تلفن : 73612-021

مراحل اصولی ساخت استخر

داشتن یک استخر شنا و ابتنی در آن  خصوصا در فصل گرم سال  بیشتر مورد توجه قرار می گیرد  و افراد را به فکر ساخت در این فصل می اندازد  ساخت استخر نیاز به تخصص و تجربه کافی دارد که به چه اصول و استاندارد هایی ساخته شود  ما سعی داریم در این مقاله شما را با مراحل اصولی ساخت استخر اشنا کنیم .

مراحل اصولی ساخت استخر

 تجهیزات مراحل اصولی ساخت استخر

  • پمپ تصفیه استخر
  • فیلتر تصفیه استخر
  • مبدل حرارتی
  • لوله و اتصالات
  • چراغ استخری
  • تجهیزات ضدعفونی استخر
  • سایر تجهیزات جانبی استخر مانند روکش استخر، نردبان استخر، آبنمای استخر و..

9 تا مراحل اصولی ساخت استخر

  •  مجوز مکان احداث ساخت استخر
  • طرحی و نقشه کشی ساخت استخر
  • گودبرداری ساخت استخر
  • تسطیح خاک ساخت استخر
  • ارمارتوربندی ساخت استخر
  • لوله کشی ساخت استخر
  • سیم کشی ساخت استخر
  • بتن ریزی و اب بندی ساخت استخر
  • کاشی کاری ساخت استخر

 

۱. مرحله اول مجوز مکان احداث ساخت استخر

قبل از شروع ساخت  استخر‌های عمومی خانگی وحتی ویلایی و… به دنبال دریافت پروانه ساخت و کلیه مجوزهای لازم بروید. مرحله صفر از مراحل اصولی ساخت استخر همانطور که جانمایی  استخر اولین گام می‌باشد بهترین  مکان برای این کار باید در  نظر گرفته شود. مکان‌یابی استخر به اندازه احداث خود  اهمیت دارد جانمایی دور از درخت و استفاده از انرژی خورشید  در این مکان هاباعث دوری از برگ‌ها درداخل  استخر و گرم بودن اب می‌شود. استخر زیر  سیم برق و در خطوط فاضلاب اب نباید احداث  و نصب شود و بیشتر استخر‌های روباز در محوطه خانه قرار دارند.

عمق و ابعاد استخر

یک استخر حرفه‌ای، با اهمیتی بیش از اندازه در ایجاد تجربه‌ای مطلوب از شنا و فعالیت‌های آبی برای استفاده‌کنندگان خودمی‌پردازد.  این استخر باید زیبایی و استانداردهای تخصصی را دارا باید باشد. با توجه به استانداردهای حرفه‌ای، اندازه استخر باید به ابعادی نسبتاً بزرگ، به علاوه با ابعاد مناسب برای ایجاد فضای راحت و لذت‌بخش تبدیل شود. ابعاد ۳۰ فوت در ۵۰ فوت، یک استاندارد برای استخرهای حرفه‌ای را مشخص می‌کند که به کاربران این امکان را می‌دهد تا در یک محیط  ایده‌آل از آب و ورزش های آبی بهره‌مند شوند.

همچنین، عمق استخر نقشی مهم در ارائه تجربه‌های مختلف از شنا و استفاده از استخر دارد. بر اساس نوع استفاده که ممکن است یک استخر خانگی یا حرفه‌ای باشد، انتخاب عمق مناسب امری اساسی است. برای استخرهای خانگی که عمدتاً برای لذت و استفاده از آب گرم ساخته می‌شوند، عمق بین ۵ تا ۸ فوت به عنوان یک گزینه متوسط و مناسب در نظر گرفته می‌شود. اما اگر شما به دنبال ایجاد یک استخر با امکانات حرفه‌ای برای شنا و تمرینات آبی پیشرفته هستید، عمق ۹ فوت است، تا حداقل انتظارات مورد نیاز برای شنا به صورت حرفه‌ای را برآورده خواهد کرد.

با این توصیه‌ها و استانداردها، ما به شما این اطمینان را می‌دهیم که استخر حرفه‌ای ساخته شده توسط ما، علاوه بر ابعاد استاندارد، از جزئیات مهمی همچون تهویه مناسب و امکانات هوشمند بهره‌مند خواهد بود، تا تجربه‌ای به یادماندنی و لذت‌بخش را برای شما ایجاد کند.

۲. مرحله دوم طرحی و نقشه کشی ساخت استخر

در فرآیند نقشه کشی و طراحی استخر، که اهمیت حیاتی دارد نیازها و استفاده‌های ما از این فضا باید به دقت مد نظر گرفته شود. علاوه بر این، داشتن یک محیط بزرگ و مناسب نیز در این راستا اساسی است. هدف اصلی در نقشه کشی استخرها، ایجاد یک فضایی منحصر به فرد و بهینه برای تجربه بهتر از محیط کاسه استخر و اطراف آن برای کاربران است.

در طول فرآیند طراحی و نقشه کشی، ملاحظه به این نکته ضروری است که استفاده‌های مختلف و نوع استخر تعیین‌کننده قابلیت‌ها و تجهیزات مورد نیاز می‌باشند. همچنین، افزایش پیچیدگی طرح و استفاده از تجهیزات با کیفیت می‌تواند به افزایش هزینه ساخت منجر شود.

تمامی طراحی‌ها و نقشه‌کشی‌ها برای استخرهای خانگی، عمومی، ویلایی و سایر انواع استخرها، با در نظر گرفتن بودجه و مساحت محیط ساخته می‌شوند. قبل از هر مرحله‌ای، ضروری است که نیازها و توقعات ما از استخر مورد بررسی دقیق قرار گیرند. تعیین استفاده مورد نظر از استخر، به ما کمک می‌کند تا با دقت و هوشمندانه‌ترین راهبردها را در طراحی و اجرای این امکانات انتخاب کنیم.

ابعاد استخر‌ها:

  • استخر خانگی ۳ در ۶/۱ متر ۴/۶ در ۹/۱ متر ۶/۱ در ۱۲ متر و عمق ان ۱/۲ در ۴/۶ متر می‌باشد.
  • عرض استخر ویلایی۱۰ الی ۵۰ متر می‌باشد  و در خانه اپارتمانی  به ۳ الی ۶ متر  می‌رسد   و عمق ان  ۱ الی ۲ متر باشد.
  • استخر  عمومی  عرض این استخر  بین ۱۰ الی ۵۰ متر  است و طول ان  بین ۲۵ الی ۵۰  متر است وعمق ۱۲۵  سانتی‌متر تا عمق ۳۵۰ سانتی‌متر.
  • استخر کوچیک استخر های  ۲در ۳ متر  (۶ متر مکعب)  استخر‌های ۲در ۴متر  (۸ متر مکعب) استخر های  ۲در ۵متر  (۱۰ متر مکعب).

۳. مرحله سوم گودبرداری ساخت استخر

پس از جانمایی و طراحی نوبت به گودبرداری می‌رسد در اینجا ممکن است از بیل‌ها و ماشین‌های سنگین استفاده شود و ما باید مسیر این ماشین الات را در نظر بگیریم  و حتی دیگر  چیزا که باید  در نظر گرفت محل تصفیه خانه است. داشتن مجوز ساخت و ساز مسکونی مهم است که داشته باشید و اهمیت فراوانی دارد.

مناسب‌ترین مکان خاکی که می‌توان در ان گودبرداری کرد زمینی است که در خاک ان سنگ باشد و یا درصد سنگ ان بیشتر.هرچقدر کف‌سازی استخر مقاومت بیشتر داشته باشد  همان اندازه استحکام استخر بیشتر است.سایز گودبرداری استاندارد باید  ابعاد ان  ۶در ۴ و ۸ در ۴/۵  متر باشد  فضای موتور خانه هم باید گود‌برداری شود.

قبل از گود‌برداری باید توجه داشته باشید در محل حفاری و گودبرداری لوله کشی و خطوط برقی و..   را نداشته باشد تا  باعث بروز مشکل نشود.

۴. مرحله چهارم تسطیح خاک ساخت استخر

گام بعدی  تسطیح خاک و زیر‌سازی کف استخر  است تسطیح  خاک و زیرسازی به وسیله پوشاندن لایه  زیرین با لایه ضخیم از  ماسه  بادی به صورت فشرده و صاف  صورت می‌گیرد.

برای رسیدن  به خاک بکر نیاز است حداقل  ۱۵ سانتی‌متر  خاک  سست با استفاده از بیل و کلنگ توسط  عوامل انسانی ضروری است تراز و  شیب کاسه  استخر دقیقا  مشخص و برای بتن‌ریزی اماده‌سازی شود.

در استخر پیش ساخته فایبر گلاس بعد از این مرحله استخر پیش ساخته را در محل گودبرداری تسطیح شده نصب می‌کنند. در استخر بتنی بعد از این مرحله آرماتوربندی قالب‌بندی سیم کشی  لوله کشی و بتن می‌شود.

۵. مرحله پنجم ارمارتوربندی ساخت استخر

در این مرحله کف و دیواره ‌های گود بردارای شده با شبکه مش ارماتور‌بندی می‌شود  این روش باعث ایجاد شکل و استحکام می‌شود.

ارماتوربندی  شامل میله گرد  سیمان  سنگ مخلوط  مواد افزودنی و اب است  سایز‌های میلگرد  معمولا  قطر ان ۱۱/۳ – ۱۶ -۱۹/۵ میلی‌متر و طول ان ۱۰ -۱۵ -۲۰  متر می‌باشد.

ابعاد استخر عامل تعیین‌کننده پهنای شبکه ارمارتور‌بندی است هرچه ابعاد بیشتر باشد  پهنای  بالاتری برای ارماتور دیواره در نظر باید گرفت.

ارماتور بندی  کف استخر  باعث می‌شود تا مدت زمان کم و پس  از اب‌گیری استخر نشت و ترک برندارد.

۶. مرحله ششم لوله کشی ساخت استخر

این قسمت مانند تخلیه اسکیمر‌های ۲ و ۳ طرفه  فیلتر تصفیه  پمپ‌های تصفیه  که وظیفه ان‌ها پر کردن خالی کردن و تصفیه است. خیلی مهم است که لوله کش در زمینه لوله کشی تجربه داشته باشد قبل هر چیزباید  این مرحله با پیمانکار  هماهنگ شود. سیستم‌های لوله کشی بسته به شرایط  ساختمانی که وجود دارد ممکن است متفاوت باشد  بهترین متریال برای لوله  استخر جنس upvc است فشار مناسب ۱۶ بار.

توجه داشته باشید که قبل از بتن‌ریزی کلیه لوله‌ها را تحت تست قرار بدهید تا مشکلی نداشته باشند. لوله‌های استخر عموماً از پلی وینیل کلراید (PVC) ساخته شده و در انواع مختلفی مانند لوله‌های PVC لوله‌های CPVC و لوله‌های فولادی وجود دارند. این لوله‌ها قابلیت انعطاف و مقاومت در برابر فشار و حرارت را دارند و می‌توانند به سادگی به هم متصل شوند. همچنین لوله‌های PVC مقاومت خوبی در برابر عوامل شیمیایی مانند کلر و اسید‌ها دارند و در برابر خوردگی و خرابی مقاوم هستند.

جنس و انواع لوله‌ها

۱. لوله PVC

ضخامت دیواره های  لوله پی وی سی  برای استخر ‌ها حداقل اندازه  باید ۴۰ الی ۸۰  باشد  هیچ گاه نباید از اندازه ۲۰ استفاده کرد چون بسیار نازک بوده.

۲. لوله CPVC

این نوع لوله رنگ خاکستری داشته  و در برابر حرارت مقاوم بوده و غیر قابل ذوب شدن  در برابر حرارت است  این نوع لوله در قسمت‌های ورودی و خروجی در بخاری استخر استفاده می‌شود.

۳. لوله فلزی

این نوع لوله  برای استخر‌های شنا مناسب نبوده زیرا  به دلیل وزن بالا  و زنگ زدگی و با وجود کلر در آب که  موجب ترک لوله می‌شود این نوع لوله برای استخر مناسب نیست.

لوله کشی  و انتخاب لوله  و طراحی باید توسط متخصصین  برسی شده و بهترین گزینه‌ی انتخاب صورت گیرد.

۷. مرحله هفتم سیم کشی ساخت استخر

قبل از  بتن‌ریزی و اب‌بندی مرحله سیم کشی  کردن  می‌رسد  که خیلی اهمیت دارد  برای سیم کشی  سیستم ورود. و خروج اب و تصفیه اب  و روشنایی زیر اب نیاز به سیم کشی دارید.

تمام پریز‌های برق باید حداقل ۳/۷ متر از استخر فاصله داشته باشند و تأمین ایمنی  استخر بسیار مهم بوده زیرا در صورت نداشتن ایمنی باعث بروز مشکلات و خطرات برقی  برای افراد می‌شود.

سیم کشی این تجهیزات شامل

روشنایی زیر آب

معمولاً از این سه لامپ هالوژنی  و حرارتی  و ال‌ای دی که شامل نورپردازی استخر بوده  برای  روشنایی استخر استفاده می‌شود.

کلید پریز

کلید پریز لحظه‌ای کلید پریز  محدود  کلید پریز  لگراند سری پلکسو این نوع کلید پریز‌ها ضد آب بوده و برای استخر استفاده می‌شود.

تابلو برق

شامل  چراغ و ساعت و کلید  محافظ جان برا نشتی برق  این نوع دستگاه برای کارکرد بهتر  تعبیه شده.

تجهیزات آب نما

که شامل آبنمای بیرونی  برای باغ و بالکن  و آبنمای استخری که برای جکوزی و استخر و سونا و آبنمای  نازل  استفاده می‌شود.

آبنما نازل به دو دسته  تقسیم می‌شوند

آبنمای روکار استخری

آبنمای توکار استخر

یپول اکسین:

نازل آبشاری – نازل آبشار شوتر -نازل دونا – نازل حلزونی. نازل  کرتین  نازل پرده آب و…..

نازل روکار

آبنما‌هایی هستند که روی استخر قرار می‌گیرند و معروف‌ترین نوع آن کرتین نام دارد  نصب کرتین‌ها در لبه  استخر یا حوض صورت می‌گیرد.

انواع نازل کرتین

نازل کرتین استخری دونا لبه آب ریز

به صورت آبشار  و با فشار  بالا آب را پرتاب می‌کند.

نازل کرتین استخری آنیل لبه آب ریز

ارتفاع ان زیاد  و با طراحی خاص  استخر شما را زیبا می‌کند  و شکل این نازل  به صورت علامت سؤال است.

نازل‌های توکار

آبنما‌هایی هستند که  درون استخر بوده و  معروف‌ترین نوع آن  نازل  پرده آب است.

انواع  نازل

نازل پرده آب چراغ دار

در شب جلوه زیبا به استخر  شما داده و دارای چراغ می‌باشد.

نازل‌های شوتر

پرتاب آب به شکل آبشار را دارد  و برای ارتفاع‌های بالا مناسب  تر است.

تجهیزات نصب شده الکتریکی:

که شامل سیستم فیلتراسیون  موتورخانه و..

چراغ های   بیرونی نصب شده در ناحیه استخر

چراغ‌های ضد آب دیواری  چراغ‌های اسپات لایت  چراغ دفنی ضد آب  چراغ‌های تونلی  این نوع چراغ‌ها ضد آب بوده و در محوطه استخر خود می‌توان نصب نمود.

تجهیزات  الکترونیکی گرمایش کف

این نوع تجهیزات شامل مبدل حرارتی  سیستم گرمایشی برقی و هیت پمپ های  گرمایشی  و سرمایشی  و… می‌توان اشاره  نمود.

در آخر باید  تمام قطعات چراغ استخر  از یک سیم مسی جامد  به یک دیگر متصل شوند.

۸. مرحله  هشتم بتن‌ریزی و اب‌بندی ساخت استخر

در این مرحله  قالب‌بندی و بتن‌ریزی استخر در دیواره و کف ان است بتن‌ریزی به دو روش شات کریت. یا بتن پاشی انجام می‌شود.

بتن مناسب استخر باید  دارای دانه بندی  همگن و یکسان باشد و بتن بهتر است از عیار ۴۰۰ و حتماً در مخلوط  آن علیاف PP  و میکروژل  بهره گرفته شود. تا در اب بندی  در برابر فشار‌های دینامیکی و استاتیکی  اب استخر  و خاک منطقه مقاوم باشد.

باید برسی داشته باشیم که استخر‌هایی با عمق‌های مختلف  زاویه شیب از یک انتها به انتهای دیگر سازگار باشد. ضخامت ۱۵ سانتی‌متر بتن با عیار ۳۵۰ ریخته و ان را با ویبره می‌زنیم تا سطح ان صاف شود.

استفاده از هر روشی برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و بتن با حرکت و انتقال اب به داخل  اب‌بندی نام دارد  وبعد از خشک شدن بتن و سطح صاف نوبت به  اب‌بندی می‌رسد  یکی از بهترین روش‌ها برای عایق کاری فایبرگلاس  است که به صورت  کامل نسبت به نفوذ و نشتی  اب بند  می‌شود.

۹. مرحله نهم کاشی کاری ساخت استخر

انتخاب سرامیک در رنگ و طرح‌های در نما و زیبایی استخر بسیار مهم بوده بعضی از افراد  ترجیح می‌دهند که  به جای سرامیک  از رنگ پوشش استخر  انجام شود که این رنگ ها  ضد اب و مقاوم در تماس طولانی مدت با آب است.

انواع کاشی

به طور کلی دو نوع موزاییک مخصوص کاشی کاری استخر‌ها وجود دارد که عبارتند از:

موزاییک‌های شیشه‌ای: این سرامیک لعاب شیشه‌ای داشته و نسبت به دیگر سرامیک‌ها براق‌تر است.
موزاییک‌های سرامیکی: این سرامیک استحکام بالایی داشته و و از جنس لعاب دار است.
کاشی‌های پرسلانی: این نوع کاشی  رایج‌ترین گزینه است از نظر  تنوع رنگی  و سبک  و آسان بودن نگهداری ان  مورد توجه  زیادی قرار می‌گیرد  این نوع کاشی با تراکم خیلی بالای  که  دارد در برابر آب و تغییرات آب و هوا  دوام بالایی از خود نشان می‌دهد و عملکرد قوی داشته است.

تنوع طرح و رنگ کاشی‌های رنگی و شیشه‌ای و یا همان مینیاتوری بسیار بالا است  که  باعث می‌شود با هر نوع سلیقه‌ای جور در بیاید و همچنین به علت قرار گرفتن تعداد بسیار زیادی سرامیک رنگی در کنار یکدیگر سطح سرامیک کاری شده تبدیل به یک اثر هنری خواهد شد به عنوان مثال در یک دیوار به مساحت ۱۰ متر مربع بیش از ۱۴ هزار سرامیک ریز (با ابعاد ۲. ۵ در ۲. ۵ سانتیمتر) کار خواهد شد.

ابعاد و رنگ کاشی

مربع (سرامیک استخری چهار ضل)سایز‌های ۷/۵*۷/۵ – ۵*۵- ۲/۵*۲/۵ – ۱. ۷*۱. ۷ سانتی‌متر  متداول‌ترین سایز ۲/۵*۲/۵.

مستطیل سایز های  ۵*۲۰ – ۵*۱۰ – ۲. ۵*۵  سانتی‌متر. شش ضلعی ۳۰*۳۰.

کاشی استخر در ابعاد  ۵/۲در ۵/۲ سانتی‌متر بر روی تور های  با ابعاد  ۳۰ در ۳۰  سانتی‌متر چسبانده می‌شوند. این کاشی‌ها در رنگ ‌های سفید ابی  قرمز سبز و نارنجی و… که فروش‌ترین رنگ‌های این کاشی ها  سرمه‌ای ابی و سفید است.

مراحل اصولی ساخت استخر (سیستم‌های استخر)

تهویه استخر

سیستم‌های تهویه به تجهیزات  خاصی نیاز دارد تا  بتواند  تعلیل رطوبت  دمای اسایش را تأمین  کرده و در فضای  بزرگ استخر‌های روباز و پوشیده  کارایی داشته باشد.

سیستم های  تهویه نیاز به  برسی  محیط و طراحی ساختار  برای خروج و ورود هوا را دارد.

طراحی سیستم به دو دسته تقسیم می‌شود که  شرایط  اب و هوای این استخر ها  که شامل این  استانداردها  می‌باشد:

استخر ‌های معمولی: دمای هوا بین ۲۴تا ۲۹ درجه سانتی گراد و میزان رطوبت  از بین ۵۰ تا ۶۰ درصد.
استخر‌های اب درمانی: دمای هوا بین ۲۷ تا ۲۹ درجه سانتی گراد  و رطوبت  نسبتی ان بین ۵۰ تا ۶۰ درصد.

سیستم گرمایش استخر

سیستم گرمایش سالن  متعال سازی  دمای  هوا و دمای اب را در حد متعادل کنترل می‌کند.

بهترین روش‌های گرمایش استخر

استخرهای آب گرم بسیار لذت‌بخش هستند که در تمام فصول سال به ما این امکان را می‌دهند تا از آب و هوای گرم بهره‌مند شویم. با این حال، تجربه استخر گرم در تمام فصول سال به یک واقعیت تبدیل می‌شود تنها اگر از سیستم‌های گرمایش استخر هوشمند و موثر استفاده کنیم. بهترین روش‌های گرمایش استخر را معرفی می‌کنیم تا شما بتوانید از بهترین لحظات زندگی خود، در استخر لذت ببرید.

مبدل‌های برقی
یکی از بهترین روش‌های گرمایش استخر استفاده از مبدل‌های برقی است. این دستگاه‌ها با بهره‌گیری از انرژی گرمایی از هیترهای برقی، آب استخر را به طور مداوم گرم نگه می‌دارند. با انتخاب مبدل‌های برقی با کارایی بالا، از انرژی بهینه و هوشمندانه بهره‌مند خواهید شد.

سیستم‌های تبادل حرارتی
استفاده از سیستم‌های تبادل حرارتی نیز یک گزینه هوشمندانه برای گرمایش استخر است. این سیستم‌ها با انتقال حرارت از یک منبع به استخر، از افت انرژی جلوگیری می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند تا استخر خود را در تمام فصول سال به راحتی گرم نگه دارید.

با انتخاب هوشمندانه بین این روش‌ها و ترکیب آنها، شما می‌توانید به بهترین نحوه از استخر گرم خود لذت ببرید. حفظ تعادل دمای استخر، مراقبت مداوم از تجهیزات و استفاده از تکنولوژی‌های نوین، لحظاتی خاص و دلچسب را برای شما به ارمغان خواهد آورد. بیا نسل جدید از گرمایش استخر را با هوشمندی و کارایی بیشتر تجربه کنیم.

 

.سیستم تصفیه و گندزدایی آب استخر

۱. کلر زن نمکی

این سیستم یکی از پیشرفته‌ترین سیستم گندزدایی در آب‌ استخر‌ها به شمار می‌آید. الکترولیز نمک محلول در آب تولید کرده و مستقیما  به آب اضافه می‌کند. و به صورت جامد و مایع به اب استخراضافه  می‌شود  اضافه کردن کلر به اب  استخر  بهترین گزینه پمپ تزریق است.

زیرا کلر‌های خطی و کلر زن شناور  برای ضد عفونی  اب  استفاده  می‌شود  ولی عملکرد ان‌ها از  سیستم های  تزریق کلر ضعیف‌تر است. استفاده از کلرزن نمکی برای آب استخر مزایایی دارد و این گزینه توسط بسیاری از صاحبان استخرها به عنوان یک روش ایمن و موثر برای حفظ کیفیت آب انتخاب می‌شود. در زیر تعدادی از دلایل استفاده از کلر زنک نمکی برای استخر ذکر شده است.

1. آب بدون بو و رنگ
کلر زن نمکی با تولید کلر از نمک در آب، به آب استخر بدون بو و رنگ نامطبوع می‌دهد. این روش باعث ایجاد یک محیط تمیز و طبیعی در استخر می‌شود.

2.کمترین تحریک چشم و پوست
استفاده از کلر زن نمکی به تدریج کلر را آزاد می‌کند و این باعث می‌شود که تحریک چشم و پوست کاهش یابد. این خاصیت برای کسانی که حساسیت به کلر دارند، بسیار مهم است.

3. سیستم خودکار
سیستم‌های کلر زن نمکی معمولاً به صورت خودکار عمل می‌کنند. این به معنای آن است که نیاز به افزودن دستی کلر به آب استخر ندارید و سیستم به طور خودکار مقدار کلر مورد نیاز را تولید و اضافه می‌کند.

4. کاهش نیاز به ذخیره کلر
در سیستم‌های کلر زن نمکی، نیاز به خرید کلر نیست. این امر باعث کاهش هزینه‌ها و مشکلات ذخیره و انتقال کلر می‌شود.

5. محیط زیست
استفاده از کلر زن نمکی معمولاً به میزان کمتری مواد شیمیایی نیاز دارد که به حفظ محیط زیست کمک می‌کند. این موضوع مهم است زیرا کاهش استفاده از مواد شیمیایی ممکن است تأثیر مثبتی بر محیط زیست داشته باشد.

با این همه، هر استخری نیاز به مراقبت و نظارت دقیق دارد و انتخاب نوع کلر باید با توجه به نیازها و شرایط خاص استخر شما صورت گیرد.

۲. پمپ‌های استخر

وظیفه پمپ‌ها در استخر جریان  آب استخر در زمان مشخص و تصفیه کردن آب استخر و  ورود دوباره آب تصفیه شده در استخر از این پمپ‌ها برای زلال ماندن آب استخر و کدر نبودن ان استفاده می‌شود.

پمپ‌های استخر، یکی از اجزای اصلی تجهیزات استخر هستند و وظیفه یکنواخت و مؤثر پمپاژ آب استخر را دارند. ویژگی‌های اصلی که در انتخاب پمپ آب برای استخر باید مد نظر قرار گیرد عبارتند از:

1. قدرت و عملکرد
پمپ آب باید دارای قدرت کافی برای تأمین هوا به تمامی استخر باشد. عملکرد قوی و پایدار پمپ به تأمین جریان آب به صورت یکنواخت و بدون نوسانات کمک می‌کند.

2. ساختار مقاوم
این نوع پمپ‌ها باید از جنس مواد مقاوم به آب، مواد شیمیایی داخل آب استخر و شرایط جوی باشند. مهمترین وظیفه آنها ایجاد جریان آب پایدار و موثر در استخر است، بنابراین مقاومت در برابر عوامل محیطی مهم است.

3. صدا و دبی صوتی
دبی صوتی پمپ آب نیز مهم است. پمپ با سطح صدای کمتری عمل کرده و از تجربه آرامش و سکوت در استخر بهره‌مند می‌سازد.

4. قابلیت تنظیم جریان آب
امکان تنظیم جریان آب توسط پمپ آب استخر نیز یک ویژگی مهم است. این قابلیت به کاربر این امکان را می‌دهد که میزان جریان آب وارد شده به استخر را با توجه به نیاز و شرایط مختلف تنظیم کند.

5. کارکرد اقتصادی
پمپ‌های استخر باید بهینه‌سازی مصرف انرژی داشته باشند. انتخاب پمپ با مصرف انرژی کمتر می‌تواند در صرفه‌جویی در هزینه‌های انرژی کمک کند.

6. توانایی انطباق با ابعاد استخر
اندازه پمپ آب باید با ابعاد استخر متناسب باشد تا بتواند به بهترین شکل ممکن جریان هوا را در سطح کل استخر تأمین کند.

در نهایت، انتخاب پمپ آب مناسب بر اساس نیازها و اندازه استخر شما، همچنین توجه به ویژگی‌های اصلی مذکور، به بهبود کیفیت هوا در استخر و کارکرد بهینه آن کمک خواهد کرد.

۳. فیلتر شنی

فیلتر شنی استخر اصلی‌ترین بخش پالایش آب استخر را بر عهده دارند. این وسیله با کمک سیلیس زرات معلق کوچک را در خود جذب می‌کند و باعث شفاف و زلال شدن آب استخر می‌شود. فیلتر‌های شنی در مدل‌های شیر از کنار و شیر از بالا تولید می‌شود که فیلتر‌های شیر از کنار عملکرد بهتری را  دارند.

فیلتر شنی یکی از اجزای اصلی تجهیزات استخر است که وظیفه تصفیه آب استخر را دارد. انتخاب فیلتر شنی مناسب برای استخر شما بسیار مهم است. در اینجا ویژگی‌هایی که یک فیلتر شنی کیفیتی باید داشته باشد ذکر شده‌اند:

1. ظرفیت تصفیه مناسب
فیلتر شنی باید ظرفیت کافی برای تصفیه حجم آب موجود در استخر را داشته باشد. این ظرفیت به میزان آب در هر دوره تصفیه اشاره دارد.

2.اندازه دانه شن(سیلیس)
اندازه دانه شن مورد استفاده در فیلتر بسیار مهم است. انتخاب اندازه دانه مناسب برای فیلتر شنی به اندازه‌ی آلودگی‌ها در آب و نیازهای استخر بستگی دارد.

3.عملکرد موثر
فیلتر باید به صورت موثر آلودگی‌های مختلفی از آب استخر حذف کند. این شامل ذرات معلق، باکتری‌ها، ویروس‌ها و سایر مواد آلودگی است.

4.ساختار مقاوم
فیلتر باید از جنس مواد مقاوم به عوامل محیطی و شرایط آبی(مقاوم در مقابل مواد شیمیایی که در داخل آب مورد استفاده قرار میگیرند) باشد. مقاومت در برابر خوردگی، حرارت، و تغییرات شیمیایی مهم است.

5.سهولت در نگهداری
فیلتر باید به راحتی تمیز شده و نگهداری شود. سیستمی که به سهولت قابل باز کردن و تعویض مهمترین قطعات فیلتر را فراهم کند، به نگهداری آسان کمک می‌کند.

6. عدم برگشت آلودگی به آب استخر
سیستم فیلتر باید به گونه‌ای باشد که جلوی برگشت ذرات به استخر را بگیرد و تصفیه را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

با توجه به این ویژگی‌ها و شرایط استخر خود، می‌توانید فیلتر شنی مناسبی را انتخاب کرده و از آب تمیز و سالم در استخر خود لذت ببرید.

استفاده از یک استخر زیبا و استاندارد می‌تواند تأثیرات فراوانی بر روی زندگی و جسم و روح افراد داشته باشد. استخرهای زیبا با طراحی مناسب و امکانات به روز، به محیطی آرامش‌بخش و منحصر به فرد تبدیل می‌شوند. شنا در یک استخر زیبا و استاندارد، افراد را به یک تجربه لذت‌بخش و آرامبخش می‌کشاند. آب آرامش بخش است و حضور در استخر می‌تواند به کاهش استرس و افزایش حال خوب کمک کند.

از نظر جسمی، شنا و ورود به آب فعالیت بدنی مناسبی است که عضلات را تقویت می‌کند و سلامت عمومی را ارتقا می‌دهد. آب به عنوان یک محیط غیر تنش، وزن بدن را تا حدود 90 درصد کاهش می‌دهد و این باعث کاهش فشار و استرس بر روی مفاصل می‌شود. همچنین، فعالیت در آب باعث افزایش تدریجی ظرفیت هوایی ریه و بهبود تنفس می‌شود.

از نظر روحی، حضور در یک استخر زیبا و مرتب باعث افزایش احساس رفاه و شادابی می‌شود. صداهای آرامبخش آب، دکوراسیون زیبا و طبیعت اطراف استخر می‌تواند به کاهش استرس و افزایش انرژی مثبت کمک کند. این محیط آرامش‌بخش می‌تواند به بهبود خواب، کاهش اضطراب، و افزایش تمرکز و ذهنیت سازگار کمک کند.

در نهایت، استفاده از یک استخر زیبا و استاندارد به عنوان یک وسیله تفریحی و سلامتی، نه تنها به بهبود شرایط جسمی و روحی کمک می‌کند بلکه به ایجاد یک فضای خصوصی و لذت‌بخش در زندگی روزمره افراد نیز می‌پردازد.

با صدای آب دریا، تجربه‌ای منحصر به فرد از ساخت استخرهای استاندارد و هوشمند را تجربه کنید. با بیش از 10 سال سابقه در اجرای بیش از 200 پروژه موفق، ما به شما تضمین می‌کنیم که آرزوهای شما از یک استخر کاملاً به‌روز و با کیفیت بالا، به واقعیت خواهد پیوست.

تیم متخصص ما با استفاده از فناوری‌های نوین، طراحی شگفت‌انگیز و استفاده از مواد با کیفیت برتر، استخرهایی را بر اساس نیازها و سلیقه شما ایجاد می‌کند. از تاسیسات فنی تا زیبایی ظاهری، ما با دقت در هر جزئیاتی به کار می‌پردازیم تا به شما یک اثر هنری به شما تحویل دهیم.

با صدای آب دریا، هر استخر تبدیل به یک تجربه لذت‌بخش، آرامش‌بخش و هوشمند می‌شود. ما از بهترین تجهیزات و فناوری‌های مدرن استفاده می‌کنیم تا به شما یک سیستم مدیریت هوشمند استخر، از جمله گرمایش، روشنایی و تصفیه‌استخر، ارائه دهیم.

به یک دوره جدید از لذت استخراج لحظات لذت‌بخش و به یادماندنی از استفاده از استخر خود دست یابید. تجربه ما، تضمین شده، سریعترین راه به ساخت استخرهای استاندارد و هوشمند برای شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مقاله