعاد استخر شما متفاوت است.

به طور کلی لوله های upvc از سایز 16 تا 318 هستند.

لوله پی‌ وی‌ سی فلکس(PVC FLEX) : کیفیت این مدل لوله به اندازه مدل قبلی نیست اما به دلیل قیمت مناسب آن طرفداران زیادی دارد و معمولا برای استخرهای بتنی از این مدل استفاده می‌شود.

لوله سی پی وی سی (CPVC) : معمولا برای قسمت ورودی و خروجی بخار از این نوع لوله به رنگ خاکستری روشن استفاده می‌شود چرا که مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد.

لوله پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) و پلی اتیلن با چگالی پایین :  (LDPE) این لوله‌ها بر اساس رنگشان تقسیم بندی می‌شوند، که رنگ های سیاه و سفید آن برای استخر مناسب نیست و از رنگ های قرمز و سبز آن  معمولا برای استخر استفاده می‌شود.

لوله ای بی اس : (ABS) این نوع از لوله به دلیل امکان تهیه راحت آن در تاسیسات استقاده می‌شود که خیلی مناسب نیست.

لوله فلزی: این لوله به دلیل وجود مس یا فولاد گالوانیزه دارای استحکام بسیار بالایی هستند. به همین دلیل در ساخت استخر از آنها استفاده میشده است اما به دلیل وزت زیاد و دشواری در حمل آن و همچنین به دلیل آنکه وجود کلر در آن موجب رسوب، نشتی و خوردگی لوله می گردد امروزه کمتر از آنها استفاده می گردد.

مرحله نهم : تهیه و نصب تجهیزات موتورخانه

بدون موتورخانه اصلا وجود استخر معنایی نخواهد نداشت از همین رو یکی از تکنیکال ترین مراحل این مرحله می‌باشد چرا که شما چه قصد ساخت استخرهای بتنی یا استخر فایبرگلاس را داشته باشید نیازمند موتورخانه و تجهیزات آن هستید.

چراکه موتورخانه 3 وظیفه ی اصلی و مهم را در مورد استخر شما بر عهده دارد:

1-فیلتراسیون استخر، تصفیه آب و کاهش سطح آلاینده های موجود در آب

2-ضدعفونی کردن آب استخر

3-پمپاژ آب

 

به طور معمول فضایی که برای باید برای موتورخانه در نظر گرفت 20 تا 30 درصد مساحت استخر با ارتفاع حداقل 2.2 متر است هر چند بهتر است فضا را کمی بزرگتر بگیرید تا تعمیرکار استخر یا پیمانکار راحتتر و سریعتر بتواند اتصالات استخر را نصب نماید.

اما تجهیزات لازم برای موتورخانه:

تجهیزات گرمایشی: که شما می توانید از دیگ و مشعل یا پکیج و یا مبدل های برقی  استفاده نمایید.

پمپ:  برای کسب اطلاعات در این مورد می توانید مقاله  “انواع پمپ استخر” را مطالعه نمایید.

کلرزن و دستگاه فیلتر: به منظور فیلتراسیون و ضدعفونی کردن آب استخر

و…

که شرکت صدای آب دریا با بهره گیری از تیم متخصص و ارائه ی بهترین تجهیزات اقدام به عرضه و نصب تجهیزات موتورخانه‌ می‌نماید تا در وقت و هزینه شما صرفه جویی گردد.

مرحله دهم: بتن ریزی کف و دیواره استخر بتنی

در این مرحله از ساخت استخر بتنی کف و دیواره‌ها با مخلوطی از گانیت یا شاتکریت (انواع بتن) با ماشین ها و شلنگ‌های مخصوص روی میلگردها  ریخته شده تا به ضخامت لازم حدود 15 سانتی متر برسد. در این مرحله باید احتیاط نمود تا بتن دهانه لوله‌های نصب شده را نپوشاند.ابتدا کف و سپس دیواره‌های استخر را بتن پاشی یا بتن ریزی می‌کنند.

بتن ریز استخر در مرحله اولیه برای تست آب بند بودن کاسه استخر
بتن ریز استخر در مرحله اولیه برای تست آب بند بودن کاسه استخر

مرحله یازدهم: ماله کشی، تراز و استراحت بتن

باید ابتدا بتن ریخته شده صاف و سپس مجدد سطح استخر تراز شود که ماله کشی هم به صورت دستی و هم مکانیکی انجام می‌گردد.

همچنین پیشنهاد می‌شود که از ماله فلزی استفاده شود چراکه ماله چوبی به سطح استخر می چسبد.

و در انتها باید اجازه دهید بتن ریخته شده خشک شود. معمولا حدود 5 روز روی استخر را با یک ورق پلاستیکی می پوشانند تا بتن به اصطلاح استراحت نماید.

نوع سیمان مصرفی، شرایط آب و هوایی و نسبت آب و سیمان از عواملی هستند که بر مدت زمان خشک شدن بتن تاثیر دارند، که می تواند مدت زمان خشک شدن و افزایش مقاومت بتن را از 3 تا 28 روز تغییر دهد.

مرحله دوازدهم: سرامیک کردن استخرهای بتنی و زیباسازی

حالا نوبت به انتخاب نوع و رنگ سرامیک و نصب آن برای کف و دیواره‌های استخر است که شما عزیزان می‌توانید برای مشاهده مدل‌ها و تهیه و نصب کاشی توسط پیمانکاران مجرب با مشاورین این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

چرا که انتخاب سرامیک با کیفیت  برای استخر دارای اهمیت بالایی می‌باشد و سرامیک انتخابی باید جذب آب صفر و مقاومت بالا در برابر یخ زدگی باشد.

همچنین ملات و دوغاب به کار برده شده نیز باید مقاوت بالایی در برابر آب داشته باشد.

بسیار مهم است که پس از نصب کاشی و سرامیک‌ها 1 تا 2 روز صبر و سپس استخر را آب کنید.

پس از آن نوبت به زیباسازی اطراف استخر است که شما می‌توانید از سنگ های تزیینی یا مرمر استفاده کنید.

حالا می‌توانید استخر خود را یا به وسیله‌ی تانک‌های آب یا شلنگ و … پر کرده و لحظات شیرینی را در استخر خود تجربه کنید.

"کاشی

مزایا و معایب استخر بتنی:

تا به اینجا شما با روند ساخت استخر بتنی به طور دقیق آشنا شدید اما هنگامی که اقدام به ساخت استخر بتنی می‌کنید باید تمام جوانب آن را بسنجید بنابراین لازم است مزایا و معایب استخر بتنی را نیز به طور دقیق بررسی نماییم:

مزایای ساخت استخر بتنی:

طراحی و ساخت: اولین ویژگی که استخر بتنی دارد این است که شما می‌توانید استخری با هر اندازه و هر طرحی که دوست دارید داشته باشد.

دوام و مقاومت: استخربتنی دارای دوام و استحکام زیادی هستند و در برابر شرایط آب و هوایی متغییر بسیار مقاوم می‌باشند.

مدت نگهداری: طول عمر بالای این استخر ها نیز از مزایای ساخت استخر بتنی به شمار می‌رود.

معایب استخر بتنی:

زمان: مراحل احداث آن ممکن است از چندین هفته تا چند ماه طول بکشد. در نتیجه شما باید زمان زیادی را به ساخت اختصاص دهید.

هزینه: باید بودجه ی زیادی را برای احداث استخرهای بتنی در نظر بگیرید چرا که به نیرو و تجهیزات زیادی نیاز دارد

نگهداری: علاوه بر هزینه ساخت و تجهیزات نگهداری از استخر بتنی نیز هزینه‌های زیادی به همراه دارد.

عدم سازگاری با نمک: نمک با بتن سازگاری ندارد از همین رو به مرور زمان موجب فرسایش داخل استخر می‌گردد که برای رفع آن باید هزینه‌های زیادی برای تصفیه آب نمود.

جمع بندی ساخت استخر بتنی:

همانطور که مطالعه فرمودید برای ساخت استخر بتنی از مرحله ابتدایی یعنی انتخاب محل تا آب کردن استخرتان شما به نیرو و تجهیزات بسیاری احتیاج دارید که می تواند از شما زمان، هزینه و انرژی زیادی بگیرد. همراه شدن با یک تیم متخصص علاوه بر آنکه موجب صرفه جویی در هزینه و انرژی شما می ‌شود خیال شما را بابت کیفیت و روند اجرا نیز راحت می‌نماید. شما عزیزان همچنین می‎توانید در تمام روند ساخت استخر بتنی با مهندسین ما در مورد خرید تجهیزات نیز مشورت نمایید.

 

و اما در مقابل استخر بتنی استخرهای پیش ساخته یا استخر فایبرگلاس قرار دارد که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

استخر فایبرگلاس :Fiberglass pool

فایبرگلاس در واقع پوششی از الیاف شیشه با مواد پلیمری است که به عنوان ماده تقویت کننده از پشم شیشه هم در آن استفاده شده و برای ساخت: نورگیر سالن‌های سوله سقف یا بدنه، گلخانه‌ها، پارکینگ، کابین و کفی عقب اتومبیل، استخر، سونا و… از آن استفاده می‌شود.

در ابتدا از استخر فایبرگلاس برای پرورش ماهی استفاده میشده است اما بعدها به دلیل مقرون به صرفه بودن و سرعت نصب به عنوان استخرهای خانگی نیز مورد استفاده قرار گرفت.

این استخر ها معمولا بر اساس شکل ظاهری آن به مدل‌های زیر تقسیم بندی می‌ شوند:

استخر آماده مستطیلی

استخر آماده بیضی

استخر آماده طرح خاص

"<yoastmark

شرکت صدای آب دریا یکی از برترین عرضه کنندگان استخر فایبرگلاس دارای طرح ‌های متنوعی از استخر فایبر گلاس می‌باشد که برای دیدن مدل‌ها می‌توانید به شماره‌های ثبت شده در سایت پیام دهید.

مراحل ساخت استخر فایبرگلاس Steps to build a fiberglass pool:

استخرهای فایبرگلاس در کارخانه و بر اساس یکسری طرح پیش فرض ساخته می‌شوند و فقط نیاز به نصب دارند. حتی جای لوله ها هم در این استخر مشخص شده است.

مرحله اول: انتخاب محل نصب استخر فایبرگلاس

اولین مرحله دقیقا مشابه ساخت استخر بتنی انتخاب محل مورد نظر برای نصب استخر فایبرگلاس می‌باشد. که بر اساس اندازه محل می توانید اقدام به تهیه استخر فایبرگلاس نمایید.

"تفاوت

مرحله دوم: نصب استخر فایبرگلاس

این مرحله بسته به مکان قرار گیری استخر یا نیاز به گود برداری است یا استخر فایبرگلاس روکار نصف شده و نیاز به شاسی کاری می‌باشد.

اگر نیاز به گودبرداری باشد پیمانکاران و متخصصین با توجه به نوع و جنس خاک اقدام به انجام فرایند گودبرداری می‌نمایند.

ولی اگر بخواهید استخر را بر روی بام یا روکار قرار دهید صرفا به اصطلاح شاسی کاری یا محکم کردن استخر انجام می‌گیرد که تکان نخورد.

تنها نکته ای که نباید فراموش کرد تراز کردن استخر می باشد چرا که دیگر نیازی به بتن ریزی و آرماتور بندی نیست.

فروش انواع مدل های استخر فایبرگلاس
فروش انواع مدل های استخر فایبرگلاس

مرحله سوم: نصب تجهیزات موتورخانه

همانند استخرهای بتنی، استخر فایبرگلاس هم نیاز به موتورخانه و تجهیزات آن که در قسمت استخربتنی توضیح داده شد دارد.

همچنین شما می‌توانید برای زیباتر شدن استخرتان اقدام به نصب لامپ‌های LED نمایید.

اما چرا امروزه متقاضیان استخر فایبرگلاس در حال افزایش می‌باشد؟

مزایای استخر فایبرگلاس:

زمان: برترین مزیت استخر  نصب سریع و آسان آن است. این پروسه معمولا در حداکثر یک هفته انجام می‌شود.

تعمیرات: هزینه ‌ها و زمان تعمیرات استخر فایبرگلاس معمولا پایین است. و در صورت داشتن نشتی به سرعت ترمیم می‌گردد.

قابلیت جا به جایی: اگر احتمالا بخواهید نقل مکان کنید می‌توانید استخر خود را همراهتان به هرجا ببرید.

مقاومت: استخر فایبرگلاس دارای سازگار بالایی با سیستم های تصفیه نمک و مقاومت بالا در برابر جلبک است.

در کنار این مزیت های استخر فایبرگلاس معایبی نیز دارد.

معایب استخر فایبرگلاس:

طول عمر: مدت زمانی که یک استخر فایبرگلاس دوام و مقاومت بالایی دارند بین 25 تا 30 سال برآورد شده هر چند که عمر برخی از استخرهای فایبرگلاس به 50 سال هم می‌رسد که این بسته به کیفیت استخر و شیوه نگهداری شما دارد.

محدودیت: شما را در انتخاب طرح و شکل استخرتان محدود می‌کند.

حالا که کاملا با دو مدل استخر بتنی و استخر فایبرگلاس آشنا شدید بهتر می‌توان به سوال که ابتدای مقاله پرسیده شد پاسخ داد.

نصب استخر فایبرگلاس

همانطور که مشاهده کردید هم استخر بتنی و هم استخر فایبرگلاس هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند که اگر بخواهیم به طور کلی با هم مقایسه کنیم شامل موارد زیر می گردند:

تعمیر و نگهداری:

محیط استخرهای بتنی بسیار مساعد رشد جلبک هستند که برای رفع آنها نیاز به تهیه مواد شیمیایی و هزینه بسیاری است در حالی که استخر فایبرگلاس در برابر جلبک مقاوم است در نتیجه هزینه مواد شیمیایی کم می‌شود.

مدیریت زمان و هزینه

استخر بتنی به دلیل مراحل زیادی که باید برای احداث آن طی شود معمولا بین چند هفته تا چند ماه زمان نیاز دارد در حالی که با استخر فایبرگلاس شما در عرض یک هفته می‌توانید استخر داشته باشید. همچنین هزینه احداث استخر بتنی بسیار بیشتر از استخر فایبرگلاس است.

مقاومت و طول عمر:

با وجود مقاومت بالای استخر فایبرگلاس اما همچنان استخرهای بتنی مقاوم تر و طول عمر بیشتری دارد. البته به شرط آنکه از بهترین لوله‌ها و مواد و تجهیزات در ساخت آن استفاده شده باشد در غیر این صورت حتی استخر بتنی ممکن است زودتر از استخر فایبرگلاس نیاز به تعمیرات داشته باشد.

طراحی و حمل و نقل:

با احداث استخر بتنی شما می‌توانید صاحب یک استخر با طرح خودتان شوید در حالی که برای استخر فایبرگلاس باید از بین طرح های ساخته شده و موجود انتخاب کنید. در عوض اگر بخواهید محل زندگیتان را عوض کنید شما نمی توانید استخر بتنی را با خود به خانه جدید ببرید اما امکان جا به جایی برای استخر فایبرگلاس می‌باشد.

مدیریت انرژی:

آب استخر فایبرگلاس بسیار سریع ‌تر از استخرهای بتنی گرم می‌شود چرا که بتن گرما را به خود جذب می‌نماید.

بنابراین برای صرفه جویی در مصرف انرژی و برق استخر فایبرگلاس بسیار کارآمد تر می‌باشد.

برای مقایسه کاربردی تر می‌توانید ویژگی‌های دو استخر بتنی و استخر فایبرگلاس را در جدول زیر نیز مشاهده فرمایید:

 

ویژگی ها: استخر بتنی استخر فایبرگلاس
هزینه راه اندازی بالا پایین
زمان راه اندازی طولانی کوتاه مدت
قابلیت جا به جایی ندارد دارد
مقاومت و طول عمر بالا متوسط
تعمیر و نگهداری سخت آسان
تنوع طرح دارد طرح پیش فرض

 

کلام آخر:

با تمام این تفاسیر انتخاب بین این دو مدل استخر به عواملی چون بودجه، سلیقه، محل و … شما بستگی دارد و نمی‌توان به طور قطع یکی از این دو مدل را انتخاب نمود.

پس اگر می‌خواهید در یک مکان ثابت با توجه به طرح خودتان اقدام به ساخت استخر نمایید و بودجه محدودی ندارید استخرهای بتنی به شما پیشنهاد می‌شود اما اگر زمان و هزینه برای شما اولویت دارد و یا احتمال جا به جایی دارید توصیه می‌شود از استخر فایبرگلاس استفاده نمایید.

شرکت صدای آب دریا علاوه بر آن که پروژه‌ی ساخت استخرهای بتنی و استخر فایبرگلاس شما را صفر تا صد با بهره جویی از مهندسین توانا و پیمانکاران انجام می‌دهد تمام تجهیزات مورد نیاز شما اعم از تجهیزات موتورخانه و استخر و … را از بهترین برندهای موجود با بالاترین کیفیت فراهم می‌کند.

شرکت صدای آب دریا به همین جا بسنده نکرده و حتی بعد از ساخت استخر نیز با عرضه‌ی مواد ضدعفونی کننده استخر و … نیز همچنان همراه شما خواهد بود تا “با ما آرامشی به وسعت دریا را تجربه کنید”.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مقاله