تلفن : 73612-021

مبدل استخری TPMPLUSE

یکی از مهم ترین تجهیزات استخر چه استخرهای تفریحی، عمومی، درمانی، غواصی و یا جکوزی مبدل های حرارتی استخر هستند. مبدل ها ازین جهت حائز اهمیت بالایی هستند که وظیفه گرم کردن آب یا حفظ دمای آب در یک سطح معین را بر عهده دارند. مبدل های حرارتی مناسب استخر در واقع مبدل هایی با پوسته و لوله مقاوم در برابر دما و فشار بالا هستند که خاصیت مقاومت در برابر خوردگی نیز دارند. مبدل استخری در مدل ها و برندهای مختلفی تولید می شوند که ما قصد داریم در این محتوا به معرفی مبدل استخری TPMPLUSE بپردازیم.

پیش از آنکه به توضیح مبدل استخری  TPMPLUSE بپردازیم خوب است اطلاعاتی در خصوص مبدل های استخری و نحوه کار آنها داشته باشیم.

مبدل های استخری برای تبادل دمای بین بویلر و آب استخر مورد استفاده قرار میگیرد تا بتواند دمای آب استخر را به میزان مورد نیاز افزایش دهد.
مبدل های استخری برای تبادل دمای بین بویلر و آب استخر مورد استفاده قرار میگیرد تا بتواند دمای آب استخر را به میزان مورد نیاز افزایش دهد.

مبدل استخری

مبدل حرارتی استخر وسیله ای است که برای انتقال حرارت از یک محیط به محیط دیگر، برای گرم کردن آب استخر استفاده می شود. یک نوع از مبدل استخری، مبدل  Water-to-Water  (آب به آب) نام دارد. این مبدل حرارتی معمولا از دو مدار آب مجزا تشکیل شده که یک مدار به آب استخر و مدار دیگر به یک منبع حرارتی مانند دیگ بخار و … متصل است. عملکرد این نوع مبدل حرارتی به این طریق است که منبع حرارتی آب را در مدار دوم گرم می کند سپس گرمای این آب از طریق مبدل حرارتی بدون مخلوط شدن دو جریان آب به استخر منتقل می شود. این نوع مبدل استخری شامل دو دسته مبدل می شود:

1- مبدل های Shell and Tube (پوسته و لوله)؛ که از یک پوسته بیرونی با لوله هایی در درون آن تشکیل شده است.

عملکرد این نوع مبدل به این شکل است که آب استخر از طریق لوله ها جریان پیدا کرده و آبی که توسط منبع گرمایشی( مانند دیگ و مشعل و…) گرم شده در اطراف لوله ها موجود در پوسته به گردش درآمده و آب استخر را گرم می کند.

2- مبدل های  Plate ( صفحه ای) که از صفحات فلزی نازک و موج دار برای انتقال گرما بین دو جریان آب استفاده می کنند.

نوع دیگری از مبدل های استخر، مبدل Solar Pool Heater ( هیتر خورشیدی استخر) است.

این نوع مبدل از انرژی خورشید برای گرم کردن مستقیم آب استخر استفاده می کند. معمولا این مبدل ها بر روی پشت بام نصب می شوند تا نور خورشید را جذب کرده و گرمای آن را به آب استخر منتقل نماید.

مدل دیگر Heat Pump (پمپ حرارتی) نام دارد، که مستقیما گرما تولید نمی کند بکله گرما را از محیطی به محیط دیگر منتقل می کند.

با وجود تولید و عرضه انواع مختلف مبدل استخر اما مهم است که پیش از خرید عواملی چون: اندازه استخر، دمای مورد نظر، در دسترس بودن منبع گرما (گاز، برق، خورشید) و …  را در نظر گرفت.

در بین تمامی مواردی که بیان شد معمولا در ایران مبدل های حرارتی Shell and Tube به دلیل توانایی تحمل دمای بالا و مقاومتی که  در برابر املاح آب دارند بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

جنس بدنه این مبدل های حرارتی می تواند از استیل ضد زنگ یا مس ساخته شود. با وجود آنکه میزان انتقال حرارت مس نیز بالا است اما استیل ضد زنگ ویژگی های منحصر به فرد تری نسبت به مس دارد.

مقاومت بالای استیل ضد زنگ در برابر کلر و مواد شیمیایی موجود در آب، طول عمر بیشتر آن، احتمال کمتر رسوب گیری، امکان پایین سوراخ شدن و نشتی، سبکتر بودن و ابعاد آن تنها چند مورد از مزایای خاص مبدل های حرارتی با بدنه استیل ضد زنگ است.

تفاوت مبدل جوشی با مبدل فلنچی در این است، مبدل های فلنچی را می توانید به راحتی باز و اسید شویی کنید در صورتی که مدل های جوشی را نمتوانید باز کنید.
تفاوت مبدل جوشی با مبدل فلنچی در این است، مبدل های فلنچی را می توانید به راحتی باز و اسید شویی کنید در صورتی که مدل های جوشی را نمتوانید باز کنید.

مبدل استخری TPMPLUSE

مبدل استخری TPMPLUSE از نوع مبدل های Shell and Tube (پوسته،لوله) است که با انتقال حرارت را از یک سیال به سیال دیگر، سبب گرم شدن آب استخر می شود.

این مبدل استخری در دو مدل مبدل حرارتی فلنچی TPMPLUSE و مبدل جوشی  TPMPLUSE  تولید می شود.

 

مبدل حرارتی فلنچی TPMPLUSE

مبدل استخری TPMPLUSE فلنچی مبدلی است که قابلیت جداسازی از استخر را دارد. این نوع مدل استخری TPMPLUSE که قابلیت استفاده برای سیکل گرمایش استخر و جکوزی را دارد، از  فلنچ یک تکه با جنس بدنه استنلس استیل  304 (استیل ضد زنگ) ساخته شده که باعث مقاومت بالای آن در برابر حرارت و فشار آب می شود. عملکرد مبدل استخری TPMPLUSE فلنچی به این شکل است که با ترکیب آبگرم و آب استخر، دمای آب استخر را به تعادل می رساند.

این مبدل علاوه بر کاربردی که در سیکل گرمایش استخر و جکوزی را دارد، برای سیستم گرمایش از کف نیز قابل استفاده است.

قابلیت جدا سازی مبدل استخری TPMPLUSE فلنچی باعث می شود تا باز کردن آن برای تمیز کردن یا تعمیر به آسانی انجام شود.

یکی از برندهای تولیدی مبدل استخری TPMPLUSE فلنچی، برند کریستال پول است که برای کاهش سرعت جریان آب و بهبود عملکرد این مبدل از بافل استفاده کرده و برای افزایش راندمان مبدل ها سطح مقطع لوله های داخلی مبدل استخری TPMPLUSE را کاهش داده است. مبدل استخری TPMPLUSE فلنچی کریستال پول علاوه بر ساخت این مبدل از استیل ضد زنگ استنسل استیل 304، قابلیت سفارش این مبدل با استیل 316 را نیز دارد.

این مبدل استخری به گونه ای ساخته می شود که کویل های داخلی آن برای رسوب زدایی به آسانی قابل شست و شو باشند.

مبدل حرارتی TPMPLUSE فلنچی به طور کلی در ظرفیت های 60 کیلووات تا 200 کیلووات ساخته می شود اما مبدل حرارتی TPMPLUSE فلنچی کریستال پول در ظرفیت های بالای 200 کیلووات نیز تولید می شود.

مبدل استخری TPMPLUSE از نوع منلجی این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید به راحتی آب استخر خود را گرم کنید و در صورتی که نیاز به شست و شوی مبدل داشتید آن را به راحتی اسید شویی نمایید.
مبدل استخری TPMPLUSE از نوع منلجی این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید به راحتی آب استخر خود را گرم کنید و در صورتی که نیاز به شست و شوی مبدل داشتید آن را به راحتی اسید شویی نمایید.

مبدل استخری TPMPLUSE جوشی

مدل دیگر مبدل استخری که به طور غیر مستقیم از سیستم گرمایش آب گرم را به آب استخر منتتقل می کند مبدل استخری TPMPLUSE جوشی است.

این مبدل استخری به شکل یه مخزن استوانه ای شکل است که از طریق بویلر یا پنل خورشیدی آب گرم را از درون خود عبور داده و حرارت آن را به استخر منتقل می کند.

مبدل استخری TPMPLUSE جوشی به دلیل رسوب کمتری که نسبت به  مبدل های صفحه ای می گیرد برای گرمایش استخر و جکوزی بسیار مناسب هستند.

مبدل استخری TPMPLUSE جوشی برند کریستال پول که از استیل ضد زنگ استنسل استیل 304 ساخته شده قادر به تحمل فشار و حرارت بالا است.

استفاده از این متریال در این مبدل استخری باعث می شود تا علاوه بر آنکه مبدل زنگ نزد و خاصیت ضد خوردگی داشته باشد، طول عمر آن نیز بالا برود.

همچنین از فرایند گرمایشی کوره در تولید مبدل استخری TPMPLUSE جوشی به منظور تثبیت رنگ بدنه  و از بافل برای افزایش راندمان حرارتی و عملکرد بهینه استفاده شده است.

مبدل استخری TPMPLUSE جوشی برند کریستال پول در ظرفیت های 60 کیلووات تا 200 کیلووات تولید و عرضه می شود.

نحوه نصب مبدل استخری TPMPLUSE

شیوه نصب مبدل استخری برای عملکرد بهتر بسیار مهم است. پیشنهاد می شود جریان ورودی آب بویلر(یکی از تجهیزات گرمایش) و جریان ورودی استخر به منظور داشتن نرخ انتقال حرارت بالا ، در خلاف جهت هم نصب شوند.

همچنین توصیه می شود که مبدل استخری بعد از سیستم فیلتراسیون و قبل از سیستم گندزدایی نصب شود چراکه املاح موجود در آب استخر قبل از ورود به مبدل حرارتی از طریق فیلتر گرفته می شود.

علاوه بر این کارشناسان توصیه می کنند که برای استفاده بهینه از محیط مبدل استخری را به صورت عمودی نصب شود.

پیشنهاداتی برای نصب و راه اندازی مبدل استخری  TPMPLUSE

  • برای نصب مبدل استخری از بست محکم استفاده شود.
  • مبدل استخری قبل از سیستم گندزدایی نصب شود چراکه گرمای مبدل عملکرد دستگاه گندزدایی را با از بین بردن کلر کاهش می دهد.
  • از عدم وجود نشتی در هنگام راه اندازی مبدل استخری اطمینان حاصل کنید.
  • اطمینان حاصل کنید لوله کشی استخر اصولی انجام شده باشد.
  • از یک متخصص برای نصب و راه اندازی مبدل استخری راهنمایی دریافت کنید.

قیمت مبدل استخری  TPMPLUSE

به طور کلی قیمت مبدل های استخر با توجه به اندازه و نوع متریال مصرفی در آنها متفاوت است. قیمت مبدل استخری TPMPLUSE نیز با توجه به مدل آن ( فلنچی و جوشی) و اندازه آن نیز متغیر است.

کلام آخر

مهم است که پیش خرید و انتخاب مبدل حرارتی استخر این اطلاعات را به کارشناس مربوطه

بدهید:

ابعاد استخر شما چقدر است؟

استخر شما روباز است یا سرپوشیده؟

مدت زمانی که می خواهید آب استخرتان گرم شود چقدر است؟

استخر شما در چه منطقه ای قرار دارد؟

می خواهید در فصل خاصی از استخرتان استفاده کنید یا استخر را برای همه فصول آماده کنید؟

پاسخ به این سوالات ازین جهت مهم است که کارشناس می تواند مناسب ترین و بهینه ترین مبدل را برای استخر شما انتخاب کرده و به شما پیشنهاد دهد.

مبدل استخری TPMPLUSE کریستال پول بر اساس تکنولوژی روز دنیا و با طراحی منحصر به فردی ساخته شده‌اند که برای استفاده در استخرها و جکوزی های خانگی و عمومی و حتی سیستم گرمایش از کف مناسب هستند.

لازم به ذکر است که در تمامی مبدل های استخری TPMPLUSE  کریستال پول برای افزایش راندمان این محصول از بافل( قطعه ای که موجب تغییر جهت یا توقف آب می شود) استفاده و تمامی قطعات توسط متخصصین برشکاری و جوشکاری شده است.

در نهایت انتخاب از دو نوع فلنچی یا جوشی به نیاز و بودجه و هدف شما با توجه به سوالاتی که در بالا مطرح شد بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مقاله