تلفن : 73612-021

کلرزن نمکی BSPOOL Evo touch

گندزدایی آب استخر یکی از اقدامات اساسی برای ایجاد محیط سالم شنا است. یکی از راهکارهای رایج در خصوص گندزدایی آب استخر استفاده از کلر است؛ که این روش با وجود به صرفه بودن اما با معایبی همراه است.همانطور که می‌دانید کلر یک ماده ضروری برای از بین بردن باکتری‌ها و میکروارگانسیم‌های ایجاد شده در آب استخر در اثر مواد آرایشی، عرق بدن و ….است. کلر را معمولا در قالب قرص یا پودر تولید و به آب اضافه می‌کنند. از آنجایی که قرص کلر را نمی‌توان مستقیم به آب اضافه کرد تجهیزاتی پون کلرزن شناور یا کلرزن خطی نیاز است. در ادامه به بررسی انواع کلرزنی آب استخر میپردازیم و شما رو با بروزترین دستگاه کلرزن نمکی یعنی کلرزن نمکی BSPOOL Evo touch آشنا می کنیم.

کلرزن نمکی BSPOOL Evo touch دستگاه کلر زن نمکی که برای استخرهای خصوصی قابل استفاده از برای با استفاده از نکم کلر مورد نیاز برای گندزدایی استخر را فراهم می کند.
کلرزن نمکی BSPOOL Evo touch دستگاه کلر زن نمکی که برای استخرهای خصوصی قابل استفاده از برای با استفاده از نکم کلر مورد نیاز برای گندزدایی استخر را فراهم می کند.

برای استفاده از قرص یا پودر کلر رعایت موارد ایمنی چون استفاده از ماسک، دستکش و … بسیار مهم است چراکه کلر می‎تواند باعث سوزش چشم و بروز حساسیت‌های پوستی شود.

مشکل بودن فرایند کلرزنی و مضراتی که به همراه دارد، متخصصین و مهندسین را در صنعت ساخت استخر بر آن داشت تا دستگاهی مطابق با استانداردهای جهانی برای بهبود فرایند گندزدایی آب بسازند که کمترین آسیب را برای شناگران و محیط زیست داشته باشد.

دستگاه کلرزن نمکی به گونه‌ای ساخته شده که نمک حل شده در آب استخر را به گاز کلر تبدیل و وارد آب استخر می‌کند. در واقع طی فرایندی به نام الکترولیز که توسط قطعه‌ای به نام سل انجام می‌شود؛ nacl سدیم کلرید ترکیب یونی متشکل از یون های سدیم و کلر با نسبت مساوی؛ به دو عنصر na نمک و  cl کلر تبدیل می‌شود. Na درون دستگاه سل باقی مانده و cl به آب استخر وارد می‌شود. کلر پس از فرایند گندزدایی مجدد وارد سل شده و nacl بار دیگر تشکیل شده و این چرخه تکرار می‌شود. کلر تولیدی توسط دستگاه کلرزن نمکی اصلا بو نداشته و همچنین باعث بروز حساسیت‌های پوستی و سوزش چشم نیز نمی‌شود و مهمتر آنکه به محیط زیست نیز آسیب وارد نمی‌کند.

یکی از برندهای برتر در تولید تجهیزات استخری و به خصوص کلرزن نمکی استخر، شرکت اسپانیایی bspool است.

این شرکت با بهره گیری از اخرین تکنولوژی های جهانی و متخصصین مجرب اقدام به تولید کلرزن نمکی‌های bspool  در انواع مدل‌ها و ظرفیت‌های مختلف متناسب با ابعاد مختلف استخر نموده است.

مدلی که در این محتوا می‌خواهیم به توضیح آن بپردازیم دستگاه کلر زن نمکی Bspool  مدل Evo touch  است.

بررسی دستگاه کلر زن نمکی Bspool  مدل Evo touch 

دستگاه کلرزن نمکی Bspool  مدل Evo touch  مدل جدید از تولیدات کلرزن نمکی‌های شرکت اسپانیایی BSpool  است. این دستگاه نیز دارای یک کنترل پنل و یک سل است. کنترل پنل مدل Evo touch  دارای نمایشگر تمام لمسی است که میزان ph ، orp و نمک موجود در آب را نشان می‌دهد. بدنه سل دستگاه نیز از تیتانیوم ساخته شده است. مهم است بدانید که در کنار دستگاه سنسور ph و سنسور orp و یک دوزینگ پمپ نیز تهیه و نصب شود تا این دو پارامتر به طور دقیق سنجیده و کلر تولید شده در سل توسط دوزینگ پمپ به درون آب استخر تزریق شود.

میزان نمک مورد نیاز این دستگاه 4 لیتر است. نکته متمایز در خصوص این مدل کلرزن نمکی قابلیت اتصال آن به سیستم modbus  است؛ که برای هوشمند سازی سیستم گندزدایی استخر استفاده می‌شود. همچنین کلرزن نمکی evo touch با هدف صرفه جویی در مصرف برق و حفظ محیط زیست به سیستم پاورسوئیچ مجهز شده است. کلرزن نمکی evo touch همچنین دارای سیستم هشدار اتوماتیک در زمان کمبود نمک استخر است؛ به این طریق در زمان کمبود نمک دستگاه دچار اشکال نخواهد شد.

نکته دیگر در خصوص دستگاه کلرزن نمکی Bspool  مدل Evo touch دارا بودن محفظه الکترولیز با طول عمر 10 هزار ساعت، به جهت دوام بیشتر و کارایی بالاتر دستگاه است.

این دستگاه همچنین مجهز به مد شوک کلر می‌باشد تا در زمان کاهش کلر به صورت اتوماتیک به استخر کلر اضافه کند.

کلرزن نمکی Bspool  مدل Evo touch در ظرفیت‌های مختلفی مناسب برای استخرهای خانگی و ویلایی است که طراحی متمایزی نسبت به مدل‌های دیگر کلرزن نمکی دارد.

انواع کلرزن نمکی Bspool  مدل Evo touch

ویژگی‌های کلی کلرزن نمکی استخر مدل  Evo touch:

  • مجهز به محفظه‌ی الکترولیز با عمر 10 هزار ساعت.
  • قابلیت سنجش میزان نمک موجود در آب.
  • مجهز به صفحه نمایشگر تمام لمسی.
  • قابلیت کنترل و تنظیم هوشمند کلر و pH.
  • دارای پنل کنترل با درجه حفاظت مکانیکی IP65.
  • قابلیت اتصال به تلفن و کنترل از راه دور در صورت هوشمند سازی سیستم گندزدایی استخر.
  • دارای مد شوک کلر به صورت اتوماتیک.
  • دارای سیستم MODBUS.
  • دارای نمایشگر دمای آب بر روی کنترل پنل .
  • دارای قابلیت شست و شوی اتوماتیک سل.
  • قطع خودکار دستگاه کلرزن نمکی در صورت قطع جریان آب در سیستم تصفیه استخر .
  • قابلیت کنترل میزان نمک موجود در آب استخر .
  • دارای سیستم خودکار هشداردهنده‌ی کمبود نمک در آب استخر.
  • سنجش طول عمر محفظه الکترولیز به صورت خودکار.
  • دارای رله جهت کنترل دستگاه از تابلو برق اصلی موتورخانه.
  • استفاده از تکنولوژی پاورسوییچ برای مصرف برق کمتر.

مشخصات فنی کلرزن نمکی  Evo touch:

 

  Evo touch  15 Evo touch  20 Evo touch  25 Evo touch  35
منبع تغذیه 230 Vac-110Vac – 50 Hz / 60 Hz
حداکثر جریان سلولی 3.75A 5A 6.25A 8.75A
تولید g/hour 15g/h 20g/h 25g/h 35g/h
حداکثر قدرت 80.25w 107w 133.75w 187.25w
حداکثر ولتاژ سلول 21.4 V
نمک موردنیاز 4g/l
قابلیت انتخاب زبان دارد
قابلیت تنظیم دستی کلر دارد
قابلیت تنظیم خودکار کلر دارد
شاخص مقادیر Orp دارد
نشانگر مقادیر ph دارد
نشانگر خودکار کمبود نمک دارد
نشانگر خودکار مقایدیر اضافی نمک دارد
نشانگر دمای آب دارد
شست و شوی خودکار دارد
نشانگر سطح نمک دارد
نشانگر عمر سلولی دارد
اخطارهای اتوماتیک:
اخطارکمبود جریان آب دارد
اخطار تجمع گاز در سلول دارد دارد ندارد دارد
اخطار بار اضافی دارد
اخطاردمای بالا دارد
آپشن های جانبی:
کیت پیشرفته orp دارد
کیت خودکار ph دارد
کیت پروب دما دارد
کیت پروب آمپرومتریک (PPM) دارد
کیت سنسور آب دارد
کیت اتصال (Eypools) دارد
ابعاد دستگاه 250 x 308 x 130 mm

 

روش کار کلرزن نمکی BS POOL مدل  Evo touch   

همانطور که بیان شد هر دستگاه کلرزن نمکی برای شروع به کار نیاز به سنسورهای ph و orp و دوزینگ پمپ دارد. سنسورها این دو پارامتر مهم شیمیایی آب را سنجیده و به دستگاه کنترل پنل کلرزن نمکی فرمان تولید کلر را می‌دهد. مقادیر Ph، orp و نمک بر روی صفحه نمایشگر دستگاه کلرزن نمکی evo touch نمایش داده شده و مقدار کمبود آن مشخص می‌شود.

با مشخص شدن کمبود مقدار کلر در آب استخر، جریان آب به همراه نمک حل شده در آن وارد سل شده و فرایند الکترولیز آغاز می‌شود.

پس از آن کلر تولیدی توسط توزینگ پمپ وارد آب استخر می‌شود.

هر دستگاه کلرزن نمکی برای شروع به کار به نمک مخصوصی نیاز دارد که باید پیش از راه اندازی دستگاه درون آب ریخته شود. این نمک کاملا با نمک طعام فرق داشته و حتی خواص درمانی نیز دارد و باعث شوری بیش از حد آب نمی‌شود.

این نمک طی فرایند الکترولیز از بین نمی‌رود، بلکه پس از آنکه کلر فرایند گندزدایی را انجام داد مجدد وارد سل شده و طبق فرایندی که پیش از این توضیح داده شد nacl مجدد تشکیل می‌شود.

چنانچه در اثر عملیات بکواش فیلتر یا تعویض آب استخر و … نمک کاهش پیدا کند، دستگاه کلرزن نمکی BS POOL مدل  Evo touch هشدار داده و باید مجدد به آب نمک اضافه کرد.

دستگاه کلرزن نمکی BS POOL مدل  Evo touch  برای فعالیت به 4 لیتر نمک نیاز دارد.

با هوشمند سازی سیستم کلرزن نمکی BS POOL مدل  Evo touch  شما می‌توانید سیستم گندزدایی استخر را نیز از دور کنترل کنید.

به طورکلی دستگاه کلرزن نمکی شما را از انجام فرایند کلرزنی شخصی بی نیاز می‌کند و باعث کاهش مواد شیمیایی می‌شود.

سخن پایانی:

استفاده از دستگاه کلرزن نمکی برای سیستم گندزدایی استخر امروز متقاضیان بیشتر نسبت به روش‌های پیشین چون: استفاده از قرص و پودر کلر و … دارد.

بنابراین مهم است پیش از اقدام به تهیه حتما با کارشناسان مربوطه مشورت نمایید.

نکته مهم دیگر در خصوص کلرزن های نمکی شیوه‌ی نصب و راه اندازی اصولی آنهاست بنابراین مهم است این فرایند توسط متخصص ماهر انجام شده و نحوه کار با آن به طور کامل آموزش داده شود.

دستگاه کلرزن نمکی BS POOL مدل  Evo touchبا دارا بودن سل با دوام، مصرف کم برق و نمک در طی فرایند تولید کلر، امکان اتصال به شبکه هوشمند، امکان کنترل دما و … در ظرفیت های 15 تا 35 گرم تولید می‌شود. که انتخاب مدل و ظرفیت کلرزن نمکی بستگی به عواملی گوناگونی چون: ابعاد استخر، روباز یا سرپوشیده بودن، میزان استفاده از استخر و … دارد.

نکته آخر در خصوص تهیه کلرزن نمکی خرید از عرضه کنندگان معتبر و دریافت گارانتی است.

لازم به ذکر است که دستگاه کلرزن نمکی BS POOL مدل  Evo touch با دو سال گارانتی توسط نمایندگان رسمی برند bspool در ایران عرضه می‌شود.

علاوه بر این کیفیت نمک استفاده شده برای دستگاه کلرزن نمکی هم بسیار مهم بوده و باعث طول عمر دستگاه شما می‌شود. از همین نمک را نیز از فروشندگان معتبر خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مقاله