Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
تلفن : 73612-021

تو 3 روز صاحب استخر شو !

وجود استخر در ویلا یا خانه شما نه تنها باعث ایجاد فضایی دلپذیر و سرگرم کننده در خانه یا ویلای شما می‌شود، بلکه به عنوان یک مزیت رقابتی و افزایش ارزش ملک برای هتل‌ها، باشگاه‌ها و … نیز محسوب می شود و راخت ترین راه برای ساخت استخر استفاده از استخر پیش ساخته فایبرگلاس هست.

داشتن محیط امن برای تفریح در کنار خانواده یا دوستان و به خصوص شنا در فصول گرم سال چه برای تفریح و یا برای آب درمانی باعث می‌شود روز به روز بر متقاضیان ساخت استخر افزوده شود اما فکر کردن به مشکلات و دردسرهای ساخت استخر مانند: زمان طولانی ساخت، مراحل سخت و پر سر و صدا و تهیه ملزومات لازم و … باعث منصرف شدن افراد بسیاری شود؛ که یکی از راه‌حل‌های سریع و کاربردی برای ساخت استخر، تهیه و نصب استخرهای پیش ساخته است. با وجود آنکه استخرهای بتنی دارای مزایایی چون: استحکام بالا، قابلیت ساخت با طرح دلخواه و … را دارند اما با معایبی نیز همراه هستند که باعث نگرانی بسیاری در خصوص ساخت استخر می‌شود:

زمان بر بودن فرآیند نصب: نصب استخرهای بتنی، معمولاً ماه‌ها به طول می‌انجامد. این مدت طولانی می‌تواند برای بسیاری از افراد که می‌خواهند در کوتاه‌ترین زمان ممکن صاحب استخر شوند مشکل ایجاد کند.

هزینه‌های بالا: نصب استخرهای بتنی و کاشی‌کاری آن هزینه‌های بالایی دارد که شامل هزینه مواد، نیروی کار و تجهیزات می‌شود.

مشکلات ناشی از ساخت و ساز: فرآیند ساخت و ساز استخر می‌تواند با مشکلاتی مانند: ایجاد گرد و غبار، سر و صدا همراه باشد که باعث نارضایتی ساکنین خانه یا همسایگان می‌شود. از سوی دیگر امکان ساخت استخر بتنی در طبقات بعد از ساخته شدن واحدها وجود ندارد.

نگهداری پیچیده: استخرهای بتنی  نیاز به نگهداری و تعمیرات مداوم دارند که می‌تواند در بلندمدت زمان‌بر و هزینه‌بر باشد.

استخر پیش ساخته فایبرگلاس رو میتونید توی 3 روز نصب و راه اندازی کنید.
استخر پیش ساخته فایبرگلاس رو میتونید توی 3 روز نصب و راه اندازی کنید.

ساخت استخرهای فایبرگلاس

پیشرفت‌های تکنولوژی در راستای تسریع فرایند ساخت استخر سبب تولید استخرهای فایبرگلاس شد تا مشکلات و چالش‌های نصب استخر به حداقل برسد. استخرهای فایبرگلاس که به عنوان یکی از نوآورانه‌ترین راه‌حل‌ها در صنعت استخرسازی شناخته می‌شوند، دارای ویژگی‌ها و مزایای فراوانی هستند:

1- سرعت نصب

سرعت نصب استخرهای فایبرگلاس یکی از بزرگ‌ترین مزایای آن‌ها محسوب می‌شود. فرآیند نصب این نوع استخرها به دلیل ساختار پیش‌ساخته و یکپارچه، به طور قابل‌توجهی سریع‌تر از سایر استخرها است. در حالی که نصب استخرهای بتنی می‌تواند ماه‌ها به طول بیانجامد و شامل مراحل مختلفی مانند حفاری، بتن‌ریزی، کاشی‌کاری و آب‌بندی باشد، استخرهای فایبرگلاس در عرض سه روز آماده استفاده می‌شوند. این سرعت بالا به دلیل مراحل ساده‌تر نصب شامل حمل و قرار دادن استخر، تراز کردن و پر کردن فضاهای خالی با ماسه است.

2-دوام و مقاومت

استخرهای فایبرگلاس با استفاده از مواد با کیفیت بالا ساخته می‌شوند که این امر باعث افزایش دوام و مقاومت آن‌ها می‌شود. این استخرها به دلیل ساختار مقاوم و یکپارچه، ساختار 10 لایه از ژلکوت، رزین و فایبر و … در برابر فشارهای مکانیکی و تغییرات آب و هوایی مقاومت بالایی دارند. برخلاف استخرهای بتنی که ممکن است با مشکلاتی مانند ترک‌خوردگی یا نشتی روبرو شوند، استخرهای فایبرگلاس کمتر دچار آسیب می‌شوند. همچنین، این نوع استخرها به دلیل مقاوم بودن در برابر مواد شیمیایی مورد استفاده در تصفیه آب، دوام بیشتری دارند و نیاز کمتری به تعمیرات دارند.

3- نگهداری آسان

یکی از دغدغه‌های اصلی صاحبان استخر، نگهداری و تمیز نگه‌داشتن آن است. استخرهای فایبرگلاس به دلیل سطح صاف، بسیار آسان‌تر از سایر انواع استخرها تمیز می‌شوند. سطح صاف این استخرها مانع از تجمع جلبک‌ها و رسوبات می‌شود که باعث کاهش نیاز به تمیزکاری مداوم و استفاده از مواد شیمیایی می‌شود. همچنین، نگهداری از این استخرها به دلیل ساختار مقاوم و کیفیت بالای مواد اولیه، شامل هزینه‌های کمتر و زمان کمتری می‌شود.

4- تنوع در طراحی

استخرهای فایبرگلاس در انواع و اقسام طرح‌ها و اندازه‌ها موجود هستند که می‌توانند نیازها و سلیقه‌های مختلف را برآورده کنند. این تنوع در طراحی به شما این امکان را می‌دهد که استخر مناسب با فضای موجود در حیاط و ترجیحات شخصی خود را انتخاب کنید. از استخرهای کوچک گرفته تا استخرهای بزرگ و لوکس، هر نوع استخر فایبرگلاس به راحتی می‌تواند در حیاط شما نصب شود. همچنین، تنوع رنگ استخرهای فایبرگلاس سبب شده تا شما بتوانید استخرتان را با دکوراسیون خانه یا ویلایتان هماهنگ کنید.

از مزایای دیگر استخرهای فایبرگلاس نیز می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

نصب در فضاهای محدود: به دلیل ساختار پیش‌ساخته و یکپارچه، استخرهای فایبرگلاس می‌توانند در فضاهای کوچک و محدود نیز نصب شوند. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که حتی در حیاط‌های کوچک نیز از داشتن استخر لذت ببرید. علاوه بر این حتی امکان نصب استخرهای فایبرگلاس در طبقات نیز می‌باشد.

قابلیت جابجایی: در صورت نیاز، استخرهای فایبرگلاس را می‌توان جابجا کرد. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که در صورت تغییر مکان، استخر خود را به مکان جدید منتقل کنید.

قیمت مناسب: در مقایسه با سایر انواع استخرها، هزینه نصب و نگهداری استخرهای فایبرگلاس به طور کلی کمتر است. این ویژگی باعث می‌شود که این نوع استخرها به گزینه‌ای اقتصادی‌تر برای افرادی که به دنبال داشتن استخر هستند تبدیل شوند.

نصب استخر پیش ساخته فایبرگلاس توکار در کمتر از 3 ساعت
نصب استخر پیش ساخته فایبرگلاس توکار در کمتر از 3 ساعت

مراحل نصب نصب استخر پیش ساخته فایبرگلاس

مرحله اول: آماده‌سازی محل نصب

انتخاب محل مناسب برای نصب استخر اولین و شاید مهم‌ترین گام در فرآیند نصب استخر فایبرگلاس است. محلی که برای نصب استخر انتخاب می‌کنید باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • محل نصب باید از هر گونه مانع مانند درختان بزرگ، بوته‌ها، سنگ‌های بزرگ و هر نوع ساختار دیگر که ممکن است در مسیر نصب قرار گیرد، دور باشد چراکه ریشه‌های درختان می‌توانند به استخر آسیب بزنند و مانع از نصب صحیح آن شوند.
  • باید مطمئن شوید که هیچ گونه زیرساخت زیرزمینی مانند لوله‌های آب، گاز، کابل‌های برق یا فاضلاب در محل حفاری وجود ندارد. این امر برای جلوگیری از هرگونه حادثه یا آسیب به زیرساخت‌ها ضروری است.
  • محل نصب باید دسترسی آسانی برای تجهیزات سنگین مانند جرثقیل و کامیون داشته باشد که برای حمل و نقل استخر و انجام حفاری لازم است.
مرحله دوم: نصب استخر فایبرگلاس

استخرهای فایبرگلاس یا استخرهای پیش‌ساخته در کارخانه یا کارگاه ساخته شده و صرفاً در محل مورد نظر نصب می‌شوند. نکته حائز اهمیت در این مرحله شیوه‌ی بسته بندی و ارسال استخر به منظور کاهش آسیب‌احتمالی به استخر است. مراحل انتقال به طور کلی شامل موارد زیر است:

  • آماده‌سازی برای حمل: استخر فایبرگلاس آماده‌ای که از کارخانه خارج می‌شود، باید برای حمل به محل نصب آماده شود که این شامل بسته‌بندی مناسب، استفاده از ابزارهای جابجایی مناسب مانند جرثقیل و… است.
  • جابجایی تا محل نصب: با استفاده از تجهیزات مناسب، استخر به محل نصب منتقل می‌شود. تجهیزاتی همچون جرثقیل و ابزارهای دیگر برای جابجایی استخر به محل مناسب لازم است تا هر گونه خسارت یا آسیب به استخر جلوگیری شود.

پس از انتقال به محل نصب، استخر فایبرگلاس با دقت در محل حفر شده قرار داده می‌شود که این مرحله شامل موارد زیر است:

  • تنظیمات اولیه: استخر در محل نصب به دقت قرار داده می‌شود تا به تراز صحیح قرار گیرد. این کار نیازمند دقت بالا است تا استخر به طور صحیح و بدون هیچ گونه ناهماهنگی در محل مورد نظر قرار گیرد.
  • استفاده از میزان مناسب شن یا ماسه: فضاهای خالی بین استخر و دیواره‌های محل حفر شده با ماسه پر می‌شوند تا استخر به طور کامل در جای خود ثابت شود. این لایه ماسه علاوه بر تثبیت استخر، به جلوگیری از هرگونه حرکت و کاهش فشارهای جانبی به کف استخر کمک می‌کند.
  • پر کردن با ماسه: با استفاده از ماسه، فضاهای خالی بین استخر و دیواره‌های محل استخر پر می‌شوند. این مرحله از جابجایی ماسه به طور دقیق و صحیح نیازمند استفاده از ابزارهای دقیقی مانند شن‌کش است.
  • تثبیت استخر: پس از پر شدن فضاهای خالی با ماسه، استخر به طور کامل در جای خود تثبیت می‌شود. این اقدام باعث می‌شود که استخر در مقابل فشارهای جانبی یا فشار از طریق آب به خوبی مقاومت کند و ماندگاری بیشتری داشته باشد.
مرحله سوم: تکمیل نصب استخر فایبرگلاس

پس از اطمینان از قرارگیری صحیح استخر در محل مورد نظر، نوبت به پر کردن آن با آب است. این فرآیند به دقت و به تدریج انجام می‌شود تا از آسیب به ساختار استخر جلوگیری شود. ضروری است پیش از پر کردن استخر با آب، مطمئن شوید که تجهیزات استخر مانند فیلترها و پمپ‌ها آماده به کار هستند و به درستی متصل شده‌اند. پس از آن آب به آرامی از طریق لوله‌های ورودی به استخر پمپاژ می‌شود. این کار باعث جلوگیری از بروز اختلال در ساختار استخر و همچنین ایجاد فشار غیرمطلوب در دیواره‌ها می‌شود. در طی پر کردن استخر، به دقت به توزیع یکنواخت آب توجه شود تا هیچ نقطه‌ای از استخر با فشار آب بیش از حد مواجه نشود. این کار باعث ایجاد یک محیط همگن و ایده‌آل برای آب‌رسانی به سیستم‌های فیلتراسیون می‌شود.

نصب تجهیزات فیلتراسیون و گندزدایی استخر پیش ساخته فایبرگلاس

بعد از پر کردن استخر با آب، نوبت به نصب و راه‌اندازی سیستم‌های فیلتراسیون و گندزدایی است. این سیستم‌ها ضروری هستند تا آب استخر تمیز نگه داشته شود و به طور مداوم در حرکت بماند.

در انتها باید تمام سیستم‌ها و تجهیزات به دقت بررسی و تست می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که همه چیز به درستی کار می‌کند و آماده بهره‌برداری است. این تست شامل موارد زیر است:

  • تست عملکرد پمپ‌ها و فیلترها: عملکرد پمپ‌ها و فیلترها به دقت بررسی و از عملکرد صحیح آنها اطمینان حاصل می‌شود.
  • بررسی هوادهی و جریان آب: جریان آب و هوادهی به طور کامل بررسی می‌شود تا اطمینان حاصل شود که هیچ مشکلی در سیستم پمپاژ و تصفیه آب وجود ندارد.
  • بررسی هر گونه نشتی یا خطا: از لحاظ فنی، سیستم‌ها و تجهیزات برای هر گونه نشتی یا خطا بررسی می‌شوند تا از ایمنی و عملکرد بهینه استخر اطمینان حاصل شود.

مراحل بالا برای زمانی است که شما قصد دارید استخر پیش ساخته فایبرگلاس خود را به صورت توکار نصب کنید. در صورتی که استخر شما در طبقات از پیش ساخته شده، روی بام و … به صورت روکار نصب شود شما دیگر نیازی به حفر گودال ندارید و فقط لازم است به منظور مستحکم سازی استخر روی سطح زمین شاسی کاری انجام شود. مرحله انتقال استخر و نصب تجهیزات و تست آن مطابق آنچه در بالا بیان شد می‌باشد.

همانطور که مطالعه کردید یک استخر فایبرگلاس در 3 روز قابل نصب و راه اندازی است (البته ممکن است در 1 روز هم انجام شود که بستگی به تعداد نیروها دارد). استخرهای فایبرگلاس به دلیل داشتن ویژگی‌هایی چون سرعت نصب، نگهداری آسان یک تصمیم هوشمندانه و اقتصادی برای داشتن استخر محسوب می‌شوند. از همین رو شما به راحتی و در کمتر از 3 روز میتوانید در استخر شخصی خود شنا کنید و یا به منظور سرمایه گذاری بلند مدت با نصب استخر بر ارزش ملک خود بیافزایید. نکته ضروری در خصوص استخرهای پیش ساخته فایبرگلاس این است که حتما آنها را از شرکت‌ها با گارانتی تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مقاله