Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
تلفن : 73612-021

آینده بازار صنعت ساخت استخر

از تاریخ 24 تا 27 اکتبر  2023 شرکت aquanale در بخش استخر، سونا و سلامت راه حل های جدیدی برای چالش‌های پیش روی این حوزه مطرح و محتوایی با عنوان صرفه جویی در انرژی و تامین انرژی صنعت استخر شنا و سلامتی” منتشر کرد؛ که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم.

انرژی و آب دو موضوعی هستند که امروزه در صنعت استخر و بسیاری از صنایع دیگر مورد توجه قرار گرفته اند؛ حتی عواملی همچون تحولات اجتماعی و سیاسی بر بازار این صنعت تاثیر می‌گذارند. نیاز روز افزون به ایمنی، آگاهی بیشتر در مورد نکات سلامتی، تغییرات جمعیتی و بازار، تورم و روند تغییرات آب و هوایی و گرمتر شدن هوا بر بازار استخرهای خصوصی و سلامت تاثیرگذار هستند.

از آنجایی که صنعت استخر، سونا و سلامت عمدتاً از شرکت‌های متوسط تشکیل شده‌اند، می‌توانند به طور انعطاف پذیرتر و سریع‌تری به شرایط جدید پاسخ دهند و کارشناسان حوزه استخر با معرفی محصولات و فناوری‌های پیچیده، راه‌حل‌های بیشماری برای مقابله با چالش‌های پیشرو دارند.

“خانه جایی است که دل آنجا باشد” این شعار شرکت aquanale بر این اساس شکل گرفته که هر چه دنیای بیرون سخت‌تر باشد نیاز به ایجاد یک پناهگاه امن، خصوصی و دارای امکانات رفاهی بیشتر می‌شود. این موضوع به خصوص در دوران کرونا در سراسر جهان اهمیت بیشتری پیدا کرد و معنای خانه به چیزی بیشتر از یک محیط زندگی بدل شد. مردم متوجه شدند که خانه می‌تواند محلی کار، ورزش و محل استراحت هم باشد از همین رو پیش‌بینی می شود که اکثر سرمایه گذاری‌ها به سمت حوزه طراحی داخلی خواهد رفت و بیشتر به سمت ساخت باربیکیو و استخر در باغ و دورهمی‌های دوستانه در محیط خانه می‌رویم تا غذا خوردن در رستوران و رفتن به باشگاه.

زندگی در یک واحد سبز خصوصی

با افزایش قابلیت‌های تلفن همراه و اینترنتی شدن اکثر مشاغل، مردم زمان بیشتری را در خانه سپری کرده و هزینه بیشتری برای بهتر کردن شرایط خانه خود می‌کنند. از همین رو داشتن فضای سبز و ساختن بخشی از طبیعت در خانه‌های خود اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. اگر در گذشته خانه، باغ و استخر مفاهیم و تصویر جداگانه‌ای داشتند؛ امروزه تمامی آنها با هم ادغام شده‌اند. همچنین استخر دیگر صرفاً به منظور یادگیری شنا ساخته نمی‌شو؛د بلکه مردم به دنبال مکانی هستند که در کنار دوستان خود از طبیعت لذت ببرند. به همین علت زمان زیادی را صرف انتخاب طرح استخر خود، امکانات تفریحی آن، نورپردازی و طراحی محیط اطراف استخر و … می‌کنند.

خانه – جایگزین تعطیلاتی بدون پرواز

داشتن یک استخر در حیاط خانه، ویلا یا در ساختمان و … باعث می‌شود که بدون سفر بتوان به تعطیلات، آن هم برای مدت طولانی‌تر رفت؛ چرا که زمان بودن در جاده را می‌توانید در اقامتگاه تفریحی خود سپری کنید. اقامتگاه خصوصی یک راه جایگزین برای تعطیلات است؛ اما صرفاً تعطیلات خانگی برای مصرف کنندگان آگاه از محیط زیست امروزی کافی نیست بلکه یک استخر شنای خانگی نیز باید منابع کمتری را مصرف کند.

اولین استاندارد زیست محیطی اروپا برای استخرهای خصوصی 

برای افزایش بیشتر آگاهی از انرژی، صنعت ساخت استخر و تجهیزات استخری استاندارد EN 17645 را تهیه کرده است، یک استاندارد اروپایی که طبقه بندی کارایی انرژی را برای استخرهای خصوصی تنظیم می کند. اما حتی قبل از معرفی این تعهد داوطلبانه، فعالان این بخش قبلاً نشان داده بودند که با پیشرفت های پیچیده محصول خود، مسئولانه عمل می کنند: فناوری ها و محصولاتی که در مصرف انرژی و آب صرفه جویی می کنند در بازار مورد استقبال بیشتری قرار دارند.

صرفه جویی در منابع و ظاهری شیک 

با این حال صرفاً حفظ منابع انرژی برای سازندگان استخر کافی نیست. به عنوان مثال: روکش استخری یک راه حل اقتصادی برای صرفه جویی در انرژی و کاهش تبخیر آب است اما برای سازندگان، شیک بودن و سهولت در استفاده آن نیز حائز اهمیت بالایی است. از همین رو هنگام تهیه علاوه بر کیفیت به رنگ و نوع جمع کننده ( دستی، اتوماتیک) آن نیز توجه می‌کنند. در خصوص پمپ‌های استخری نیز صرفاً توان و انرژی آنها جزو معیارهای خرید نیست؛ بلکه داشتن عملکرد بیصدا و مصرف انرژی پایین نیز برای حفظ آرامش محیط و جلوگیری از آلودگی‌های صوتی بسیار مهم هستند.

در کنار این موارد برای بازسازی جریان رودخانه و نزدیک شدن هر چه بیشتر استخر خانگی به محیط‌های طبیعی مانند رودخانه و آبشار و … از تجهیزات مخصوصی استفاد می‌کنند.
مشتریان ساخت استخر فقط نمی‌خواهند استخری دوستدار محیط زیست داشته باشند؛ آنها همچنین انتظار دارند که شرکت های استخر از یک استراتژی پایدار و کارآمد برای منابع استفاده کنند. این به شرکت هایی که روی چنین جنبه ای تمرکز می کنند مزیت قابل توجهی می دهد – مشاغلی که از منابع انرژی جایگزین در فرآیند تولید خود استفاده می کنند، به عنوان مثال، قابلیت بازیافت محصولات خود را گسترش می دهند، منابع خود را به صورت محلی تامین می کنند یا با تامین کنندگان منطقه کار می کنند. جهانی فکر کنید – محلی عمل کنید.

فرصتی نو در جهان و نگاهی نو در طراحی

بازار استخرهای شنا امروزه به عنوانی بازاری جهانی و بین المللی شناخته می‌شود. این پیشرفت در این صنعت علاوه بر تولید کنندگان و عرضه کنندگان، متقاضیان را نیز وادار کرده  تا دیدی باز نسبت به ایده‌های جدید، رویکردهای مختلف و دیدگاه‌های نوین داشته باشند. این نگاه جهانی باعث تغییرات در طراحی استخر و ایجاد  سایه های روشن، سطوح شفاف، مواد طبیعی، زیبایی شناسی خالص و مفاهیم باز در سال 2023 شد. این تغییرات سبب شد که استخرها و امکانات رفاهی آبی در عین حال که طراحی ساده‌ای دارند، شیک و منحصر به فرد باشند.

در نهایت امکان شخصی سازی طرح استخر مطابق با سلیقه و امکانات هر فرد و آزادی در طراحی به جای استفاده از الگوهای ثابت تغییر و تحولی نوین بود که به افراد این امکان را می‌داد تا استخر خود را متناسب با ترجیحات شخصی خود طراحی کنند.

پیروی از دستورات بین المللی

امروزه تمامی روندهای ساخت و طراحی‌ها را می‌توان در سراسر جهان مشاهده کرد. شرکت صدای آب دریا نیز نه تنها خود میزبان علاقه مندان صنعت ساخت استخر و تجهیزات استخری در نمایشگاه‍های بین المللی و داخلی است؛ بلکه با حضور در نمایشگاه‌های خارجی و گردهمایی سالانه اتحادیه جهانی انجمن های استخر و آبگرم در تلاش است تا آخرین دستاوردهای این صنعت را معرفی و در خصوص تامین تجهیزات بهینه مطابق با آخرین استانداردها اقدام نماید.

تقویت جسم و روح – انعطاف پذیری و ایمنی 

امروزه دیگر داشتن یک زندگی سالم در تمرینات سخت ورزشی مثل دویدن با تردمیل یا انجام حرکات خاص نیست، بلکه در کنار آنها لذت بردن همراه موفقیت نیز چیزی است که مردم به دنبال آن هستند. انجام فعالیت‌های روزمره در هوای تازه، خودشناسی و دیدن فیلم و …. همگی خواسته‌هایی هستند که با ساخت یک استخر در خانه یا حیاط و … برآورده می‌شوند. داشتن استخر همچنین تمایل به ورزش را بیشتر کرده و می‌توان از آن برای انجام آب درمانی نیز بهره برد.

هنوز بیماری‌های همه گیر از بین نرفته و استخرهای عمومی محیط ایمنی برای شنا نیستند از همین رو داشتن یک محیط برای احساس امنیت در هنگام شنا بسیار حیاتی است؛ اگر دوست دارید، می توانید از دوستان خود دعوت کرده تا در فضایی ایمن و شخصی به شما بپیوندند. علاوه بر این، هر صاحب استخر می تواند پارامترهای بهداشتی را خودش کنترل کند.  در استخرهای عمومی نیز داشتن سیستم‌های تصفیه و گندزدایی با کارایی بالا نیز اهمیت بسیاری دارد.

زمان، پول و پتانسیل وجود دارد

حتما شنیده‌اید که هر چه سخت تر کار کنید، شانس بیشتری خواهید داشت؟ این موضوع شاید در سال 1800 صدق می‌کرده اما امروزه فقط 19 درصد عمر افراد صرف کار می‌شود و این باعث می‌شود درصد بسیاری را صرف آنچه دوست داریم نماییم؛ زمان زیادی برای لذت بردن از استخر.

تحقیقات انجام شده توسط پورتال اموال immowelt نشان داده است که استخر شنا به طور متوسط ​​13 درصد ارزش یک خانه را افزایش می دهد.  بنابراین، سرمایه گذاری پول همیشه نباید یک “موضوع ثابت” باشد. با توجه به نرخ‌ بالای تورم، سرمایه‌گذاری پول در واقع مجموعه‌ای از حرکات هوشمندانه محسوب می‌شود – و اگر در یک استخر سرمایه‌گذاری شود، سود معنوی دیگری به نام  “سلامتی” را نیز به همراه خواهد داشت.  با این وجود، برخی از موانع مانند: بحران انرژی، افزایش قیمت‌ها و تصمیم‌های سیاسی باقی می‌مانند – این موارد پاسخ‌های اصلی کارشناسان صنعت استخر بود، زمانی که از آنها در مورد بزرگترین نگرانی‌هایشان درباره آخرین فشارهای اقتصادی bsw سؤال شد. شرکت صدای آب دریا  نیز همواره به دنبال نشان دادن این موضوع است که استخرها و امکانات سلامتی می توانند از نظر انرژی، کارآمد و سازگار با محیط زیست باشند  و همچنین ساخت استخر یک سرمایه گذاری سودآور و بلند مدت محسوب می‌شود.  محصولات نوآورانه ارائه شده این شرکت نیز، دقیقاً نشان می دهد که صنعت ساخت استخرهای خصوصی و درمانی واقعاً متعهد به اهدافی ترکیبی از مسئولیت‌های اجتماعی همراه با لذت سلامتی و تفریح است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مقاله