تلفن : 73612-021

فیلتر شنی IML:

امروزه یکی از مهم ترین و ساده ترین راه ها برای تصفیه آب در مکان های مختلف از جمله استخر و جکوزی، استفاده از فیلترهای شنی می باشد. فیلتر شنی IML به عنوان یکی از پر کاربرد ترین وسایل و دستگاه های تصفیه آب به شمار می‌ رود. چرا که برای تصفیه آب ها از جمله جداسازی ذرات جامد و گل و لای موجود در کف استخر مورد استفاده قرار می گیرد.

این نوع فیلتر شنی یکی از  انواع فیلتر های شنی با برند IML می باشد. این برند بسیار خوب و با کیفیت می باشد که تولید کشور اسپانیا است. جنس بدنه این فیلتر فایبرگلاس و چدن می باشد. بنابراین افراد برای زلال سازی و شفاف سازی آب می توانند از این وسیله ساده استفاده کنند. همچنین به راحتی و در کمترین زمان ممکن آب استخر های خود را تصفیه و تخلیه کنند.

معمولا آب ها هنگام حرکت، املاح و مواد را با خود جا به جا می کنند. همچنین ذرات جامد و معلق را در خود حل می کنند. در این صورت آب کدر می شود و تمامی آلاینده ها در آن جمع می شوند. به همین منظور استفاده از فیلتر های صافی یا شنی برای از بین بردن کدورت آن ها لازم و ضروری می باشد. لذا افراد با استفاده از فیلتر شنی IML می توانند به شفاف سازی آب در مکان های مختلف بپردازند. همچنین ذرات جامد و معلق در آن را جدا سازی کنند.

فیلتر شنی IML در مدل های مختلف و جنس متنوع وارد بازار ها شده است. معمولا از آن در اولین مرحله تصفیه و شفاف سازی آب استفاده می کنند. اما در استخر های روباز، روبسته و حتی انواع جکوزی ها نیز استفاده می کنند. پس این دستگاه صافی از کاربرد و قابلیت های بسیاری برخوردار است. لذا در ادامه کاربرد و خصوصیات آن را بیان می کنیم.

فروش انواع فیلتر شنی IML برای استخرهای خصوصی و عمومی
فروش انواع فیلتر شنی IML برای استخرهای خصوصی و عمومی

 

خصوصیات فیلترشنی IML

یکی از مهم ترین وظایف و خصوصیات فیلتر شنی IML، تصفیه فیزیکی آب استخر ها می باشد. تصفیه فیزیکی با استفاده از این فیلتر شنی به گونه ای است که تمامی املاح و ذرات جامد هنگام عبور از بخش فیلتراسیون دستگاه، در دام می افتند. به عبارت دیگر، ذرات جامد و املاح موجود در آب از طریق فیلتر صافی جدا می شوند و آب زلال می شود.

تمامی این کار ها توسط قطعه فیلتراسیون فیلتر شنی IML انجام می شود. چرا که این قطعه با کیفیت به سیستم تصفیه استخر متصل است.

علاوه بر این، این نوع فیلتر صافی از مزایا و ویژگی ‌های بسیاری برخوردار است که عبارت اند از:

  • راندمان و کیفیت قطعات آن بسیار بالا و خوب می باشد.
  • جنس پروانه های به کار رفته در این نوع فیلتر چدن اصل می باشد. اما تنوع در جنس و کیفیت این پروانه بسیار به چشم می آید.
  • این نوع فیلتر های شنی جریان یکنواختی را در آب ایجاد می کنند. سپس به شفاف سازی و تصفیه آن می پردازند.
  • این نوع وسایل در صورت نگهداری صحیح و مناسب دارای عمر بسیار بالا و مفید می باشند.
  • اگرچه فیلتر شنی IML دارای قابلیت و کاربرد های بسیار می باشد؛ اما می توان گفت این وسیله پر کاربرد و کوچک، فضای بسیار کمی را اشغال می کند.
  • هریک از قطعات این فیلتر با جنس و کیفیت بسیار مقاوم اما ساده طراحی شده اند. به همین منظور مقاومت و استحکام آن ها سبب جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی آن ها شده است.
  • برخورداری از شیر و نازل هواگیری در فیلتر شنی IML

با توجه به  مزایا و ویژگی های این نوع فیلتر که بیان کردیم، افراد می توانند در تصفیه فیزیکی آب استخرها، برترین فیلتر های تصفیه و شفاف سازی را خریداری کنند. سپس از قابلیت و خصوصیات آن ها به خوبی بهره مند شوند.

 

انواع مدل های فیلترهای شنی در سایز های مختلف
انواع مدل های فیلترهای شنی در سایز های مختلف

 

انواع فیلتر IML

میزان فشار و نیرویی که آب در بخش فیلتراسیون این نوع وسیله ایجاد می کند، سبب تولید و طراحی آن در انواع مختلف شده است. به عبارت دیگر، حرکت آب در فیلترهای شنی نیز در ایجاد مدل های مختلف و متنوع آن نقش گسترده داشته است. بنابراین امروزه انواع فیلتر های شنی برای تصفیه و شفاف سازی آب استخر مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از نکات مهم در انتخاب آن ها، توجه به میزان حجم و گردش آب می باشد. چرا که افراد می بایستی با توجه به حجم و گردش آب استخر خود، از میان انواع مختلف این فیلتر ها، گزینه مناسب را انتخاب کنند.

انواع:

به صورت کلی فیلترهای شنی IML  به سه دسته تقسیم می شوند که به شرح زیر می باشند:

  1. فیلترهای شنی تحت فشار : فیلترهای شنی تحت فشار به عنوان رایج ترین و پرفروش ترین انواع فیلتر شنی IML به شمار می روند. چرا که خروجی آب در این نوع فیلتر ها نسبت به انواع فیلترهای شنی بالاتر است. در این نوع فیلتر آب با کمک فشار و نیرویی که پمپ به آن وارد می کند، از نازل ها عبور می کند. سپس بر اساس نیروی وارد شده در مدت زمان کوتاه میزان املاح و ذرات جامد در سبد صافی این وسیله قرار می‌ گیرند و از آب جدا می شوند. این نوع فیلتر به دلیل خروجی بسیار بالایی که دارد به فیلتر شنی تحت فشار معروف است.
  2. فیلترهای شنی سریع و تند: این نوع فیلتر به دلیل دبی بسیار بالا از سرعت بیشتری برای شفاف سازی آب برخوردار است. بنابراین قیمت آن نسبت به انواع دیگر فیلتر ها گران تر می باشد.
  3. فیلترهای شنی آرام و کند: این نوع فیلتر همان طور که از نامش پیداست، از سرعت پایینی در شفاف سازی و از بین بردن کدورت آب برخوردار است. بنابراین قیمت آن نیز پایین می باشد.

کمپانی IML علاوه بر اینکه انواع فیلتر های شنی استخر را تولید می‌کند، تجهیزات دیگری که مربوط به استخر، سونا و جکوزی می‌باشد را در خط تولید خود دارد.

 

توجه به سایز و مدل فیلتر شنی در زمان خرید بسیار مهم است و این انتخاب باعث می‌شود که آب استخر شما به بهترین شکل ممکن تصفیه شود.
توجه به سایز و مدل فیلتر شنی در زمان خرید بسیار مهم است و این انتخاب باعث می‌شود که آب استخر شما به بهترین شکل ممکن تصفیه شود.

 

 

نکات مهم در خرید فیلتر IML

یکی از نکات مهم در خرید فیلتر شنی IML و انتخاب این فیلتر با کیفیت، توجه به توان و قدرت موتور آن می باشد. چرا که کار اصلی فیلتر ها توسط پمپ انجام می شود. سپس پمپ با به جریان انداختن دیگر قطعات و اجزای تشکیل دهنده این نوع فیلتر، کار تصفیه و شفاف سازی آب استخر را انجام می دهد.

علاوه بر این یکی دیگر از نکات مهم در خرید این وسیله، توجه به جنس بدنه و هر یک از قطعات تشکیل دهنده آن می باشد. چرا که انتخاب جنس با کیفیت در استفاده مفید و طولانی مدت از این وسیله نقش گسترده دارد.

نکته مهم در خرید:

از دیگر نکته‌های مهم در خرید این نوع فیلتر با برند ،IML می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • در نظر گرفتن اندازه و سایز لوله های اتصال ورودی و خروجی
  • توجه به برق مصرفی این فیلتر و میزان صدای آن هنگام کار
  • محاسبه نرخ گردش و تغییرات آب
  • محاسبه حجم آب استخر که به عنوان ابتدایی ترین مرحله در انتخاب این پمپ ها به شمار می رود. به همین منظور افراد می توانند طول، عرض و ارتفاع استخر خود را در یکدیگر ضرب کنند. سپس حجم آب آن را محاسبه کنند.
  • نوع پروانه این فیلتر و قطر آن یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب و خرید این نوع فیلتر می باشد. چرا که در مدل و طراحی این وسیله نقش بسیاری دارد.
  • در انتخاب این وسیله پر کاربرد، توجه به دور موتور نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

علاوه بر این موارد، قیمت خرید این وسایل نیز برای مشتریان اهمیت بسیاری دارد. چرا که برخی از آن ها بر اساس بودجه خود این وسایل خریداری می کنند. اما برخی دیگر با توجه به کاربرد و مزایای بیشتر، فیلتر های شنی با قیمت گران تر خریداری می کنند. پس در نظر گرفتن این تکنیک ها ضروری و مهم است.

 

 

مراحل نصب و راه اندازی این دستگاه

نصب و راه اندازی صحیح فیلتر شنی IML در استفاده طولانی مدت و کاربردی از آن، نقش گسترده دارد. بنابراین افراد می بایستی ابتدا دستور العمل ‌های نصب و راه اندازی این وسیله را که در دفترچه راهنمای آن بیان شده است، مطالعه کنند. سپس فضای کافی و نور مناسب برای قرار دادن این فیلتر را انتخاب کنند. یکی از مهم ترین نکات در نصب و راه اندازی این قطعه پر کاربرد این است که فیلتر به استخر نزدیک باشد. همچنین متراژ لوله و شلنگ های تصفیه و تخلیه آن مناسب با ورودی و خروجی ها باشد.

افراد قبل از پشت سر گذاشتن اولین مراحل نصب و راه اندازی فیلتر شنی IML می بایستی فاصله آن با استخر را رعایت کنند. همچنین وسایل و کنترل برقی فیلتر را تقریباً یک متر از آن دور کنند. چرا که رعایت فاصله مناسب و ایمنی فیلتر با استخر، مهم می باشد. پس از قرارگیری فیلتر در محل مناسب، افراد می بایستی قطعات و تجهیزات آن را نصب کنند. همچنین از سالم بودن آن ها مطمئن شوند.

مرحله بعد

در مرحله بعد، نازل و شیر هواگیر فیلتر نصب می شود. اما در این مرحله افراد می بایستی به قطعات ریز این اجزا توجه داشته باشند. همچنین پیچ و مهره آن ها را محکم و به شکل صحیح نصب کنند. چرا که کوچک ترین اشتباه در بستن پیچ و مهره ها سبب آسیب رسیدن به پمپ و موتور آن می شود.

علاوه بر این، آن ها لازم است هنگام نصب لوله و اتصالات فیلتر شنی IML از نوار تفلون استفاده کنند. چرا که این تجهیزات از نشتی آب جلوگیری می کنند و سبب آب بندی فیلتر می شوند. در آخرین مرحله، پس از اطمینان از اتصالات و نصب فیلتر شنی، می بایستی آن را امتحان کنند و از مزایا و قابلیت های بسیار خوب آن بهره مند شوند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مقاله