تلفن : 73612-021

گند زدایی استخر با استفاده از قرص کلر

استخری که تمیز به نظر می رسد، لزوماً برای شنا کردن تمیز نیست. آب به ظاهر شفاف می تواند مملو از میکرو باکتری ها و سایر آلاینده ها پر شود. دقیقاً به همین دلیل است که به گند زدایی استخر توسط محصولاتی مانند قرص های کلر وجود دارند. همانطور که می دانید، کلر چیزی است که استخر شما را ضدعفونی می کند و آن را ایمن نگه می دارد.
و در این مقاله به شما نشان می دهیم که چگونه از قرص های کلر در استخر خود به روش صحیح استفاده کنید.، با وجود سادگی، روش های درست و غلطی برای استفاده از قرص های کلر وجود دارد. استفاده نادرست از آنها می تواند به استخر شما آسیب برساند و پول شما را هدر دهد.
بنابراین در ادامه یک خلاصه سریع در مورد قرص های کلر و بهترین راه برای استفاده از آنها در استخر شنا ارائه میکنیم.

چرا باید از کلر برای گند زدایی استخر استفاده کرد؟

همانطور که قبلا ذکر شد، کلر چیزی است که استخر شما را ایمن و قابل شنا نگه می دارد. آب شما را ضد عفونی می کند و میکروب ها، باکتری ها و سایر آلاینده ها را از بین می برد.
اما اگر خواهان جزئیات بیشتر هستند، در ادامه با ما همراه باشید.
فرآیند ضدعفونی کلر زمانی شروع می شود که وارد استخر شما می شود. با شروع مخلوط شدن با آب، تجزیه شیمیایی رخ می دهد. در طی این تجزیه، دو ترکیب مهم تشکیل می شود: هایپوکلروس اسید و یون هیپوکلریت.
هر دو ترکیب به طور فعال آب شما را با اکسید کردن آلاینده‌های موجود در استخر ضد عفونی می‌کنند. آنها با هم میکروب آب شما را برای شنا از بین برده و در شرایط مختلف آزاد و ایمن نگه می دارند.

قرص کلر برای چه مواردی استفاده می شود

قرص های کلر روشی ایمن، موثر و مقرون به صرفه برای ضدعفونی کردن استخر شما هستند. آنها طوری طراحی شده اند که به تدریج حل می شوند و با کوچک و کوچکتر شدن آنها کلر را در آب آزاد می کنند.
قرص های کلر به دلیل آسان بودن استفاده در بین صاحبان استخر انتخاب محبوبی هستند. در بیشتر موارد، به سادگی قرار دادن آنها در آب بدون نیاز به دستگاهی خاص از مزایایی قرص کلر میباشد.. البته، جایی که آنها را قرار می دهید مهم است، از این رو در این پست به صورت کامل توضیح می دهیم.
برخلاف گرانول یا کلر مایع، هیچ اندازه گیری دقیقی در قرص ها وجود ندارد. بنابراین فقط کافی است مقدار مناسبی از قرصها را متناسب با اندازه استخر خود اضافه کنید و در عرض چند ثانیه به هدفتان می رسید.

اما، همانطور که قبلاً اشاره کردیم، راه‌های درست و غلطی برای استفاده از قرص‌های کلر وجود دارد که به آن‌ها خواهیم پرداخت.
در حال حاضر، اجازه دهید در مورد انواع مختلف قرص های کلر که در فروشگاه استخر پیدا می کنید صحبت کنیم.

انواع قرص کلر

اندازه قرص کلر:

قرص های کلر در دو اندازه اصلی 1 اینچ و 3 اینچ عرضه می شوند.
در بیشتر موارد، بهتر است از قرص‌های کلر 3 اینچی استفاده کنید، زیرا یک قرص می‌تواند تا 20000 لیتر آب را تصفیه کند.
از سوی دیگر، قرص‌های 1 اینچی حاوی کلر بسیار کمتری هستند (تقریباً نصف قرص‌های 3 اینچی)، بنابراین برای استخرهای سرپوشیده و جکوزیهای کوچک‌تر مناسب‌تر هستند.

مواد تشکیل دهنده قرص کلر:

فراتر از اندازه، چند تفاوت دیگر نیز بین قرص های کلر در مورد مواد تشکیل دهنده آنها وجود دارد.
به عنوان مثال، میدانیم که برخی از قرصها تحت عنوان «پایدار» یا «ناپایدار» به بازار عرضه میشوند.
این به یک ماده خاص به نام اسید سیانوریک (CYA) مربوط میشود که به محافظت از کلر در برابر زدوده شدن زیر نور خورشید کمک می کند. کلر پایدار حاوی اسید سیانوریک است که موجب ماندگاری طولانی تر کلر حتی در نور خورشید میشود.
کلر تثبیت نشده به هیچ وجه حاوی CYA نیست، که کارایی آن را کاهش می دهد و آن را کاملاً در برابر سوختن زیر نور خورشید ظرف چند ساعت آسیب پذیر می کند. قرص های کلر تثبیت نشده برای استخرهای سرپوشیده مناسب تر هستند، چرا که که نور خورشید در این استخرها مشکلی ایجاد نخواهد کرد.
اگر استخر شما در فضای باز است، قرص های کلر دارای تثبیت کننده را انتخاب کنید.
برخی از تولید کنندگان قرص کلر نیز مواد شیمیایی اضافی مانند جلبک کش ها و شفاف کنندهها را به ترکیبات کلر خود اضافه میکنند که ترکیبات مفیدی هستند، اما در صورت نیاز، همیشه می توانند جداگانه اضافه شوند. بنابراین قرص هایی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز و بودجه شما باشد.

بهترین قرص های کلر کدامند؟

اکثر قرص های کلر در گند زدایی استخر شما به خوبی عمل میکنند و این به دلیل استفاده اکثر برندها از مواد یکسان یا مشابه در محصولات خود میباشد. بنابراین انتخاب قرص کلر بیشتر به نیازهای خاص و بودجه شما بستگی دارد.
با توجه به این نکته، در اینجا چند مارک خاص از قرص های کلر وجود دارد که ارزش بررسی دارند
• قرص کلر 3 اینچی Crystal pool

 

 

چه تعداد قرص کلر باید به استخر بزنیم

و اما سوالی که منتظر پاسخ آن بودید: از چه تعداد قرص کلر باید استفاده کرد؟
نحوه محاسبه تعداد قرص کلر مورد نیاز برای استخر: جواب این پرسش به شدت به ابعاد و حجم استخر شما بستگی دارد. برای تعیین بهتر تعداد قرص کلر میتوانید از جدول زیر به عنوان مرجع استفاده کنید:

 

برای آسان کردن محاسبه ، به یاد داشته باشید که یک قرص 3 اینچی تقریبا می تواند تا 20 متر مکعب آب را ضد عفونی کند. یعنی چهار قرص برای ضدعفونی کردن یک استخر 80 متر مکعب کافی است.
ساده ترین روش تعداد قرص کلر برای استخر شنا :به ازای هر 20000 لیتر آب استخر یک قرص کلر مورد نیاز است.
برای محاسبه تعداد قرص کلر که باید به استخر شنای خود اضافه کنید، ابتدا اندازه استخر خود را (به متر مکعب) تا مضربی از 20 متر مکعب گرد کنید. بنابراین اگر یک استخری با حجم 55 متر مکعب دارید، می توانید تا 60 متر مکعب گرد کنید.
در اینجا فرمول کوچکی وجود دارد که باید به خاطر بسپارید:

فرمول ساده محاسبه تعداد قرص کلر برای استخر شنا:

اندازه استخر گرد شده بر حسب متر مکعب تقسیم بر عدد20 مساوی است با تعداد قرص کلر مورد نیاز
از آنجایی که یک قرص می تواند 20000 لیتر آب را تصفیه کند، برای ضدعفونی یک استخر به حجم 60000 لیتر یا همان 60 متر مکعب فقط به 3 قرص نیاز دارید. بنابراین شما از 3 قرص برای استخر شنا به حجم 60 مترمکعب نیاز دارید.
با استفاده از فرمول ساده محاسه تعدا قرص کلر مورد نیاز، برای استخر 60 مترمکعب: 60 متر مکعب (55 متر مکعب گرد شده) تقسیم بر 20 متر مکعب = 3 قرص کلر

 

چگونه گند زدایی استخر  با قرص کلر را انجام دهیم؟

در نهایت، دیگر سوال مهم باقی مانده – چگونه قرص کلر را به استخر خود اضافه کنیم؟
شاید بپرسید منظورتان از “چگونه اضافه شود” چیست؟ و آیا نمیشود آنها را در آب بیندازیم؟
درست است که قرص های کلر طوری طراحی شده اند که وارد آب استخر شوند. با این حال، قرار نیست آنها در کف استخر شما حل شوند. چرا که گذاشتن قرص های کلر در کف استخر می تواند باعث ایجاد لکه های دائمی شود. همچنین کم اثرترین راه برای استفاده از آنها است.
قرصهایی که در پایین استخر شما قرار دارند به هیچ وجه به خط اسکیمر استخر شما نزدیک نیستند. بنابراین آنها کندتر حل می شوند و ضد عفونی کننده را به طور ناموزون آزاد می کنند. وقتی از قرص های کلر به این روش استفاده می کنید، بیشتر کلر هدر می رود و در نهایت مجبور می شوید حتی بیشتر از مقدار مورد نیاز مصرف کنید.
بنابراین به جای انجام این کار، در اینجا 4 روش بسیار بهتر برای افزودن قرص کلر به استخر شما آورده شده است.

استفاده از کلرزنهای شناور برای اضافه کردن قرص کلر و گند زدایی استخر

احتمالا این وسیله قدیمی استخر را چند بار دیده اید و حتی ممکن است در حال حاضر از یکی استفاده کنید.
آنها ظروف پلاستیکی کوچکی هستند که روی سطح آب شما شناور هستند. اغلب به رنگ آبی هستند و گاهی اوقات به اشکالی همچون اردک یا حیوانی بامزه ساخته میشوند.
زیبایی این شناورها در سادگی آنها نهفته است. آنها با خیال راحت چند قرص را نگه می دارند تا به تدریج حل شوند و همانطور کهد در سطح استخر شما شناور می شود، کلر را در آب شما آزاد می کند.
اما این کلرزنهای شناور کامل نیستند. گاهی اوقات، آنها در یک نقطه گیر می کنند یا در گوشه ای به دام می افتند. و از آنجایی که کاملاً دستی هستند،همیشه کلر را به طور یکنواخت پخش نمی کنند.
بنابراین در حالی که استفاده از کلرزنهای شناور از هیچی بهتر است، بهترین راه برای کلرزنی استخر شما نیست.

گذاشتن قرص کلر در اسکیمر برای گند زدایی استخر

 


اسکیمر یکی از بهترین راه ها برای استفاده از قرص کلر و در واقع یکی از ساده ترین راه هاست. و نیازی به خرید چیزی غیر از خود قرص کلر نیست.
در واقع، اگر از استخر اسکیمری استفاده میکنید، در حال حاضر تمام تجهیزات مورد نیاز خود را دارید.
با وجود این که اسکیمرها برای گیر انداختن زبالههای سطحی مانند برگ ها و حشرات طراحی شده است، برای پخش کلر نیز عملکرد خوبی داند. بنابراین اگر تا به حال از خود پرسیده اید که آیا قرار دادن قرص های کلر در اسکیمر اشکالی ندارد، پاسخ مثبت است.
همانطور که پمپ استخر شما کار می کند، آب از طریق خط اسکیمر شما، از پشت پمپ، به داخل فیلتر، و سپس مبدل حرارتی و دوباره به استخر هدایت می شود. با جریان ثابتی از آب که در بیشتر روز از آن عبور می کند، اسکیمر شما محل مناسبی را برای توزیع و حل کردن کلر قرص های شما ارائه می دهد.
و از آنجایی که درست در مسیر جریان آب شما قرار دارد، اسکیمر شما نیز کلر را بسیار یکنواخت تر از یک کلرزن شناور پخش می کند.
با این حال، قرصهایی که در اسکیمر شما باقی می‌مانند، حتی زمانی که پمپ شما کار نمی‌کند، حل می‌شوند. اگر قرص ها برای چند روز در همان حالت باقی بمانند، می توانند ناحیه ای از آب بسیار غلیظ و کلر ایجاد کنند که می تواند برای تجهیزات و لوله های استخر خورنده باشد.
بهترین راه برای جلوگیری از آن این است که پمپ خود را طبق برنامه زمانبندی، روشن کنید یا قرصها را پس از حل شدن کافی حذف کنید.
نحوه استفاده از کلرزن خطی در استخر

 

 

 

اگر از قرص‌های کلر استفاده می‌کنید، بهترین راه برایگند زدایی استخر ، استفاده از کلرزنهای خطی است. این وسیلهی ویژه به شما کنترل دقیقی بر میزان کلر وارد شده به آب را می دهد. همچنین به شما این امکان را می دهد که سرعت یا کندی حل شدن قرصهای خود را کنترل کنید.
کلرزن خطی در اصل، محفظهی بزرگی است که شما آن را با قرص های کلر پر می کنید و شامل یک دستگیره برای تنظیم نرخ ورودی ورودی جریان آب است. آنها معمولاً در انتهای سیستم استخر شما، درست بعد از مبدل و قبل از خط برگشت نصب می شوند.
با داشتن یک کلرزن خطی، آن را با قرص کلر پر می کنید، نرخ تغذیه را تنظیم می کنید و از آب تمیز لذت می برید. این وسیله در زمانی که باید هر هفته برای افزودن قرصهای جدید صرف کنید، صرفه جویی می کند.

 

پودر کلر

اگر احیاناً نیاز دارید که استخر خود را به سرعت کلرزنی کنید یا به استخر خود شوک کلر دهید و از لحاظ زمانی تحت فشار قرار دارید، می توانید چند قرص را به صورت پودر ریز خرد کرده و در سراسر استخر پخش کنید. همچنین راه دیگر خریداری پودر کلر آماده از بازاراست. هرچند کلر به این ترتیب ناپایدارتر است، اما سریعتر عمل می کند – برای ضدعفونی کردن آب در آخرین لحظه بسیار عالی است.

کلام آخر

همه چیزهایی که باید در مورد استفاده از قرص های کلر بدانید.اینجا آورده شد. به طور خلاصه، شما معمولاً فقط به 2-4 قرص در هفته نیاز دارید و استفاده از آنها به سادگی افزودن آنها به اسکیمر خود است. از آنجا، پمپ استخر شما بقیه کارها را برای شما انجام می دهد.
البته، همیشه به یاد داشته باشید که قرصهای مناسب با اندازه استخر و تنظیم خود را خریداری کنید. به طور کلی، قرص های کلر پایدار شدهی 3 اینچی برای استفاده در فضای باز بهتر است، در حالی که قرص های پایدار نشده 1 اینچی برای استخرهای سرپوشیده و جکوزیهای کوچک ایده آل هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مقاله