تلفن : 73612-021

تعمیر و نگهداری پمپ‌ استخر

پمپ استخر یکی از حیاتی‌ترین اجزای سیستم لوله‌کشی استخر است. سیستم گردشی را کنترل می‌کند و در تمیز و بهداشتی نگه‌داشتن استخر برای شرایط بهتر شنا، به ویژه در فصل پیک مصرف استخر نقش مهمی بازی می‌کند.

هدف اصلی پمپ استخر این است که آب را از استخر شنا بیرون بکشد و با فشار به سمت فیلتر ببرد تا خاک و زباله‌ها را پاک کند و سپس آب تمیز را دوباره به استخر پمپ کند. پمپی که عملکرد مناسب داشته باشد نگهداری از استخر را آسان‌تر می‌کند. برای آموزش کامل نگه داری از استخر می‌توانید این مقاله را بخوانید. اما، از آنجا که پمپ استخر دستگاهی مکانیکی است، تعمیر و نگهداری منظم برای اطمینان از عملکرد موثر و ماندن در شرایط اولیه ضروری است.

 

برای تعمیر و نگهداری پمپ‌ استخر کارهای زیر را انجام دهید:

بررسی مداوم

هر هفته قطعات پمپ استخر را از نظر نشتی، شکستگی یا پوسیدگی آب‌بند، صداهای غیرعادی یا ناهنجاری بررسی کنید تا زودتر مشکلات جزئی را تشخیص دهید و از تعمیرات پر هزینه و تعویض زود هنگام پمپ جلوگیری کنید. به عنوان بخشی از تعمیر و نگهداری هفتگی، خوانش فشارسنج فیلتر را بررسی کنید. اندازه استخر و پمپ و وضعیت استخر بر اعداد خوانش تاثیر می‌گذارند. برای سطح فشار پیشنهادی به دفترچه راهنمای سازنده مراجعه کنید. اگر 10psi  بالاتر از دستورالعمل را نشان می‌دهد، فیلترها را تمیز کنید یا استخر را معکوس شستشو دهید. فشار بسیار زیاد می‌تواند به طرز چشمگیری به موتور و لوله‌ها آسیب برساند. برای رفع هرگونه مشکل موجود در پمپ با متخصص سرویس استخر تماس بگیرید.

تمیز کردن سبد پمپ

درپوش سبد پمپ را باز کنید و در صورت تجمع زباله در آن، کاملا تمیزش کنید. اگر سبد مسدود شده باشد ورود جریان آب به پمپ را محدود می‌کند، و می‌تواند باعث سوختن آن و کاهش طول عمر تجهیزات فیلتر شود. تمیز بودن سبد پمپ به افزایش عمر پمپ استخر کمک می‌کند. حلقه‌های درپوش پمپ را روغن‌کاری کنید و از محکم بودن آن اطمینان حاصل کنید تا درست کار کند.

از فیلترها نگهداری کنید

با وجود استفاده از فیلتر کارتریجی، شنی یا فیلتر خاک دیاتومه، تمیز کردن دوره‌ای آنها ضروری است. فیلتر تمیز استخر به آب اجازه می‌دهد که آزادانه جریان داشته باشد و محیط شنای بهداشتی و سالمی را فراهم می‌کند. فشار وارده بر تجهیزات استخر را کاهش می‌دهد و عمر پمپ و سیستم فیلتر کننده را طولانی می‌کند.

اطمینان از سطح مناسب آب استخر

سطح آب استخر را تا نیمه و بالاتر از جعبه اسکیمر نگه دارید. سطح آب پایین‌تر می‌تواند باعث مکش هوا به جای آب در پمپ شود. اگر فقط هوا برای مدت طولانی مکش شود، می‌تواند به شدت به پمپ آسیب برساند.

نظافت پمپ و اطراف آن

هر هفته، از یک پارچه مرطوب یا گردگیر برای پاک کردن پمپ استفاده کنید و اطراف پمپ را با جارو، جارو کنید. در صورتی که دریچه ها با برگ و سایر زباله ها مسدود شده است آن را تمیز کنید. دریچه‌ها موتور پمپ را خنک نگه می‌دارند و در صورت مسدود شدن آن‌ها، باعث آسیب‌دیدگی تجهیزات می‌شود.

پمپ قدیمی را تعویض کنید

در صورت هزینه‌بر بودن تعمیر پمپ، بهتر از به جای تعمیر نسبت به تعویض آن اقدام نمود. چرا که ممکن است در آینده نیز تعمیرات هزینه بر  دیگری پیش رو داشته باشید.

با تعمیر و نگهداری استاندارد پمپ استخر، از مشکلات رایجی مانند نشت آب، روشن نشدن پمپ، مکش هوا، صداهای ناهنجار، خاموش شدن پمپ در حین کار و نرخ کم جریان اجتناب کنید. حفظ و نگهداری مداوم به پمپ کمک می‌کند که مدت بیشتری دوام بیاورد و برای صرفه جویی در مصرف برق و شفاف نگهداشتن آب، عملکرد بهینه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مقاله