تلفن : 73612-021
استخر آماده برای باغ در چند نوع مختلف وجود دارد. که میتوان به نوع استخر فایبرگلاس، استخر وینیل و استخر های بادی اشاره داشت.
استخر آماده برای باغ در چند نوع مختلف وجود دارد. که میتوان به نوع استخر فایبرگلاس، استخر وینیل و استخر های بادی اشاره داشت.

 

استخر آماده برای باغ

افراد بسیاری هستند که به منظور سرمایه گذاری و یا برای فرار از شلوغی شهر و آلودگی اقدام به ساخت یا خرید باغ و ویلا در اطراف کلان شهرها می‌کنند و برای این موضوع به دنبال استخر آماده برای باغ خود هستند.

داشتن یک استخر خصوصی در این باغ برای تجربه لذت شنا به خصوص در فصول بهار و تابستان و یا افزایش ارزش باغ به منظور فروش و کسب درآمد جذابیت‌های بسیاری دارد.

از همین رو قصد داریم در این مقاله به شرح انواع شیوه‌های ساخت استخر، مدل‌های استخر و هزینه‌های ساخت استخر به خصوص ساخت استخر آماده برای باغ بپردازیم.

شیوه ‌های ساخت استخر:

همانطور که می‌دانید استخرها در دو نوع بتنی و استخرهای آماده یا استخر پیش ساخته که شامل: استخرهای فایبرگلاس،برزنتی و وینیل هستند، ساخته و نصب می‌شوند.

ساخت استخر بتنی برای باغ:

برای ساخت استخرهای بتنی معمولا زمان و هزینه ‌ی زیادی نیاز است. اما به دلیل آنکه این مدل استخر را می‌توان بر اساس سلیقه مشتری و در انواع طرح ها ساخت همواره متقاضیان خاص خود را دارند؛ که در مقالات پیشین به طور مفصل توضیح داده شده است.

اما موضوعی که در این مقاله قصد داریم به طور تخصصی به توضیح آن بپردازیم ساخت استخر آماده برای باغ است.

انواع استخر آماده برای باغ:

استخرهای آماده‌ای که برای باغ ساخته می‌شوند انواع مختلفی دارند که در ادامه مدل‌ها و شیوه‌ی ساخت آنها را به طور  کامل شرح خواهیم داد.

استخر های وینیل همانند استخر های فایبرگلاس هستند اما بر روی سطح زمین قرار می گیرند و از مقاومت خیلی کمتری نسب به استخر های فایبرگلاس بهرمند هستند.
استخر های وینیل همانند استخر های فایبرگلاس هستند اما بر روی سطح زمین قرار می گیرند و از مقاومت خیلی کمتری نسب به استخر های فایبرگلاس بهرمند هستند.

استخرهای برزنتی: Canvas pools

این استخرهای آماده که به نام  استخر اینتکس نیز شناخته می‌شوند از جنس برزنت بوده و شامل فریم و چند عدد پایه برای محکم شدن هستند و قابلیت نصب در نیم ساعت و جا به جایی را دارند.

درست است که این استخرها کم هزینه بوده و سریع نصب می‌شوند، اما طول عمر کوتاهی داشته و صرفا برای آب تنی کوتاه مناسب می‌باشند.

همچنین ارزش ویژه ای نیز به ملک شما اضافه نمی‌کنند و اگر دچار آسیب یا پارگی بشوند باید به طور کامل تعویض گردند.

استخرهای وینیل: Vinyl pools

روش ساخت یک استخر با روکش وینیل که نسب به روش های ساخت سایر استخر های بتنی سریع تر صورت می گیرد.
روش ساخت یک استخر با روکش وینیل که نسب به روش های ساخت سایر استخر های بتنی سریع تر صورت می گیرد.

یکی دیگر از مدل‌های استخر آماده برای باغ،  استخر وینیل یا استخرهای نیمه پیش ساخته، لایه‌هایی از جنس ورق های پلی اتیلن هستند.

به طور خلاصه شیوه‌ی ساخت استخرهای وینیل به شکل است بعد از گودبرداری، قالب‌های پیش ساخته ای به وسیله‌ی اتصالات به هم متصل شده و سپس لایه‌ی وینیل پوشیده می‌شوند.

استخرهای وینیل معمولا  در مدت زمان کوتاهی (3-2 روز) ساخته می‌شوند و قابلیت تنظیم با طرح استخر شما را دارند؛ اما  از ایرادات لایه‌های وینیل اینست که به مرور دچار چروک، حباب زدگی و شل می‌شوند. که تمام این موارد ظاهر استخر شما را به هم ریخته و هر بار نیاز به تنظیم مجدد دارند.

استخرهای فایبرگلاس  :Fiberglass pools

یکی از ترندترین مدل‌های استخر آماده برای باغ استخرهای فایبرگلاس است.

استخرهای پیش ساخته یا استخر فایبرگلاس بر اساس قالب های پیش فرض در کارخانه و در ابعاد و طرح‌های مختلفی از جنس فایبر ساخته می‌شوند.

این مدل از استخرهای آماده برای باغ را هم می‌توان به شیوه‌ی توکار و هم روکار نصب کرد که در انواع اشکال استخر آماده  توضیح خواهیم داد.

نصب استخرهای فایبرگلاس حداکثر 7 روز زمان می‌برد و علاوه بر قیمت مناسب، بسیار پرکاربرد بوده و قابلیت استفاده برای باغبانی و کشاورزی را نیز دارند؛ به همین علت استخر فایبرگلاس معمولا متقاضیان بیشتری دارد.

مزایای ساخت استخر آماده برای باغ

به طور کلی ساخت استخر آماده برای باغ مزایای خاصی دارد که به شرح زیر می‌باشند:

1- به شما امکان شنا به دور هیاهو و الودگی شهر به خصوص در هوای گرم تابستان می دهد.شما می‌ توانید آخر هفته ها همراه خانواده یا دوستان خود اوقات لذت بخشی را در استخر شخصی خود سپری کنید.

2- داشتن استخر آماده در باغ ظاهر باغ شما را متمایز می‌کند. داشتن یک استخر زیبا و شیک و نصب آب نماهای خاص در باغ می‌تواند جلوه‌ای خاص به باغ شما بدهد.

3- شما با ساخت استخر آماده در باغ می‌توانید از فضای باغ خود استفاده بهینه نمایید. وجود استخر شخصی به شما انگیزه‌ی بیشتری می‌دهد تا علاوه بر تفریح، با شنا و تحرک بیشتر به سلامت خود اهمیت دهید و از خواص آب درمانی بهره ببرید.

4- نصب استخر آماده برای باغ باعث می‌شود هم خودتان و هم فرزندانتان سریعتر و در محیط امن‌تر و بهداشتی تری شنا یاد بگیرند. و یا ترس آنها از آب بریزد.

همانطور که می‌دانید یاد گرفتن شنا از کودکی آسانتر  بوده و همواره به یاد گیری این مهارت تاکید شده است.

5- علاوه بر آنکه شنا و آب درمانی بر سلامت جسمانی شما تاثیر می‌گذارد تاثیرات شگرفی بر سلامت مغز و روان شما دارد که با ساخت یک استخر آماده برای باغ می‌توانید از آنها بهره ببرید. برای آشنایی دقیق با این خواص می‌توانید مقاله “آیا شنا و آب درمانی بر سلامت مغز و روان تاثیرگذارند؟” را مطالعه فرمایید.

6- به دنبال ساخت استخر آماده برای باغ خود می‌توانید از آپشن‌هایی چون نصب سونا یا جکوزی، نصب سرسره‌های آبی، ساخت آلاچیق و … نیز بهره ببرید. که هر کدام هیجان و زیبایی خاصی را با خود همراه دارند.

از بین استخرهای آماده‌ای که معرفی شد استخر فایبرگلاس مزایای اضافه تری نسبت به مدل‌های دیگر دارد.

مزایای ساخت استخر فایبرگلاس:

1- زیبایی شناسی

استخرهای فایبرگلاس به عنوان استخر آماده برای باغ نسبت به وینیل و برزنتی ظاهر شیک و مدرن تری دارد. اگر به دنبال جذابیت بصری باغ خود هستید استخرهای فایبرگلاس پیشنهاد ما به شماست. این استخرها در اشکال، اندازه‌ها و طرح‌های مختلفی شاخته می‌شوند. شما می‌توانید متناسب با فضا و معماری باغ خود یکی از آنها را انتخاب نمایید. معمولا مدل استخر فایبرگلاس مستطیلی مورد علاقه‌ی کلاسیک پسندان و طرح لوبیایی آن انتخاب افرادی با سلیقه متفاوت است.

علاوه بر طرح، استخرفایبرگلاس در 5 رنگ نیز ساخته می‌شود؛ که شما می‌توانید متناسب با معماری داخلی یا خارجی باغ و سلیقه خود از بین آنها انتخاب نمایید.

استخر فایبرگلاس برای باغ و ویلا یکی از بهترین گزینه ها است که متناسب با فضایی که برای آن می خواهید در نظر بگیرید قابل اجرا است.
استخر فایبرگلاس برای باغ و ویلا یکی از بهترین گزینه ها است که متناسب با فضایی که برای آن می خواهید در نظر بگیرید قابل اجرا است.

2- دوام:

استخرهای فایبرگلاس به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با شرایط محیطی مختلف منطبق شده و در هر شرایط آب و هوایی مقاوم باشند. با نصب استخرهای فایبر گلاس دیگر نگران حباب زدن استخرهای وینیل و یا چارگی استخرهای برزنتی را ندارید.

انعطاف پذیری مواد موجود در استخر فایبرگلاس موجب می‌شود تا با تغییرات دما منبسط و منقبض شود و خطر شکستی در آن کاهش پیدا کند. همچنین سطح استخرهای فایرگلاس از رشد جلبک نیز جلوگیری می‌نماید.

4- هزینه تعمیر و نگهداری کم:

دوام و مقاوت استخرهای فایبرگلاس که توضیح داده شد همچنین باعث میگردد تا هزینه‌ی تعمیر و نگهداری آن نیز کاهش پیدا کند.سطح صاف استخر فایبرگلاس مانع از چسبیدن کثیفی و زباله به دیواره‌های آن می‌شود و همین سطح صاف جارو کردن و تمیز کردن استخر را نیز راحتتر می‌کند.

5- راحتی و ایمنی:

سطح صاف استخرهای فایبرگلاس نه تنها از لحاظ بصری جذاب است بلکه از ساییدگی با سطوح ناخراش احتمالی به خصوص در استخرهای بتنی نیز جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، بسیاری از مدل‌های استخر فایبرگلاس دارای پله‌، تاقچه‌ و نیمکت‌ داخلی هستند که ایمنی و دسترسی را برای همه کاربران استخر افزایش می‌دهد.

6-  بهره وری انرژی:

استخرهای فایبرگلاس با در نظر گرفتن بهره وری انرژی طراحی شده اند. خواص عایق بودن این ماده به حفظ گرما کمک می کند و انرژی لازم برای حفظ دمای آب را کاهش می دهد.که این خاصیت می تواند منجر به صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های گرمایشی شود.

7-  ارزش فروش مجدد:

مزیت خاصی که استخر فایبرگلاس را نسبت به مدل‌های دیگر جهت ساخت استخر آماده برای باغ متمایز می‌کند، این است که استخر فایبرگلاس می تواند ارزش ملک شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. خریداران بالقوه اغلب به استخری که به خوبی نگهداری می شود و از نظر زیبایی شناسی شیک است به عنوان یک مزیت ارزشمند برای باغ و ویلا نگاه می کنند. دوام و نصب سریع و ایمنی بالای استخرهای فایبر گلاس نیز می توانند به عنوان امتیاز فروش محسوب شوند.

به طور کلی استخرهای فایبرگلاس با محیط زیست سازگارتر و مقرون به صرفه تر هستند.

اشکال مختلف ساخت استخر آماده برای باغ:

معمولا استخرهای آماده برای باغ را به 4 شیوه‌ی زیر می‌سازند:

1-استخر آماده روباز:

می‌توانید در این مدل ساخت استخر آماده برای باغ از فضای کناری برای گرفتن آفتاب نیز استفاده کنید. اما این شیوه مشکلاتی چون کثیف شدن سریعتر آب و قابل استفاده نبودن استخر در تمام فصول را نیز دارد هر چند لذت شنا در فضای باز غیر قابل انکار است.البته با خرید جاروی رباتیک می‌توانید دغدغه سختی تمیز کردن استخر را رفع کنید.

2-استخر آماده سرپوشیده:

بعد از ساخت استخر آماده برای باغ می‌توان اطراف آن را نیز با دیوارهای کاذب، ساخت اتاقک آجری یا شیشه ای پوشاند تا یک استخر سرپوشیده داشته باشیم.

مزیت استخر آماده سرپوشیده در باغ این است که علاوه بر حفظ حریم شخصی و راحتی هنگام شنا، دیگر نگران ریختن شاخ و برگ درختان در استخر نیستید. همچنین آب دیرتر سرد شده و در مصرف انرژی صرفه جویی می‌شود.

3-استخر آماده روکار:

به غیر از استخر وینیل که قابلیت روکار ساخته شدن ندارد، استخر برزنتی و استخر فایبرگلاس را می‌توان به صورت روکار ساخت.

استخربرزنتی که خود لوله و اتصالات لازم را دارد و اصولا به صورت روکار کار می‌شود اما استخر فایبرگلاس روکار باید شاسی کشی شده در برابر باد و … مقاوم شود.

4- استخر آماده توکار:

در این شیوه نیاز به گود برداری و مجوزهای لازم از شهرداری می‌باشد. ولی به طور کلی جهت ساخت استخر برای باغ پیشنهاد می‌شود استخر را به شیوه ‌ی توکار نصب کنید.

مراحل ساخت استخر آماده برای باغ:

علاوه بر انتخاب شیوه‌ی ساخت استخر آماده خوب است با مراحل ساخت استخر آماده نیز آشنا شوید:

مرحله اول: هدف خود را از ساخت استخر آماده برای باغ مشخص کنید. اگر صرفا برای تفریح به مدت کوتاه می‎خواهید استخر تهیه کنید پیشنهاد ما استخر آماده برزنتی است اما اگر به عنوان سرمایه گذاری به ساخت استخر آماده برای باغ نگاه می‌کنید و طول عمر و دوام آن برای شما مهم می‌باشد پیشنهاد ما استخر فایبرگلاس است.

مرحله دوم: حالا نوبت آن است که فضایی از باغتان را که می‌خواهید به ساخت استخر اختصاص دهید مشخص نمایید. چرا که این داشتن ابعاد دقیق در انتخاب سایز استخر بسیار مهم  می‌باشد. پیشنهاد می‌شود از یک طراح یا معمار در این مرحله راهنمایی و مشورت بگیرید.

استخرها به طور کلی دارای اشکالی چون : دایره، مستطیل، بیضی و طرح های آزاد هستند که انتخاب از بین آنها بستگی به سلیقه و ابعاد باغ شما دارد.

مرحله سوم: از آنجایی که استخرهای بتنی بسیار زمان بر و پرهزینه هستند معمولا استخر آماده برای باغ متقاضیان بیشتری دارد.

که در این مرحله لازم است مشخص کنید چه نوع استخر آماده‌ای را می‌خواهد تهیه کنید؛ برزنتی، وینیل یا فایبرگلاس.

از بین استخرهای آماده نیز معمولا استخرهای وینیل روباز برای باغ توصیه نمی‌شود چرا که به دلیل قرارگیری در فضار باز احتمال آسیب دیدن آنها بالاتر می‌رود.

مرحله چهارم: حالا که ابعاد محل و نوع استخر مشخص شد نوبت به تهیه استخر و آغاز مراحل نصب می‌شود.

توصیه می‌شود استخر آماده خود را از شرکتی معتبر تهیه نمایید که خیالتان از بابت کیفیت و طول عمر استخر راحت باشد.

همچنین می‌توانید برای گودبرداری جهت ساخت استخر توکار یا شاسی کشی برای نصب استخر روکار با شرکت‌های معتبر قرار داد بسته تا این مرحله در سریعتر زمان و به بهترین شکل انجام شده و از هزینه‌های شما نیز کاسته شود.

مرحله پنجم: نوبت به نصب سیستم برق و لوله کشی استخر می‌رسد. معمولا شرکت‌های پیمانکاری که خدمات نصب استخر را انجام می‌دهند سیستم لوله کشی استخر و برق و… را نیز راه اندازی و  کنترل می‌نمایند.لازم است در این مرحله تجهیزات لازم برای استخر چون سیستم گرمایشی، فیلتراسیون و … را نیز تهیه نمایید.

مرحله ششم: پس از آنکه تمام مراحل ساخت استخر آماده برای باغ تکمیل شد حالا نوبت به انتخاب آپشن‌های جانبی برای استخر شماست.آپشن‌هایی چون : نصب سیستم صوتی یا نورپردازی، آب نماها، زیباسازی محوطه و….

در پایان نیز کارشناسان و مهندسین تمامی سیستم‌ها را بررسی نموده تا شما با خیال آسوده در استخر خود لذت شنا را تجربه کنید.

 

هزینه ساخت استخر آماده برای باغ:

یکی از عوامل مهم برای تصمیم به راه اندازی استخر هزینه ساخت استخر آماده برای باغ می‌باشد.

هزینه‌ی ساخت استخر آماده برای باغ تابع به بررسی عوامل بسیاری است.

به طور مثال تهیه استخر برزنتی و وینیل ارزانتر از استخر فایبر گلاس است در حالی که طول عمر و جذابیت بصری آن کمتر است.

استخر فایبرگلاس روکار به دلیل استفاده از فلز در شاسی کاری هزینه بیشتری نسبت به استخر فایبرگلاس توکار دارد.

بنابراین نمی‌توان قیمت دقیقی برای ساخت استخر آماده برای باغ مشخص کرد لازم است شما مواردی چون حمل و نقل، گودبردای، کیفیت تجهیزات ضروری،لوکس بودن جذابیت‌های بصری استخر، هزینه ‌نگهداری و تعمیرات استخر و… را بررسی نموده و متناسب با بودجه و هدف خود اقدام به ساخت استخر برای باغ و تهیه تجهیزات آن نمایید.

ساخت استخر آماده ارزان برای باغ:

اگر می‌خواهید استخر آماده‌ی با کیفیت در عین حال با قیمت مناسب برای باغ خود نصب کنید، پیشنهاد ما به شما استخر فایبرگلاس به شیوه‌ی توکار و روباز در ابعاد کوچکتر و با طرح ساده تر است.

همچنین می‌توانید به جای تهیه دستگاه کلرزن، پمپ و تجهیزات گند زدایی و … به صورت مجزا پکیج‌های آنها را تهیه نمایید تا در هزینه شما صرفه جویی شود.

در هر حال قیمت نهایی استخر آماده برای باغ به امکانات و تجهیزاتی که شما بر اساس بودجه و سلیقه خود تقاضا دارید، بستگی دارد.

اما این نکته را فراموش نکنید که کیفیت را نباید فدای کمیت کرد.

نکته آخر:

تهیه و نصب استخر آماده برای باغ می‌تواند به خاطر  هیجان شنا، تفریح و سپری کردن اوقات خوش کنار خانواده و دوستان بسیار دلپذیر باشد. هرچند باید برای نگهداری از استخر خود خوب است نکات کلیدی زیر را بدانید:

1-    ریشه بعضی از درختان می‌تواند به استخر شما آسیب برساند بنابراین در انتخاب درختهای باغ خود دقت کنید.

2-    از یک روکش با کیفیت بالا  برای استخر روباز خود استفاده کنید تا از ورود حیوانات، حشرات به استخر محافظت نماید.

3-    اگر می‌خواهید برای استخر خود تخته شیرجه یا اطراف آن محلی برای بازی بچه ‌ها درست کنید ابعاد استخر و فضای لازم را در نظر بگیرید.

4-    گیاهان خزنده می‌توانند موجب آسیب به استخر شما شوند پس در انتخاب گیاهانی که برای زیباسازی باغ خود انتخاب می‌کنید، دقت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مقاله