تلفن : 73612-021

پمپ تصفیه استخر

امروزه یکی از مهم ترین مسائل و موضوع ها برای افرادی که دارای استخر هستند،پمپ تصفیه آب استخر می‌باشد.‌ به عبارت دیگر تمیز بودن و گردش آب استخر ها از اهمیت بسیاری برخوردار است. لذا اکثر افراد درگیر گردش آب استخر خود و تمیز کردن آن هستند.

آن ها برای رفع این مشکل و از بین بردن کدورت آب می‌توانند از پمپ استخر که نوعی وسیله برای گردش آب استخر و تصفیه آن می‌باشد، استفاده کنند. پمپ‌های تصفیه استخر از قطعات و اجزای مختلفی تشکیل شده است.

به همین منظور این مخزن با برخورداری از تجهیزات پیشرفته و مناسب در سریع ترین زمان ممکن به تصفیه آب استخر ها می‌پردازد و گردش آن ها را انجام می‌دهد.

پمپ استخر برای شفاف سازی آب استخرها و جداسازی ذرات معلق در آب ضروری و لازم می‌باشد. لذا افراد در استخر های خود نیاز به نصب این پمپ پر کاربرد و با کیفیت دارند.

پمپ استخر چیست و چه کمکی در نگهداری استخر می‌کند؟
پمپ استخر چیست و چه کمکی در نگهداری استخر می‌کند؟

نکته مهم

همان طور که می‌دانیم آب ها بر اثر ماندن طولانی مدت در یک مکان یا استخر کدر می‌شوند و شفافیت خود را از دست می‌دهند. بنابراین تصفیه و گردش آن ها از اهمیت بسیاری برخوردار است. به همین منظور افراد می‌بایستی با استفاده از پمپ تصفیه استخر در این مکان ها، آب استخر را به گردش بیندازند و به تصفیه آن ها کمک کنند.

پمپ های تصفیه استخر به گونه ای طراحی شده اند که جنس بدنه آن ها مستحکم و مقاوم می‌‌باشد. بنابراین در کوتاه ‌ترین زمان ممکن آب استخر را از طریق لوله و کفشور خود به سمت فیلترهای تصفیه می‌فرستند.

سپس فیلترهای تصفیه آب، آب استخر را به جریان  می‌‌اندازند و ذرات معلق در آن را جداسازی می‌کنند. پس وجود پمپ ها در استخر های شخصی عمومی‌و شلوغ بسیار مهم و ضروری است.

 

پمپ استخر اشپک آلمان جزو بهترین برندها و انتخابها برای تصفیه خانه استخر است.
پمپ استخر اشپک آلمان جزو بهترین برندها و انتخابها برای تصفیه خانه استخر است.

اجزای پمپ‌های تصفیه استخر

هدف اصلی طراحان از طراحی و تولید پمپ تصفیه ، تصفیه آب و جداسازی ذرات معلق و جامد آن ها می‌باشد. بنابراین به دلیل اینکه هدف این پمپ ها تصفیه و رفع کدورت آب می‌باشد، شباهت بسیاری به یکدیگر دارند.

اما تفاوت اصلی آن ها در ، پمپاژ و خروجی آب ها می‌باشد. در گذشته قطعات و اجزای تشکیل دهنده این مخزن ها از جنس برنز طراحی و تولید می‌شدند.

بنابراین مقاومت بسیاری در برابر خوردگی و سایش داشته اند، اما امروزه هر یک از قطعات پمپ تصفیه ، از جنس فایبرگلاس تولید و طراحی شده اند‌. به همین منظور محفظه پمپ های تصفیه آب استخر در برابر مواد شیمیایی از جمله کلر که در آب وجود دارد، مقاومت بسیاری دارد.

 

پمپ استخر جز اصلی ترین قسمت تصفیه خانه استخر است.
پمپ استخر جز اصلی ترین قسمت تصفیه خانه استخر است.

اجزا

از مهم ترین اجزای پمپ تصفیه استخر می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • موتور: موتور پمپ تصفیه استخر یکی از اصلی ترین و مهم ترین قطعات این وسیله به شمار می‌رود. معمولاً موتور پمپ های تصفیه استخر دارای سرعت گردش ۳۴۵۰ دور در دقیقه هستند و با ولتاژ ۲۲۰ کار می‌کنند. بنابراین این وسیله الکتریکی برای خنک شدن هوای محیط را با هوای خارجی تهویه و مبادله می‌کند. لذا لازم است در مکانی نصب شود که آب به آن نفوذ پیدا نکند و درجه حرارت آن متوسط باشد.
  • سبد صافی: ذرات درشت آب و مواد معلق برای جداسازی از آب از سبد صافی عبور می‌کنند.
  • پیشران: ‏ این قطعه در انتهای موتور فیلتراسیون قرار دارد‌. بنابراین آب از طریق دریچه این قطعه و سوراخ های حساسی که دارد، به سمت محفظه فیلتر فرستاده می‌شود‌.
  • موگیر: موگیر یکی از قطعات بسیار مهم برای عملکرد بهتر پمپ تصفیه می‌باشد. چرا که ذرات و مواد جامد را تا حجم ۲ میلی متر از آب جدا می‌کند.
  • پروانه: آب استخر ها پس از عبور از سبد صافی توسط این قطعه به سمت فیلترهای تصفیه آب فرستاده می‌شود.

 

 

اجزاء تشکیل دهنده پمپ استخر
اجزاء تشکیل دهنده پمپ استخر

ویژگی های پمپ تصفیه

پمپ تصفیه استخر برای استفاده طولانی مدت جهت تصفیه و گردش آب استخر ها، از بدنه محکمی‌طراحی و تولید شده است. بنابراین جنس بدنه آن فایبرگلاس و چدن می‌باشد. لذا در برابر مواد شیمیایی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. علاوه بر این برخی دیگر از پمپ های تصفیه آب، دارای بدنه پلاستیکی هستند که امروزه استفاده از آن ها گسترده تر است. زیرا این نوع پمپ های تصفیه آب استخر در برابر هرگونه زنگ زدگی و خوردگی از خود مقاومت بسیاری نشان می‌دهند.

یکی از مهم ترین ویژگی های پمپ تصفیه صدای کم، کیفیت بسیار بالا و جنس محکم بدنه و پوسته آن می‌باشد‌. دیگر مزایا و ویژگی های پمپ تصفیه آب استخر ها عبارت اند از:

  1. پوسته و بدنه مقاوم: پوسته و بدنه پمپ های تصفیه آب استخر در برابر گرد و خاک، کلر و مواد شیمیایی دارای استحکام بسیاری هستند. چرا که جنس آن ها چدن و پلیمر های با کیفیت می‌باشد. در نتیجه می‌‌توان گفت این پمپ ها خاصیت های ضد خوردگی و سایش دارند.
  2. سبد موگیر: سبد موگیر با کمک دیگر قطعات پمپ تصفیه از ورود ذرات و مواد ۲ میلی متری جلوگیری می‌کند.
  3. برخورداری از جریانی با کیفیت و طراحی بسیار بالا: همان طور که می‌‌دانیم قطعات پمپ تصفیه آب استخر با یکدیگر بسیار هماهنگ هستند. بنابراین برای عملکرد با کیفیت و مناسب پمپ ها، سیستم تخلیه مخصوص نیاز است. چرا که این سیستم ها علاوه بر افزایش جریان با کیفیت جهت گردش آب، سرعت شفاف سازی و تصفیه را نیز افزایش می‌دهند.

 

 

 

 

مدت زمان استفاده از پمپ‌های تصفیه

همان ‌طور که می‌دانیم در استخر های شلوغ و عمومی ‌لازم است به طور مداوم و پیوسته آب استخرها در جریان باشد. به عبارت دیگر ضروری است هرگونه آلودگی و کدورتی در آن آب وجود دارد، برطرف شود. لذا افراد در استخر ها از پمپ استفاده می‌کنند. چرا که این پمپ ها وظیفه پاکیزگی و نظافت آب استخر، شفاف سازی و جداسازی ذرات معلق در آب را دارند. همچنین میزان کدورت آب را برطرف می‌کنند. اما می‌دانیم که استفاده مداوم از این پمپ ها سبب افت عملکرد شان می‌شود. همچنین به مرور زمان قطعات این پمپ ها عملکرد و کارایی خود را از دست می‌‌دهند. لذا لازم است افراد در طول شبانه روز زمانی را برای استراحت این پمپ ها در نظر بگیرند. از طرف دیگر آن ها می‌بایستی مدت زمان استفاده از پمپ های تصفیه آب استخر را رعایت کنند.

معمولاً آخر شب ها و نیمه های روز مصرف انرژی و برق بسیار بالا می‌باشد. لذا افراد می‌بایستی در این زمان پمپ تصفیه خود را خاموش کنند و به آن ها استراحت دهند. سپس در ساعاتی که مصرف انرژی و برق کمتر است، پمپ های تصفیه استخر را برای جداسازی ذرات و مواد جامد آب فعال کنند.

هزینه:

از آنجایی که کارکرد موتور های پمپ تصفیه استخر هزینه بسیاری دارد، لازم است زمان استفاده مناسب از آن ها رعایت شود. بنابراین افراد می‌توانند هنگام غروب که تابش نور خورشید کمتر است، پمپ ها را جهت تصفیه آب استخر روشن کنند. همان طور که می‌دانیم استخر های ورزشی دارای روزهای تعطیل هستند. بنابراین افراد می‌توانند موتور پمپ های تصفیه آب استخر را در روزهای تعطیل خاموش کنند تا در مصرف انرژی و برق صرفه جویی کنند. پس انتخاب بهترین زمان فعال بودن پمپ های استخر در عملکرد و صرفه‌ جویی هزینه‌ها نقش دارد.

نکات مهم در خرید پمپ تصفیه

این نوع پمپ ها به عنوان مهم ترین تجهیزات در تصفیه آب های استخر به شمار می‌روند. به همین منظور خرید آن ها نیاز به هزینه بسیار دارد. اما یکی از نکات مهم در خرید پمپ تصفیه استخر، توجه به جنس و کیفیت بدنه این محصول می‌باشد. چرا که جنس بدنه این محصول و قطعات در عملکرد و استفاده طولانی مدت از آن نقش بسیاری دارد. معمولا اولین گام برای خرید این نوع پمپ ها، در نظر گرفتن حجم آب استخر می‌باشد.

نکات:

دیگر نکات مهم در خرید پمپ تصفیه عبارت‌اند از

  • توجه به اندازه لوله ها و سوراخ پنجره های پمپ
  • داشتن گارانتی و توجه به مدت زمان آن
  • برخورداری از برچسب ها و مشخصات بهره وری انرژی
  • میزان صدایی که موتور پمپ ایجاد می‌کند
  • انتخاب و خریداری این وسایل از معتبرترین فروشگاه ها و کارخانه فروش تجهیزات استخر و……

امروزه این پمپ ها با برندهای مختلف در بازار وجود دارند. به همین منظور قیمت آن ها نیز متفاوت و متغیر است. لذا افراد می‌بایستی در انتخاب پمپ تصفیه استخر، به برند و کیفیت محصولات توجه داشته باشند. چرا که گاهی ممکن است پمپ هایی با قیمت ارزان در بازار وجود داشته باشند که از کیفیت مناسب برخوردار نباشند. پس افراد نباید به قیمت این پمپ ها توجه کنند. بلکه عملکرد و کیفیت قطعات آن ها را در نظر بگیرند. سپس با مراجعه به بهترین فروشگاه ها و کارخانه های تجهیزات استخر، پمپ های مد نظر خود را با توجه به حجم آب استخر و میزان گردش آن خریداری کنند. همچنین از خدمات پس از فروش این محصولات نیز بهره مند شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مقاله